Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Wéér een nieuw dieet: het VASTEN-dieet

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Marij,
Ik heb de zoekfunctie wel gebruikt hoor om wat meer informatie te krijgen Erg blij (anders zou ik niet reageren op een voor mij onbekende dieet vorm).
Denk toch dat het nog steeds een trend is die in de loop van de tijd weer vervangen wordt door een andere versie.

Als het voor jou (en voor anderen) werkt en je er lekker bij voelt is dat natuurlijk erg fijn voor je.
Zelf ben ik echter van mening dat je met normaal elke dag eten ook een goed resultaat kunt bereiken zonder rekening te moeten houden met allerlei dingen. Als je dan kiest voor gezonde, gevarieerde producten die alle juiste voedingsstoffen bevatten ben ik ervan overtuigd dat je jezelf ook een stuk gezonder en fris en fruitig gaat voelen Lachen

Het resultaat van overgewicht (m.u.v. medische achtergrond) is meestal toch het teveel eten van te calorierijke producten.
Beperk je die calorie inname en zorg je evt. voor meer verbranding door extra beweging dan bereik je ook zeker resultaat.
Voor veel mensen zou het EDH-dieet ook erg goed zijn (Eet De Helft). --> opmerking dietiste's ziekenhuis Erg blij

Groetjes en nog een hele fijne zondag!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 14:41    
Vrouw Weeggegevens   Marij
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Yep..... Niet vreemd dat het "even"werkt maar of het nu zo goed is.

Volgens mij zou je het ook 'Uithonger dieet" kunnen noemen.
De mensen bedenken de meest vreemde dingen en schrappen de normaalste producten uit hun basisvoeding in de hoop snel af te kunnen vallen.

Als je gewoon je normale verstand gebruikt, je gezond en gevarieerd eet in niet te grote hoeveelheden bereik je het zelfde resultaat maar dan op een goede manier en hoogstwaarschijnlijk ook voor langer termijn.

Als je een 2weken lang op enkel Kiwi's gaat leven krijg je heel veel vitamine C binnen en val je geheid ook af Erg blij
Of je jezelf er zo prettig bij voelt lijkt me een ander punt.

Mensen: Denk na en doe niet direct mee met alle trend diëten die meestal vanuit de VS over komen waaien.

Dit is jouw conclusie op basis van een onderzoek op het internet?

Jouw aanbeveling van "gewoon gezond eten" gaat op voor mensen die ( nog ) geen overgewicht hebben, voor mensen met overgewicht is het een loze kreet, dat gewone gezonde eten hebben ze al lang geprobeerd, dat is mislukt en daar voelen ze zich rot over, die mensen hebben iets anders nodig dat wel werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 15:10    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Marij schreef:
Ron15tn schreef:

De mensen bedenken de meest vreemde dingen en schrappen de normaalste producten uit hun basisvoeding in de hoop snel af te kunnen vallen.

Als je gewoon je normale verstand gebruikt, je gezond en gevarieerd eet in niet te grote hoeveelheden bereik je het zelfde resultaat maar dan op een goede manier en hoogstwaarschijnlijk ook voor langer termijn.

Als je een 2weken lang op enkel Kiwi's gaat leven krijg je heel veel vitamine C binnen en val je geheid ook af Erg blij

Mensen: Denk na en doe niet direct mee met alle trend diëten die meestal vanuit de VS over komen waaien.

Jouw aanbeveling van "gewoon gezond eten" gaat op voor mensen die ( nog ) geen overgewicht hebben, voor mensen met overgewicht is het een loze kreet, dat gewone gezonde eten hebben ze al lang geprobeerd, dat is mislukt en daar voelen ze zich rot over, die mensen hebben iets anders nodig dat wel werkt.

