Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Weg met de Weegschaal : Vragen en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Miriam B
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
xSuus schreef:
Bedankt voor je reactie!
Heb nog even verder gelezen in alle lijstjes en ik denk dat het wel aardig overeen komt. Veel 'echt' eten inderdaad.
Maar ik heb het boek nu uit, en ik ga dus echt geen 2 kipfilets kopen voor 7euro omdat het biologisch is. Ik ben gek, maar niet zo gek =P

Klopt dat biologisch duurder is dan de "gewone" kip of welk pruduct dan ook. In het boek dat je gelezen hebt (eet jezelf mooi,slank en gelukkig) word je tips gegeven. Biologisch is beter voor je net zoals spelt en zuurdesem brood maar niemand dwingt je dat te gebruiken.
Je kan een boek ook als "handvaten" gebruiken. Tips eruit halen en af en toe beetje aanpassen naar je budget.
En dit is heel flauw. Maar het geld dat je nu niet uitgeeft aan snoep of slecht voedsel investeer je nu in een gezonder lichaam!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2011 17:40    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Je hebt gelijk Miriam, ieder heeft de keuze. Dat geldt voor alles in het leven, niet alleen eten.

Als je nog een plekje zoekt om je eetdagboekje neer te zetten, ben je bij ons van harte welkom hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2011 6:27    
Onbekend Weeggegevens   Eve-je
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een vraagje. Ik heb mij een paar dagen geleden ingeschreven op het forum, en ben mijn eetdagboekje bij gaan houden onder het kopje 'gezond eten'. Maar is dat niet wat deze methode nu eigenlijk inhoudt? dat je zo gezond mogelijke keuzes maakt? Of zit ik er helemaal naast?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 13:53    
Vrouw Weeggegevens   Veva
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: koolhydraatarm

Reageer met quote
Hoi Odette,
Ik kwam toevallig op dit onderwerp terecht. Nog nooit van Weg met de Weegschaal gehoord. Maar het was toch een eye-opener!
Ik was nl. weer begonnen met het Dr. Frank dieet...

Vannacht lag ik wakker en vond toch dat al die eiwitten: vlees, ei en vis toch niet goed kan zijn voor mijn lichaam...
Ik lag te denken aan twee periodes in mijn leven dat ik VANZELF enorm ben afgevallen (en niet op eten hoefde te letten), en dat was toen ik enkele maanden in Zwitserland werkte in een antroposofisch instituut waar vegetarisch werd gegeten en alleen biologische producten van eigen boerderij. Joh.... ik viel af als een trein! En at geweldig lekker en veel!!!
De tweede keer was ik vier maanden in India in een ashram: opnieuw heel lekker eten, veel groenten en fruit, en volkorenrijst, alles puur en onbewerkt. Opnieuw viel ik spectaculair af.

Ik dacht vanmorgen dus: en als ik nu eens mijn eigen gevoel volg en TOCH rijst ga eten ipv al die eiwitten.... en gewoon puur natuur, zou ik dan niet sneller afvallen en me beter gaan voelen?

En ziedaar nu kom ik dit tegen.... ik ga me er eens grondig in verdiepen, want alleen eten wat puur en gezond is lijkt me, eerlijk gezegd, het enige gezonde dieet!
Groetjes
Veva

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 8:48    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Veva, welkom op weegclub.

Wat een heerlijk inspirerend verhaal schrijf je. Ik zeg niet dat Dr Frank of Grip op Koolhydraten niet zou werken, ik ken vele mensen die spectaculaire verbetering in hun gewicht en gezondheid hebben bereikt.
De eetwijze die je kiest moet bij je passen. Want je bent ooit aangekomen door de verkeerde keuzes te maken. De enig juiste oplossing is dus permanente veranderingen aan te brengen die je natuurlijke gewicht en je gezondheid herstellen.

