Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Wéér een nieuw dieet: het VASTEN-dieet

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   BosUil
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Een berichtje in mijn dagblad Trouw van zaterdag jl.
Het boek van Michael Mosley staat op nr 1 in de verkooplijst van internet boekhandel Amazon. [in de VS dus]
Het heet ; het Vastendieet. Het komt erop neer dat je vijf dagen per week eet wat je wilt en twee dagen per week slechts 500 caloriën (voor een vrouw), wat bv neerkomt op vijf of zes boterhammen, Zonder beleg...!
Het schijnt te werken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2013 22:33    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Yep..... Niet vreemd dat het "even"werkt maar of het nu zo goed is.

Volgens mij zou je het ook 'Uithonger dieet" kunnen noemen.
De mensen bedenken de meest vreemde dingen en schrappen de normaalste producten uit hun basisvoeding in de hoop snel af te kunnen vallen.

Als je gewoon je normale verstand gebruikt, je gezond en gevarieerd eet in niet te grote hoeveelheden bereik je het zelfde resultaat maar dan op een goede manier en hoogstwaarschijnlijk ook voor langer termijn.

Als je een 2weken lang op enkel Kiwi's gaat leven krijg je heel veel vitamine C binnen en val je geheid ook af Erg blij
Of je jezelf er zo prettig bij voelt lijkt me een ander punt.

Mensen: Denk na en doe niet direct mee met alle trend diëten die meestal vanuit de VS over komen waaien.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2013 23:11    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
We hebben in de loop van de jaren al zoveel verschillende diëten voorbij zien komen... élk dieet werkt! Ook het koekjesdieet... als je per saldo gemiddeld maar minder kcal. binnen krijgt dan je verbruikt val je af, zo simpel is het.
Of het ook gezond is is een ander verhaal...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2013 23:51    
Vrouw Weeggegevens   Mininoes
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Leuk item: "mode in dieten". In de jaren 70 had je zelfs het "sherry-dieet" als ik me niet vergis... dronken
En wie heeft er nog iets vernomen van bv dhr Montignac ? Nu leeft die niet meer, dat werkt ook niet mee, natuurlijk.
Dieten komen en dieten gaan, maar de wil om af te vallen zal altijd blijven bestaan. (sorry)
Ben wel benieuwd welke maffe dieten er eigenlijk in de mode (geweest) zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 20:49    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Mininoes
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Ik mis het "Surstromming-dieet". Ik val van me stoel van het lachen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 22:54    
Moderator

Reageer met quote
Lachen meelbal...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 23:54    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Marij
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Yep..... Niet vreemd dat het "even"werkt maar of het nu zo goed is.

Volgens mij zou je het ook 'Uithonger dieet" kunnen noemen.
De mensen bedenken de meest vreemde dingen en schrappen de normaalste producten uit hun basisvoeding in de hoop snel af te kunnen vallen.

Als je gewoon je normale verstand gebruikt, je gezond en gevarieerd eet in niet te grote hoeveelheden bereik je het zelfde resultaat maar dan op een goede manier en hoogstwaarschijnlijk ook voor langer termijn.

Als je een 2weken lang op enkel Kiwi's gaat leven krijg je heel veel vitamine C binnen en val je geheid ook af Erg blij
Of je jezelf er zo prettig bij voelt lijkt me een ander punt.

Mensen: Denk na en doe niet direct mee met alle trend diëten die meestal vanuit de VS over komen waaien.

Wat jammer dat je niet even de zoekfunctie hebt gebruikt op je computer.

Het Vasten Dieet of het 5:2 Diet heeft zijn oorsprong in Engeland en is ontstaan vanuit het programma Horizon.
http://thefastdiet.co.uk/
Hier in Nederland is het uitgezonden in het programma Focus.
Er ontstaat steeds meer het inzicht dat de voortdurende stroom voedsel waaraan mensen in het westen worden blootgesteld niet zo goed werkt voor mensen en dat periodes vasten niet alleen helpen met afvallen, maar ook belangrijk zijn voor herstel van het lichaam, waardoor allerlei welvaartsziekten worden teruggedrongen.
Inmiddels is het boek dat het dieet uitlegt en adviezen geeft ook in het Nederlands vertaald
http://www.cosmox.nl/boeken/het-vastendieet-michael-mosley-mimi-spencer-9789035140066?PartnerUUID=U%2erBrCdRAX0AAAEJrgVQ2L%2en&gclid=CJ2Skbv9qbkCFXMbtAodSA0AsQ

Omdat ik nogal wat gezondheids risico's heb, heb ik op verschillende manieren geprobeerd te vasten en de 5:2 variant bevalt mij het best, ik eet 2 dagen per week ongeveer 500 kcal en de rest van de week Atkins fase 4.
Ik voel me weer net zo fit als toen ik net met Atkins bezig was en heb nog wat gewicht verloren.
Ik denk niet dat dit het zoveelste mode dieet is, ik denk dat er daarvoor al te veel wetenschappelijk bewijs is dat een vorm van vasten gezond is voor mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 11:29    
Moderator

Reageer met quote
We hebben ook een vastensprintje Marij
http://www.weegclub.nl/forum/5-2-vastendieet-sprintje-t43959.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 13:50    
Vrouw Weeggegevens   Marij

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
We hebben ook een vastensprintje Marij
http://www.weegclub.nl/forum/5-2-vastendieet-sprintje-t43959.html

Dank je dat heb ik inmiddels ook gevonden en was leuk om te lezen, maar sprintjes doe ik niet meer die gaan vooral over afvallen en het gaat mij vooral om gezondheid.

Mijn reactie in dit draadje komt omdat, als je op het forum de zoekfunctie "vastendieet" gebruikt, dit draadje als eerste tevoorschijn komt en de quote die ik aanhaal nogal kort door de bocht is

Is er buiten het sprintje nog activiteit rond het 5:2 dieet op dit forum, mijn ervaring met 5:2 is zoals gezegd heel positief en een welkome aanvulling op Atkins/Paleo

Nog een link voor belangstellenden die het misschien gemakkelijker in het Nederlands lezen
http://hetvastendieet.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 14:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4