Hoi Marij,
Nee hoor..... Het is geen loze kreet op een internetonderzoek.
Ik blijf erbij dat gezonde voeding in combinatie met voldoende beweging een hele goede oplossing is voor gewichtsbeheersing en afvallen.
Zoals ik al aangaf heeft het in de meeste gevallen (niet in alle) te maken met de hoeveelheden die gegeten worden. En ja.... Als je teveel "gezonde" voeding eet kom je uiteraard ook bij.

Overigens komen de door je roodgemaakte stukken ook uit onderzoeken en/of sites mbt voeding en gezondheid aangevuld met opmerkingen vanuit diëtistes mbt ervaringen met hun klanten.

Dat gewone gezonde eten (in normale proporties!) geldt dus niet alleen voor mensen die nog geen last van overgewicht hebben maar ook voor mensen MET overgewicht.
Dat mensen een rotgevoel (kunnen) hebben mbt het overgewicht geloof ik want ik ben ook een heel stuk zwaarder geweest en nu nog bezig. In de afgelopen jaren heb ik ook diverse dingen geprobeerd dus weet ook dat mensen op zoek gaan naar allerlei mogelijkheden. (ps. Mijn G-Bypass was in eerste instantie om Medische reden dus niet mbt het op zoek gaan naar een makkelijke manier want dat is het niet)

Ik blijf dus bij mijn standpunt van:
Denk zelf goed na bij datgene wat je eet en de hoeveelheden daarvan. Maak een planning zodat je een richtlijn hebt en combineer dat met evt. beweging.
Bij veel mensen met overgewicht gaat het echt niet alleen om het eten. Vaak zit er ook een psychisch gedeelte achter waarom gegeten wordt. Inzicht daarin kan ook een enorme hulp zijn om af te vallen en daarna op gewicht te blijven.

Mbt onderzoeken:
Tsja.... Heel erg afhankelijk van welke instantie de onderzoeken heeft uitgevoerd. Hoe lang de onderzoeken hebben geduurd en hoeveel proefpersonen (uit diverse doelgroepen) erbij betrokken zijn geweest.
Het ene onderzoek zal dus positief uit kunnen vallen terwijl een ander onderzoek mbt hetzelfde onderwerp negatiever zal berichten.

Zoals ik al aangaf.
Het belangrijkste is dat jij (en evt. anderen) zich er prettig bij voelen.
Dat we van mening verschillen is niet erg.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 15:47    
Vrouw Weeggegevens   Marij

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Marij schreef:
Ron15tn schreef:

Hoi Marij,
Ik blijf erbij dat gezonde voeding in combinatie met voldoende beweging een hele goede oplossing is voor gewichtsbeheersing en afvallen. Iedereen die wil afvallen zal minder moeten eten dan zijn dagbehoefte en 2 keer per week vasten blijkt voor veel mensen beter te doen dan elke dag beperken
Zoals ik al aangaf heeft het in de meeste gevallen (niet in alle) te maken met de hoeveelheden die gegeten worden. En ja.... Als je teveel "gezonde" voeding eet kom je uiteraard ook bij.Het gaat inderdaad om beperking, voor mij is belangrijk om die beperking zo te doen dat je het kunt volhouden

Overigens komen de door je roodgemaakte stukken ook uit onderzoeken en/of sites mbt voeding en gezondheid aangevuld met opmerkingen vanuit diëtistes mbt ervaringen met hun klanten.
Algemene opmerkingen over niet gezonde dieten die niks zeggen over het 5:2 dieet

Dat gewone gezonde eten (in normale proporties!) geldt dus niet alleen voor mensen die nog geen last van overgewicht hebben maar ook voor mensen MET overgewicht.( Zoals ik al zei zullen mensen met overgewicht minder moeten eten dan hun dagbehoefte anders vallen ze niet af)
Dat mensen een rotgevoel (kunnen) hebben mbt het overgewicht geloof ik want ik ben ook een heel stuk zwaarder geweest en nu nog bezig. In de afgelopen jaren heb ik ook diverse dingen geprobeerd dus weet ook dat mensen op zoek gaan naar allerlei mogelijkheden. (ps. Mijn G-Bypass was in eerste instantie om Medische reden dus niet mbt het op zoek gaan naar een makkelijke manier want dat is het niet)Dat wist ik niet, maar dan ben jij dus niet afgevallen met gewoon gezond eten en werkten andere dieten ook niet ?

