Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Wéér een nieuw dieet: het VASTEN-dieet

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik volg deze discussie met aandacht, en volgens mij hebben veel diëten een strenge dag (sonja bakker) of een balansdag (voedingscentrum) een sapdag gezond eten en dit heet dan een vastendag.
Niks mis mee toch je maakt je darmen er mee schoon en geeft je lijf weer een boost.
Wisselen van innamen van Kcal heeft ook een goede werking op het afvalproces.

Maar ik ben een leek hierin maar dit is wel mijn opvatting over dat vasten geen kwaad kan.
Als je Modifast volgt krijg je ook maar 500kcal binnen per dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:06    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Mmmm.......?
Is iets niet helemaal goed gegaan met het plaatsen van de reactie maar bovenstaande hoort dus bij elkaar Erg blij

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ellen schreef:
Ik volg deze discussie met aandacht, en volgens mij hebben veel diëten een strenge dag (sonja bakker) of een balansdag (voedingscentrum) een sapdag gezond eten en dit heet dan een vastendag.
Niks mis mee toch je maakt je darmen er mee schoon en geeft je lijf weer een boost.
Wisselen van innamen van Kcal heeft ook een goede werking op het afvalproces.

Maar ik ben een leek hierin maar dit is wel mijn opvatting over dat vasten geen kwaad kan.
Als je Modifast volgt krijg je ook maar 500kcal binnen per dag.

Hoi,
Klopt maar daarom geef ik ook aan dat mijn opmerking uiteindelijk geldt voor vasten op langer termijn. Mbt deze dieetvorm had ik wellicht wat subtieler moeten zijn maar dat heb ik in een vorig berichtje al aangegeven. Denk dat het een beetje uit de hand is gelopen door verschil in denkwijze en da's jammer.

de intensive kuur van Modifast mag je echter ook niet lang achter elkaar volgen. En ook voor Modifast geldt (denk aan de +/- 98% van dieters dat daarna terug valt naar oude gewicht of hoger) dat als je je uiteindelijke eet en leefpatroon niet aanpast je geheid weer bijkomt. Meestal met rente.
Is tevens zichtbaar in veel profielen van mensen die dergelijke diëten gevolgd hebben of vaak gewisseld hebben om een juist dieet te vinden. Geldt ook voor mijn dieet verleden overigens.
Is niets verkeerd aan maar geeft wel aan dat het een feit is dat dergelijke diëten zonder latere aanpassing niet effectief zijn.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik had je opmerking over hongerend Afrika inderdaad niet gelezen in het kader van crashdiëten, ik snapte de context dus ook geheel niet. Geschokt Maar nogmaals Ron, het vastendieet is pertinent geen crashdieet mocht je dat denken. Ik denk dat de mensen die eraan beginnen het ook met een heel andere insteek doen dan bijv. de 'bakkeraars' (no offense).
Ron15tn schreef:
Och Karin....
En zo kunnen we nog heel lang door gaan Rollende ogen
Heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in dus houdt ik het er maar gewoon op dat we gewoon onze eigen denkwijze hebben en houden hierover.

What's new.... Lachen maar dat maakt het juist interessant toch? Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:31    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Marij schreef:
Kaatje schreef:
We hebben ook een vastensprintje Marij
http://www.weegclub.nl/forum/5-2-vastendieet-sprintje-t43959.html

Dank je dat heb ik inmiddels ook gevonden en was leuk om te lezen, maar sprintjes doe ik niet meer die gaan vooral over afvallen en het gaat mij vooral om gezondheid./

Je kunt ook gewoon meeschrijven zonder je aan te melden, alle ervaringen zijn interessant en leerzaam ook voor de beginners. Bovendien zitten er deelnemers bij die niet echt hoeven af te vallen en het ook om gezondheidswinst doen.

Laatst aangepast door Kaatje op zo 03 apr 2016 11:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:36    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Ik had je opmerking over hongerend Afrika inderdaad niet gelezen in het kader van crashdiëten, ik snapte de context dus ook geheel niet. Geschokt Maar nogmaals Ron, het vastendieet is pertinent geen crashdieet mocht je dat denken. Ik denk dat de mensen die eraan beginnen het ook met een heel andere insteek doen dan bijv. de 'bakkeraars' (no offense).
Ron15tn schreef:
Och Karin....
En zo kunnen we nog heel lang door gaan Rollende ogen
Heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in dus houdt ik het er maar gewoon op dat we gewoon onze eigen denkwijze hebben en houden hierover.