Lees een eind weg in dus subforum en maak je keuze. Je bent van harte welkom om hier te komen schrijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 9:05    
Vrouw Weeggegevens   mar-50
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weg met de weegschaal

Reageer met quote
Het is er eindelijk van gekomen.
Ik heb me aangemeld bij de online afvalcurcus van Weg met de weegschaal.
Tot nu toe bleef ik maar hangen in hoofdstuk van het superdieet.
Ik probeerde aan te haken bij sprintjes maar kwam er achter dat dat niet bij me werkt.
Moet eerst maar eens er achter zien te komen wat ik eet waarom ik het eet en of het op een andere manier kan.
dit is mijn eerste week en ik merk dat ik al anders naar het eten kijk.
Ik dacht altijd dat ik meer van de zure producten ben zoals yoghurt, ik hou niet van gebak ,chocolade[word er zelfs misselijk van.
Maar nu blijkt dat ik toch nog heel veel producten tot me neem die heel veel suikers bevatten.
Dus ik moet inderdaad opruiming houden in de keukenkastjes.
Moet het natuurlijk niet te bont maken want ik heb een lieve man die altijd netjes op zijn gewicht is Alles kan eten /drinken zonder echt aan te komen, zo oneerlijk is dat toch.
Hij krijgt nu zijn eigen kastje waar alles in staat waar ik niet aan mag komen.
Helaas hebben wij geen biologische slager of natuur winkel in de buurt, dus ik moet een lijstje maken en komend weekend naar een groter plaats gaan om de juiste producten te kopen.
Mijn eet boekje ga ik ook maar eens activeren, door de ziekte van mijn schoonvader ,kwam het er tot nu toe niet van om dit bij te houden.
Ik zal een nieuwe poging doen.
gr Mar

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 12:02    

Reageer met quote
Welkom terug Mar!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 12:11    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoi Mar,

Ik heb net in een ander draadje van jou een stukje over mezelf geschreven. Misschien kun je dat eerst nog even lezen.
Wat bij mij vooral wel werkt is, dat ik de lat niet al te hoog leg voor mezelf, maar elke keer iets kleins verander. Bij de methode van Meijke gaat het erom dat je een 'besluit' neemt om je gedrag rond 'iets' te veranderen. En dat besluit probeer je dan voor jezelf te omschrijven. Je kunt er zo nu en dan nog eens naar kijken of het nog steeds voor je geldt.
Het zoeken naar volwaardig voedsel is ook wel intensief geweest en inmiddels weet ik in de supermarkten precies waar ik niet, maar vooral waar ik wél moet zijn. Ik kan heel veel overslaan en hoef veel minder (geld) uit te geven, omdat ik langer met mijn voedzame eten doe. Voorbeeld: na twee witte boterhammen lust ik er zo nog wel twee (met boter en beleg), terwijl ik na twee volkoren boterhammen met zonnepitten en andere heerlijke ingrediënten echt een voldaan gevoel heb als ik ze op heb. De volkorenvariant is dan misschien wel iets duurder, maar vult ook beter. Ik heb vandaag overigens speltbrood in mijn super ontdekt en daar een halfje van meegenomen. Maar eens ontdekken wat dat precies doet voor me.
En echt, 'plof'-kip koop ik nooit meer. Dan maar iets minder, maar wel biologisch vlees eten. Is niks mis mee, maar wel eerlijker voor de dieren.

Ben benieuwd naar je ervaringen en hoe het met je verder gaat!

Veel succes!

Dymphie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 apr 2011 17:45    
Vrouw Weeggegevens   Patatski
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond en minder eten, eetdagboek op caloriechecker van www.voedingscentrum.nl

Reageer met quote
Beste Odette,

Geïnspireerd door dit forum heb ik WmdW gekocht én gelezen. Als een trein, want ik vind het razend interessant. Ik heb alleen wel een vraag over de theorie.

Kort gezegd moet je dus eten als je buikhonger hebt, en als je een specifieke smaakbehoefte hebt. Dat laatste zet me voor vraagtekens. Zo'n smaakbehoefte hoort volgens Meijke namelijk spontaan op te komen en heel specifiek te zijn, en niet elke dag voor te komen.

Maar: als iemand mij iets lekkers voorhoudt, is de kans 80% dat ik er op dat moment spontaan waanzinnige trek in krijg. Niet om gezellig te doen, uit onrust of sociale motivaties, maar omdat de geur, het uiterlijk of de herinnering aan de smaak toen ik het eerder at, me helemaal lekker maakt. Op zo'n moment wil ik uit het diepst van mijn hart proeven van de smaak van cake/koek/snoep/taart.

Als het me niet was aangeboden, was ik niet op de gedachte gekomen om ervan te eten. Maar op het moment dat het eenmaal voor mijn neus staat, wil ik heel specifiek die smaak proeven.

Mijn vraag: is dat nu wel of geen smaakbehoefte?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 16:00    

Reageer met quote
Patatski, leuke vragen heb jij...
Hier moet ik even over nadenken. En graven in mijn informatiebronnen. Je hoort nog van me...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 20:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 3 van 10