Denk zelf goed na bij datgene wat je eet en de hoeveelheden daarvan. Maak een planning zodat je een richtlijn hebt en combineer dat met evt. beweging.Mee eens, je kunt ook het 5:2 dieet niet doen als je niet weet wat je in je mond stopt, Bovendien heeft het ook uitwerking op de niet dieet dagen omdat mensen zich bewuster worden van hun voeding en de effecten van de vastendag niet te niet willen doen
Bij veel mensen met overgewicht gaat het echt niet alleen om het eten. Vaak zit er ook een psychisch gedeelte achter waarom gegeten wordt. Inzicht daarin kan ook een enorme hulp zijn om af te vallen en daarna op gewicht te blijven.Daarom is een methode om gewicht te verliezen zo belangrijk, hele grote groepen staan in de kou omdat ze de richtlijnen van de dietiste niet kunnen volhouden, met het vasten doen ze wat de dietiste voorschrijft alleen verdelen ze het eten anders over de week en geeft het nog meer gezondheids voordelen

Mbt onderzoeken:
Tsja.... Heel erg afhankelijk van welke instantie de onderzoeken heeft uitgevoerd. Hoe lang de onderzoeken hebben geduurd en hoeveel proefpersonen (uit diverse doelgroepen) erbij betrokken zijn geweest.
Het ene onderzoek zal dus positief uit kunnen vallen terwijl een ander onderzoek mbt hetzelfde onderwerp negatiever zal berichten.Waar baseer jij je aanbevelingen dan op

Zoals ik al aangaf.
Hier ben ik het volmondig mee eens, overigens eet ik heel gezond ( alleen nog eten waar geen reclamespot voor is) en krijg alle voedingsstoffen binnen, dat controleer ik met de eetmeter van het Voedingscentrum en ik heb de bijkomende gezondheids voordelen van het vasten
Daar was het me vooral om te doen, mijn gewicht is sinds ik Atkins/Paleo doe geen probleem meer.

Groetjes,
Ron

Toen ik 10 jaar geleden Atkins ontdekte heeft die manier van eten mij grip gegeven op mijn eetlust en daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor, het 5:2 vastendieet doet hetzelfde voor veel mensen en is voor mij een toevoeging die mijn gezondheid alleen maar ten goede komt.
Ik reageer steeds omdat ik het jammer vind als een goed dieet wordt afgeschoten door iemand zonder veel kennis van het dieet., misschien de uitzending toch eens bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 19:18    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Marij,
Volgens mij zouden wij twee goede bij elkaar zijn om eens aan tafel te gaan zitten discussiëren over dit onderwerp Erg blij
Dat je steeds reageert vind ik juist wel prettig want zo kunnen we beide aangeven hoe we in dit verhaal staan.
(al worden de berichtjes wel erg lang Erg blij )

Ik schiet jou dieetvorm ook helemaal niet af hoor.
Mocht je dat zo voelen dan is dat i.i.g. niet mijn insteek geweest.
Geef zelfs aan dat het belangrijkste is dat degene die het doet zich er prettig bij voelt. Jij doet dat dus is dat toch prima.
Het enige wat ik aan wil geven is dat ik geen voorstander ben van bepaalde dieetvormen. Vasten valt daar bij mij ook onder.
Mijn voorkeur is gewoon om de cal. inname te spreiden over de week. Tsja.... andere denkwijze dus.

Je hoeft ook niet altijd alle kennis (tot in detail) over een dieet (of over iets anders) te hebben om er iets over te kunnen zeggen. Natuurlijk kijk ik voor ik reageer wel globaal naar wat het inhoud en als ik het erg interessant vind zoek ik het ook verder uit.
Ik geef daar dan mijn mening of advies of maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

In het volgende berichtje zal ik nog even ingaan op de door je in het rood aangegeven reacties. Zal ze er in het blauw bijzetten.

