Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Voortraject

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Beertje86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Eigen dieet.(bypass)

Reageer met quote
Hoi allemaal.

Ik zit zelf op het moment in het voortraject voor een maagverkleining.
Mijn voorkeur gaat uit naar de bypass.

Ik heb een verwijzing van mijn dokter gekregen naar t ziekenhuis en vanaf toen is het eigenlijk heel snel gegaan.
Ik ben voor een orientatie gesprek in het ziekenhuis geweest. Vlak erna naar de NOK in Eindhoven. Weer een orientatie gesprek.
Daarna naar het NOK in Hilversum en nu heb ik o 21 september een gesprek met de chirurgen in het ziekenhuis.
Bij het gesprek met NOK had ik echter niet een goed gevoel.
Ze bleven erover doorgaan dat ik te weinig at (de arts en psycholoog) terwijl de dietiste vond dat het eetschema prima was voor de dagen dat ik t ingevuld had (zeer korte termijn dus kon maar 3 dagen invullen).
Ook omdat ik geen officiele begeleiding heb gehad (dietiste of een benoemd dieet) zei ze dat het al lastiger werd. Maar omdat ik zeker het inzicht wel gaf ze dat ook zo door.
Nu ben ik dus wel onder begeleiding van een dietiste. Maar ze heeft niets toe te voegen. Dus ik doe het allemaal goed (en dat weet ik ook.. daarom had ik nooit eerder een dietiste om armen genomen).

Goed het is nu in ieder geval erg spannend. Geen idee wat de chirurgen ervan vinden verder. Ik heb in ieder geval de motivatie al klaar liggen. Ik ben al op dieet weer.
Hebben er nog meer mensen een naar gevoel overgehouden aan het NOK gesprek en toch geopereerd? Of misschien andere ervaringen?
Hoor t graag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010 15:52    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Time Out (Moderator)

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Beertje,

Het is heel begrijpelijk dat je het spannend vindt om af te wachten wat de uitslag gaat worden.
Zelf heb ik de GB op 22 maart gehad en het bevalt me prima. Ben erg blij dat ik het heb laten doen.
Ik krijg via de NOK Eindhoven nu verdere begeleiding en dat is erg goed georganiseerd. Eens in de 3 weken een dagdeel.

In eerste instantie ben ik in Hilversum op gesprek geweest aangezien de locatie in Eindhoven nog niet geopend was.
Enkele testen gedaan en gesprekken gehad met de dietiste, psycholoog en arts. De laatste 2 zijn het meest kritisch aangezien er van je fysieke en psychische gesteldheid nogal wat verwacht gaat worden. Het is en blijft een hele pittige ingreep waar veel mensen te gemakkelijk over denken.

Na afloop van de dag in Hilversum kregen we meteen te horen of we in aarmerking kwamen voor de operatie. Voor mij goldt dat ze er nog verder over na moesten denken of ik het psychisch wel aan zou kunnen. (door de slechte gezondheid van mijn vrouw hebben we nogal wat stress op ons dak gehad en dat is afgelopen jaar niet veranderd.) nu gaat het gelukkig langzaam aan weer wat beter.
Kennelijk heb ik het toch goed kunnen onderbouwen want uiteindelijk heb ik ook de goedkeuring gekregen.
Ik zat mbt de GB wel net op de rand. Met name een te hoge bloeddruk gaf de doorslag om in aanmerking voor deze optie ipv maagband of sleeve.

Het is ook goed dat ze kritisch zijn.
Veel mensen zien het als de oplossing voor hun overgewicht maar dat is het niet. Het is een goed HULPmiddel. Zelf zul je de discipline op moeten kunnen brengen om je eet en leefpatroon aan te passen.
Als je dat goed kunt onderbouwen sta je sterk.
Dat ze door je verhaal heen proberen te prikken is ook logisch en goed lijkt me (daar zijn het psychologen voor Lach

Het gesprek met de chirurg is al een goed teken.
Met een doorverwijzing van je huisarts en goedkeuring van chirurg kom je ook in aanmerking. De begeleiding vanuit het NOK is wel erg prettig. Heb je al goedkeuring voor de operatie vanuit je verzekering?
Sta achter je verhaal, wees overtuigd van jezelf en probeer je er niet al te druk over te maken. Tot na de uitslag kun je er nu toch even niets aan veranderen.

Zou je ons op de hoogte willen houden want ik ben erg benieuwd!

