Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Wéér een nieuw dieet: het VASTEN-dieet

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marij
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Inderdaad is de docu wel erg eenzijdig gekleurd, als Mosley zou zijn gaan Sonja Bakkeren bijvoorbeeld zouden al die waardes ook enorm verbeterd zijn, daar ben ik van overtuigd. Niettemin is het interessant om te volgen en voor mij persoonlijk is alleen al de ervaring dat ik eigenlijk best een hele poos zonder eten kan een enorme geruststelling.
Voorheen raakte ik in paniek als ik niets bij me had. Toen at ik overigens ook veel meer koolhydraten waardoor ik na 2 uur weer moest eten omdat ik anders van mijn stokje ging, dus ik weet waar het vandaan komt, maar toch.
Er is overigens wetenschappelijk helemaal niet overtuigend bewezen dat vasten -in welke vorm dan ook- zoveel gezondheidswinst oplevert in vergelijking met andere vormen van diëten.

Uit dieronderzoek is al wel duidelijk dat energie beperking betere gezondheid en langere levensduur oplevert.
Er zat in de uitzending ook een exemplarisch voorbeeld van de meneer die van de appels de schillen at en heel goed scoorde op allerlei tests.
De energie beperking lijkt de factor, hoe je dat doet ( als je tenminste de benodigde voedingsstoffen binnen krijgt) lijkt niet belangrijk.
Alleen denk ik dat de ene manier veel gemakkelijker is dan de andere, met de voorschriften van het Voedingscentrum had ik altijd honger en vloog dus uit de bocht en werd uiteindelijk dikker.
Atkins en vasten passen wel bij mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013 17:47    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bij mensen is ook allang duidelijk dat energiebeperking gezondheidswinst oplevert hoor. Ik val van me stoel van het lachen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013 21:14    

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Bij mensen is ook allang duidelijk dat energiebeperking gezondheidswinst oplevert hoor. Ik val van me stoel van het lachen!

Wetenschappelijk ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013 16:36    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Energiebeperking bij overgewicht leidt altijd tot gewichtsverlies, in welke vorm je dat ook giet. En ja wetenschappelijk is bewezen dat je daar gezonder van wordt; iedereen die obees is en klachten heeft krijgt als eerste te horen dat-ie moet afvallen! Er zijn meer wegen die naar Rome leiden hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013 18:58    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Energiebeperking bij overgewicht leidt altijd tot gewichtsverlies, in welke vorm je dat ook giet. En ja wetenschappelijk is bewezen dat je daar gezonder van wordt; iedereen die obees is en klachten heeft krijgt als eerste te horen dat-ie moet afvallen! Er zijn meer wegen die naar Rome leiden hoor.

Kaatje, helemaal duidelijk !!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013 10:02    
Vrouw Weeggegevens   sabina20
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
wat een leuk draadje. Lachen
dit is soortgelijk aan wat ik doe, alleen doe ik 3 dagen in de week vasten ( 500 kcal) , 3 dagen eet ik tot 2000 kcal. en 1 dag eet ik 1000 kcal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2016 7:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4