Voor de rest wens ik je gewoon veel succes met jou keuze van afvallen Cool

Groetjes en nog een hele fijne avond.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 20:09    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Het is beslist géén uithongerdieet Ron! Je eet op de 2 vastendagen 1/4 van je normale kcal. inname en mag de andere 5 dagen normaal eten, dus per saldo krijg je echt alle noodzakelijke micro- en macronutriënten binnen. Omdat je je -door de vastendagen tussendoor- bewuster bent van wat je eet, let je de andere dagen ook meer op. Kortom: je gaat over de hele week genomen veel gezonder eten!

Dat het ook een positief effect heeft op je bloed- en leverwaarden, je visceraal vet en je gewicht kan ik uiteraard niet hard maken, ik ben maar alleen dus niet representatief. Ik ben ook geen wetenschapper en er lopen diverse onderzoeken naar, met verschillende vasten methodes, maar dát het effect heeft is zeker waar!
Het is ook niet iets wat 'even werkt' zoals je kennelijk denkt, je kunt het de rest van je leven doen zonder gezondheidsrisico.
Ik ben het in deze met Marij eens: eerst de docu bekijken en dan een oordeel vellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 20:11    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
[quote="Marij
Hoi Marij,
Ik blijf erbij dat gezonde voeding in combinatie met voldoende beweging een hele goede oplossing is voor gewichtsbeheersing en afvallen. Iedereen die wil afvallen zal minder moeten eten dan zijn dagbehoefte en 2 keer per week vasten blijkt voor veel mensen beter te doen dan elke dag beperken
Zijn we het op het eerste punt helemaal met elkaar eens. Tweede punt is discutabel omdat dit afhankelijk is van de groep mensen aan wie je het vraagt. Beide wijzen zijn een aanpassing in levensstijl en voor veel mensen zal 2 dagen vasten ook een hele opgave zijn. Denk ook niet dat ze er in eetklinieken die behandelen op eetstoornissen achter zullen staan.

Zoals ik al aangaf heeft het in de meeste gevallen (niet in alle) te maken met de hoeveelheden die gegeten worden. En ja.... Als je teveel "gezonde" voeding eet kom je uiteraard ook bij.Het gaat inderdaad om beperking, voor mij is belangrijk om die beperking zo te doen dat je het kunt volhouden
Zijn we dus helemaal met elkaar eens Erg blij

Algemene opmerkingen over niet gezonde dieten die niks zeggen over het 5:2 dieet
Zijn inderdaad vaak algemene opmerkingen die wel op waarheid berusten en dus van toepassing zijn. Je kunt ze ook niet ontkennen.
Ook over 5:2 dieet zijn de meningen verdeeld.
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat aanpassen van levensstijl het belangrijkste onderdeel is voor blijvend afvallen en stabiel blijven. 98% van de mensen die op (streng) dieet gaan zijn na een jaar weer terug op hun oude gewicht of daar weer overheen omdat ze zijn terug gevallen in oude gewoonten.
Het blijft dus hoe dan ook met name een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Vaak weten we wel hoe het moet maar is het doen en volhouden een moeilijk punt.