Heel veel succes in ieder geval.

Groeten en nog een fijne avond.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010 19:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik zeker wat aan.
Bij ons was het zo dat je in Hilversum zelf al niets te horen kreeg. Alleen via het ziekenhuis.
Ik belde na een week op om te vragen hoe het verder ging , omdat het onduidelijk was. En mijn brief was al doorgestuurd. 2 dagen later kreeg ik een uitnodiging voor t ziekenhuis.

Daarop volgend heb ik het ziekenhuis gebeld. Omdat het mij inderdaad ook gunstig leek. Ik heb haar uitgelegd wat voor gevoel ik erbij had en ze zei dat iedereen uitgenodigd word op gesprek. Daar ging mijn gunstige gevoel hihi.
Vervolgens zei ze dat ze me zowieso niet zomaar lieten zitten. En dat er altijd wel enige vorm van begeleiding mogelijk was. Nouja , dan is t prima.

Ik snap ook zeker wel dat ze zo voorzichtig zijn. Er was bij mij in de groep ook een dame die zei nou mijn zussen hebben het gehad en ik wil nu dus ook. Alsof ze in een supermarkt stond om een bestelling te doen. Tja..
Ook heb ik duidelijk aangegeven dat het een hulp middel voor mij is. Ik heb zelf nu de start gemaakt naar een gezonder leven. En hoop toch dat het met het hulpmiddel te doen is om mijn streef te bereiken.
We zullen zien.
Nogmaals bedankt en zal zeker nog een berichtje typen na 21 September.
Groetjes.

p.s verzekering nog niet Nee.. Omdat dit ook via het ziekenhuis zou gaan. Ik hoef alleen de goedkeuring te krijgen en dan gaat t balletje verder rollen.
Ook ben ik me ervan op de hoogte dat dat nog afgewezen kan worden ondanks een eventueel positief advies van de arts.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010 23:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou zoals ik al dacht heeft het NOK een negatief advies uitgegeven. Omdat ik naar hun inzien nog niet alles zelf heb geprobeerd (dus geen dietiste) en ivm psychologische problemen in 2008 die hun recent vinden. Nu moet ik met mijn psycholoog het behandeltraject in gaan , wat toch al op de planning stond. En met de dietiste doorgaan. Dan heb ik 14 december een nieuwe afspraak en dan als dan het behandelplan loopt , en de dietiste ook nog goed gaat. Krijg ik mijn bypass. Heel positief dus. Het gaat om dingen die dus al lopen , maar nog even afgerond en doorgezet moeten worden. Dus.. ben blij.. Heb ik nog meer tijd om te wennen aan t nieuwe leven en t dieten. Komt nog beter uit dus ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010 12:08    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoihoi.
Ik weet niet of hier nog iemand meeleest , of interesse in heeft , maar ik heb vandaag mijn laatste gesprek gehad.
En heb GROEN licht gekregen voor een gastric bypass.
Binnen 2 tot 3 maanden nu , word ik geopereerd.. Wat een opluchting Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 dec 2010 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Ace
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: combinatie van gezonder eten

Reageer met quote
Fijn zeg! Heel veel succes er mee !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 dec 2010 15:54    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Time Out (Moderator)

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Beertje86 schreef:
Hoihoi.
Ik weet niet of hier nog iemand meeleest , of interesse in heeft , maar ik heb vandaag mijn laatste gesprek gehad.
En heb GROEN licht gekregen voor een gastric bypass.
Binnen 2 tot 3 maanden nu , word ik geopereerd.. Wat een opluchting Lach

Hoi Beertje,
Natuurlijk lezen we mee Erg blij
Fijn om te lezen dat je het akkoord gekregen hebt.
Nu langzaam aan voorbereiden. Laat het gewoon op je af komen.

Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010 20:38    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De datum is 19 Januari geworden. Sneller dan verwacht weer Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 20:03    
Vrouw Weeggegevens   bb40
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Maagverkleining ( sleeve)

Reageer met quote
Hallo Beertje, ik wens je heel veel succes. Ikzelf ben 18 november eopereerd ik hbe de sleeveoperatie gekregen en ben nu 19 kilo kwijt, het gaat super met me. Ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat en hou ons op de hoogte. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 15:42    
Vrouw Weeggegevens   blackberrygirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass

Reageer met quote
Spannend beertje, veel succes hoor ! Je zult er geen spijt van krijgen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 20:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2