What's new.... Lachen maar dat maakt het juist interessant toch? Kussen

Erg blij Erg blij Erg blij
Right!!!
En ondanks onze verschillen in denkwijze af en toe vind ik je toch wel een kanjer hoor Lachen
Jij ook een knuffel Kussen

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:40    
Vrouw Weeggegevens   Marij
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Iedereen bedankt voor de berichtjes, ik denk dat ik meer dan duidelijk heb kunnen maken dat de eerste reacties op het 5:2/ vastendieet te kort door de bocht waren, iedereen kan nu beide meningen lezen en een conclusie trekken, dsaar was het me om te doen.

Karin ik blijf het 5:2 draadje volgen en als ik iets te melden heb zal ik dat zeker doen, iedereen veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2013 9:49    
 Exclusief blond Amsterdam
Man   Gerrit Jan
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Leuk om deze discussie te volgen. Dr. Mosley's documentaire fascineerde mij ook en daarom ben ik - na een aanvullende zoektocht op internet - ook begonnen met 'vasten' (de naam is eigenlijk wat misleidend, want vasten roept het beeld op van een langere periode niet eten, terwijl de verschillende vastendiëten eigenlijk allemaal iets anders behelzen).
Wat mij vooral aansprak tijdens het zien van de docu was de wetenschappelijke basis die hij zocht. en het feit dat vasten niet alleen gaat om afvallen maar om algehele gezondheidswinst.

In de docu onderzoekt Mosley verschillende vormen van calorierestrictie en vasten: om de dag vasten (ADF), CRON-dieet, vier dagen achtereen vasten per kwartaal etc. En welke invloed deze manieren allemaal hebben op:
- bloedsuiker
- cholesterol
- hart- en vaatziekten
- veroudering
- hersenziekten

Wat een beetje slecht is aan de docu (vind ik) is dat hij eigenlijk alleen maar wetenschappers die voorstander zijn van vasten aan het woord laat. En dat is niet helemaal fair, want er zijn ook best wetenschappelijke onderzoeken te vinden die minder lyrisch zijn over vasten. De documentaire (en de achtergronden er van) kun je hier nog terugzien: zie www Op deze site hou ik ook mijn vorderingen een beetje bij.

Ik ben nu 5 weken (min-of-meer) om de dag aan het vasten en moet zeggen dat ik het goed kan volhouden en gewicht verlies. Wat ik niet kan bepalen natuurlijk is of het vasten - zoals wordt geclaimd door de verschillende wetenschappers in Mosley's docu - ook een gunstige invloed heeft op bloedsuiker en cholesterol. Ik ga er mee door tot ik mijn streefgewicht heb bereikt en zal dan het aantal vastendagen flink verminderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013 21:19    
Vrouw Weeggegevens   Marij

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Leuk om jou ervaringen te lezen Gerrit Jan.
Er zijn op de website van Mosley veel mensen die goeie uitslagen doorgeven voor bloedsuiker en cholesterol, dat kun je ook verwachten als mensen afvallen of de cijfers voor het 5:2 dieet gunstiger zijn .............
Het grootste succes voor dit dieet zou zijn als mensen het langjarig vol kunnen houden, want daar gaat het mis met vrijwel alle vormen van dieet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013 7:44    
Moderator

Reageer met quote
Inderdaad is de docu wel erg eenzijdig gekleurd, als Mosley zou zijn gaan Sonja Bakkeren bijvoorbeeld zouden al die waardes ook enorm verbeterd zijn, daar ben ik van overtuigd. Niettemin is het interessant om te volgen en voor mij persoonlijk is alleen al de ervaring dat ik eigenlijk best een hele poos zonder eten kan een enorme geruststelling.
Voorheen raakte ik in paniek als ik niets bij me had. Toen at ik overigens ook veel meer koolhydraten waardoor ik na 2 uur weer moest eten omdat ik anders van mijn stokje ging, dus ik weet waar het vandaan komt, maar toch.
Er is overigens wetenschappelijk helemaal niet overtuigend bewezen dat vasten -in welke vorm dan ook- zoveel gezondheidswinst oplevert in vergelijking met andere vormen van diëten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013 8:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4