Dat gewone gezonde eten (in normale proporties!) geldt dus niet alleen voor mensen die nog geen last van overgewicht hebben maar ook voor mensen MET overgewicht.( Zoals ik al zei zullen mensen met overgewicht minder moeten eten dan hun dagbehoefte anders vallen ze niet af)
Hier bedoelen we dus hetzelfde en zijn het met elkaar eens

Dat mensen een rotgevoel (kunnen) hebben mbt het overgewicht geloof ik want ik ben ook een heel stuk zwaarder geweest en nu nog bezig. In de afgelopen jaren heb ik ook diverse dingen geprobeerd dus weet ook dat mensen op zoek gaan naar allerlei mogelijkheden. (ps. Mijn G-Bypass was in eerste instantie om Medische reden dus niet mbt het op zoek gaan naar een makkelijke manier want dat is het niet)Dat wist ik niet, maar dan ben jij dus niet afgevallen met gewoon gezond eten en werkten andere dieten ook niet ?
Ik at toen ook veelal gezond en gevarieerd (tuurlijk ook wel een frietje if andere lekkere dingen)maar doordat mijn maagklep niet goed functioneerde ging het voedsel gelijk via maag naar darmen. Het was dus een bodemloze put waar je eten in kon blijven gooien. Ik kon dus onbeperkt blijven eten zonder een voldaan gevoel te krijgen. Dan kun je zo gezond eten als je wil en diëten proberen tot je een ons weegt maar dat werkt dus niet.
Je blijft dan dooreten en constant aan eten denken door het hongergevoel.
Ik heb in die tijd en de jaren ervoor heel veel diëten geprobeerd en bij een diëtiste gelopen. Allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk is in het ziekenhuis na maagfoto's de oorzaak gevonden.
Nu zit er waarschijnlijk nog iets niet helemaal goed maar daar wordt op het moment naar gekeken. Woensdag krijg ik van de Bariatrisch chirurg de uitslag van de genomen slikfoto's
Hoogstwaarschijnlijk zit er een knik in mijn maag en volgt er nog een operatie.
Als het mogelijk was geweest had ik het natuurlijk het liefste zonder de G-Bypass operatie als hulpmiddel gedaan. Nu ben ik er blij mee al levert het toch meer complicaties op dan dat ik gehoopt had.

Denk zelf goed na bij datgene wat je eet en de hoeveelheden daarvan. Maak een planning zodat je een richtlijn hebt en combineer dat met evt. beweging.Mee eens, je kunt ook het 5:2 dieet niet doen als je niet weet wat je in je mond stopt, Bovendien heeft het ook uitwerking op de niet dieet dagen omdat mensen zich bewuster worden van hun voeding en de effecten van de vastendag niet te niet willen doen
Eens

Bij veel mensen met overgewicht gaat het echt niet alleen om het eten. Vaak zit er ook een psychisch gedeelte achter waarom gegeten wordt. Inzicht daarin kan ook een enorme hulp zijn om af te vallen en daarna op gewicht te blijven.Daarom is een methode om gewicht te verliezen zo belangrijk, hele grote groepen staan in de kou omdat ze de richtlijnen van de dietiste niet kunnen volhouden, met het vasten doen ze wat de dietiste voorschrijft alleen verdelen ze het eten anders over de week en geeft het nog meer gezondheids voordelen

Dat is ook het nadeel van de denkwijze van sommige diëtistes of voedingsdeskundigen. Zij zeggen vaak wat NIET mag mbt producten. Het gaat echter in de meeste gevallen om het omzetten van een gewoonte en denkpatroon. Anders wordt het vaak te streng, moeten mensen constant op gaan letten wat ze wel/niet mogen en/of de hele dag cal. lopen tellen. In de meeste gevallen houden ze dat niet vol en haken af met een nieuwe teleurstelling.

Mbt onderzoeken:
Het ene onderzoek zal dus positief uit kunnen vallen terwijl een ander onderzoek mbt hetzelfde onderwerp negatiever zal berichten.Waar baseer jij je aanbevelingen dan op
Gedeeltelijk uit onderzoeken, scripties, info vanuit casemanagers & dietistes bariatrische afdeling ziekenhuis, info vanuit andere informatieve sites mbt voeding en gezondheid (niet de sensatie-sites Erg blij ) en natuurlijk ook een groot gedeelte vanuit eigen mening.

Mbt het forum onderdeel chirurgische ingrepen spreek ik uit eigen ervaring, in het verleden gegeven tips/ervaringen van anderen en natuurlijk ook vanuit info verkregen van het bariatrisch team in het ziekenhuis. Binnenkort waarschijnlijk ook aanbevelingen vanuit eigen ervaring mbt eetstoornissen en de behandelwijzen daarvan vanuit een eetkliniek.

Zoals ik al aangaf.
Hier ben ik het volmondig mee eens, overigens eet ik heel gezond ( alleen nog eten waar geen reclamespot voor is) en krijg alle voedingsstoffen binnen, dat controleer ik met de eetmeter van het Voedingscentrum en ik heb de bijkomende gezondheids voordelen van het vasten
Daar was het me vooral om te doen, mijn gewicht is sinds ik Atkins/Paleo doe geen probleem meer.

Goed nieuws dus mbt het laatste zinnetje.
[/quote]

Nou,
Kostte even wat werk en is een heel verhaal geworden maar volgens mij zijn we nu aardig op weg.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 20:40    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
[quote="Kaatjekat"]Het is beslist géén uithongerdieet Ron!
Is een term die op een andere site gebruikt werd en ik ben ook van mening dat je gewoon gedurende de gehele week moet kunnen blijven eten alleen in beperkte mate.
Met uithongerdieet bedoel ik normaal gesproken de crash diëten (dat is dit overigens niet maar dat heb ik ook nergens gezegd)
Het is gewoon raar dat mensen bepaalde diëten wel volgen onder het motto van lijnen terwijl het in de derde wereld gewoon hongersnood / uithongeren heet.

Je eet op de 2 vastendagen 1/4 van je normale kcal. inname en mag de andere 5 dagen normaal eten, dus per saldo krijg je echt alle noodzakelijke micro- en macronutriënten binnen. Omdat je je -door de vastendagen tussendoor- bewuster bent van wat je eet, let je de andere dagen ook meer op. Kortom: je gaat over de hele week genomen veel gezonder eten!

Dat is de insteek van dit dieet inderdaad maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen makkelijk vol te houden is.
Er zullen er ook zijn die zich juist door de 2 dagen zo opgelaten voelen dat ze juist op de "normale" dagen gaan over compenseren en dan heeft het minder effect. Het is en blijft dus nog steeds een kwestie van bewustwording dus psychisch.

Dat het ook een positief effect heeft op je bloed- en leverwaarden, je visceraal vet en je gewicht kan ik uiteraard niet hard maken, ik ben maar alleen dus niet representatief. Ik ben ook geen wetenschapper en er lopen diverse onderzoeken naar, met verschillende vasten methodes, maar dát het effect heeft is zeker waar! Tuurlijk heeft het effect. Nu nog kijken en afwachten wat de onderzoeksresultaten op langer termijn en op grote doelgroepen zijn. Het is wel zo dat er ook meer onderzoek door ziekenhuizen gedaan wordt en de kennis van diëtistes hierop breder wordt. Dit omdat ook steeds meer mensen vanuit het Moslimgeloof bezig zijn met afvallen (ook operatief) en speelt de vastenperiode ook mee..

Het is ook niet iets wat 'even werkt' zoals je kennelijk denkt,(heb ik nergens gezegd dat ik dat van deze vorm denk. Ik heb aangegeven dat de meeste diëten slechts beperkt en voor relatief kort termijn werken. Dat is dus de 98% waarbij het uiteindelijk toch weer mis gaat als er geen verandering in denk/leefwijze komt.
je kunt het de rest van je leven doen zonder gezondheidsrisico.
Ik ben het in deze met Marij eens: eerst de docu bekijken en dan een oordeel vellen.
Zoals ik in de eerdere berichten al aangaf is het het belangrijkste dat degene die het volgt zich er prettig bij voelt en dat is in dit geval dus ook. Prima dus.
Ik heb diverse stukjes gelezen over het betreffende dieet en daar mijn mening op gevormd. De docu. heb ik nog niet gezien maar ook dan blijft mijn denkwijze hoogstwaarschijnlijk wel gelijk omdat ik persoonlijk geen voorstander van het vasten ben. De enige toevoeging van de docu is dat ik dn beelden heb bij de teksten die ik heb gelezen.
Het is dus geen oordelen maar simpelweg mijn mening en denkwijze. Daar sta ik nog steeds achter

Zoals ik bij Marij ook al aangaf.
Goed zo'n discussie over hoe we in het verhaal staan en dat onze meningen met elkaar afwijken is prima en moet kunnen.
Heb in mijn vorige bericht ook aangeven dat ik het met diverse punten van haar denkwijze ook eens ben.

Groetjes vanuit het Zuiden van het land Cool
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 20:59    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Yep..... Niet vreemd dat het "even" werkt maar of het nu zo goed is.

Deze bewoordingen impliceren wel degelijk dat je hebt gezegd waar ik je van "beschuldig" hè... Lachen dat je het ergens anders vandaan hebt maakt niet uit, jij zet het zo hier neer. En je opmerking over de derde wereld raakt wat mij betreft kant noch wal. Er zijn legio religies waar gevast wordt en in deze vorm 5:2 honger je jezelf niet uit, je ervaart hoe het is om een dag (veel) minder te eten.
Het is juist bewezen dat de mensen die het doen zich NIET overeten op de andere dagen, grappig hè.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 21:39    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Ron15tn schreef:
Yep..... Niet vreemd dat het "even" werkt maar of het nu zo goed is.

Deze bewoordingen impliceren wel degelijk dat je hebt gezegd waar ik je van "beschuldig" hè... Lachen dat je het ergens anders vandaan hebt maakt niet uit, jij zet het zo hier neer.Maakt denk ik wel degelijk uit waar het vandaan komt en dat de betreffende opmerking op andere site's ook gebruikt wordt mbt vasten (info-sites en opmerking van diëtiste in gezondheidsmagazine). Ik sta zeker achter deze opmerking mbt tot vasten op langer termijn en crash-diëten.. Mbt dit dieet had ik het wellicht wat subtieler kunnen brengen aangezien het kennelijk nogal persoonlijk opgevat wordt. En je opmerking over de derde wereld raakt wat mij betreft kant noch wal. Er zijn legio religies waar gevast wordt (Karin: Als je mijn bericht goed had gelezen had je gelezen en begrepen dat de opmerking mbt derde wereld de vergelijking is met de pure crash-dieeten waarbij mensen gedurende bepaalde periode zeer beperkt eten.
Slaat dus wel degelijk op iets wat waar is alleen willen veel mensen het niet weten en zijn ze op hun teentjes getrapt als er in één keer een vergelijking gemaakt wordt met die mensen in Afrika die verschijnen in diverse TV campagnes want dat is dan in één keer zielig Rollende ogen .Het enige verschil is dat wij het bewust doen en zij er niets aan kunnen doen. en in deze vorm 5:2 honger je jezelf niet uit, je ervaart hoe het is om een dag (veel) minder te eten.
Het is juist bewezen dat de mensen die het doen zich NIET overeten op de andere dagen, grappig hè.

Inderdaad heel grappig want in andere onderzoeken/berichten wordt weer aangetoond dat juist door het te streng met het lijnen/vasten bezig te zijn je juist weer op de andere dagen meer tot je gaat nemen. Blijft dus heel wisselend en sterk afhankelijk van persoon en onderzoek.

Ook bij deze vorm geldt dus, zoals ik al de hele tijd aan probeer te geven dat net als bij elk dieet de omslag naar leefwijze er moet zijn of komen want anders werkt het simpelweg op de langer termijn ook niet.

Och Karin....
En zo kunnen we nog heel lang door gaan Rollende ogen
Heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in dus houdt ik het er maar gewoon op dat we gewoon onze eigen denkwijze hebben en houden hierover.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op zo 01 sep 2013 22:21, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 22:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4