Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Voor wie een steuntje in de rug nodig heeft!! deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   P66
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Vorig jaar deze tijd had ik ook veel last van vocht.
Maar sinds ik geen zoetigheid meer eet, zoals chocola of ijs of zoet beleg, smaakversterkers (=eten met de E600 serie nummers), gemarineerd vlees en kant en klaar eten en eten uit pakjes en zakjes niet meer neem, heb ik totaal geen last meer van vocht vasthouden.
Bij mij was suiker echt de grootste boosdoener voor vocht vasthouden.

Maar het blijft lastig met lekker weer en alle verleidingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2017 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
P66,
Hoe is het jou gelukt om van de suiker af te blijven?
Ik blijf maar terugvallen in eetbuien en dan voornamelijk de zoete dingen.
Wil er vanaf, want dat belemmert echt mijn afvallen.
Ik hoop dat je wat tips voor me hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2017 22:15    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Deeltje als ik er niet mee bezig ben ben ik bang dat het helemaal mis gaat en dat wil ik niet Schaam Schaam
Het is een dubbele strijd ergens weet ik dat ik hopelijk over 2 weken van al die rotzooi af ben maar met een beetje pech duurt het herstel nog langer.
Ik hoop nu door het koeler wordende weer dat ik iets meer vocht afdrijf en toch zo de schade kan beperken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 7:25    
Vrouw Weeggegevens   Pien5

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Dit is niet fijn gelukszoeker, ik hoop dat je snel mag stoppen met die pillen. Mooi dat ze zijn uitgevonden, maar de bijwerkingen zijn minder. Veel water drinken, dat is ook voor het afvoeren van de rotzooi van die pillen beter.

Deeltje, ik heb net als jou een beste schop onder mn .... nodig. Het afvallen gaat niet goed, was ook best aangekomen. En dat komt echt niet doordat ik de vervangers aan de kant heb gezet, want ik was al weken aan het omrommelen dus mn lichaam was ook al aardig wat gewend. Maar ja, tegoed doen aan ijs en dat soort dingen dat werkt niet.
Gisteren toch maar eens op de schaal gestaan, en schrok! (ogenopener???) Goede dag gehad en veel water gedronken en vanochtend al een mooie mindering te zien. Aankomen is niet de bedoeling, tevens met een leuk blousje wat nog op me ligt te wachten. Ik hoop vandaag weer een goede dag te mogen hebben, dan ben ik weer een stuk in de goede richting.
En ik zal proberen hier weer meer van te laten lezen, dat is toch wel een onderdeel van het bewustworden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 10:00    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Gelukszoeker, als het je lukt op dit moment gezond te eten lijkt me dat goed genoeg. Dat vocht komt dan vast wel goed als je kaak weer hersteld is.

Deeltje, herkenbaar! Als er iets ligt gaat het vaak op ook!

Pien, ik hoop dat je genoeg geschrokken bent;) misschien is er dan een knop om. Succes!

Ik had gisteren een prima dag, maar vandaag ga ik richting de 2500 calorieën Schaam Schaam maar dan is al het lekkers ook op dus als het goed is gaat het morgen weer beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 18:24    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Pein ik had verwacht dat je mij inmiddels voorbij was in gewicht.

Vandaag weer een gezonde dag er op zitten en mag straks nog lekker een glaasje optimel chocolade melk smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 18:52    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Hier ook gelukkig weer een goede dag,en dat komt misschien ook wel omdat ik het meeste gisteren heb opgegeten Lachen Tja dames het is wat met ons,maar we gaan het winnen hoor Yes! (nederlands= samen staan we strek toch,ik ben blij met jullie,zo fijn dat er gereageerd word!!
Net m,n haar in de verf gezet,ik wou het eerst niet meer doen,als ik het nog twee maal zou laten knippen had ik m,n eigen kleur en dat is behoorlijk grijs Lachen maar mijn lieve zonen zijden zaterdag Ma wanneer kleur jij je haar weer,want dit maakt zoveel ouder haha,tja ik twijfelde zelf ook al wel hoor,dus nu weer hazelnoot bruin Lachen
Zaterdag ga ik met vriendinnen naar Utrecht winkelen zo,n zin in,ik hoef niet bewust iets te kopen dat heb ik de laatste tijd al genoeg gedaan,twee mooie maxi jurken gekocht en een iets kortere met zo,n tunnel koord en een streep aan de zijkant zo gaaf,mijn man vroeg of ik bij de muziek ging Ik val van me stoel van het lachen! ach ja mannen Lachen maar het stond goed zij die!!
Fijne avond allemaal!! Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 19:14    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   P66

Reageer met quote
Dionbi schreef:
P66,
Hoe is het jou gelukt om van de suiker af te blijven?
Ik blijf maar terugvallen in eetbuien en dan voornamelijk de zoete dingen.
Wil er vanaf, want dat belemmert echt mijn afvallen.
Ik hoop dat je wat tips voor me hebt.

Op een dag zat ik op de rand van mijn bed, had enorme last van mijn knieën, keek in de spiegel, was bezig met het uitzoeken van de zomerkleding en werd ineens zo boos. Mijn man stond naast me. Ik zei: ik ben te zwaar en ik ben het zat en ik ga er nu iets aan doen. Ik heb woord gehouden.
Eten en jezelf volstoppen met zoet is 'gedrag'. Gedrag kun je afleren. Het is moeilijk, maar met de nodige discipline is het gelukt. Ik heb nu hulp van een diëtiste die met mij kijkt naar mijn voeding, dat ik in de ochtend, tussendoor, bij de lunch, tussendoor, met avondeten en later nog tussendoor de juiste keuzes maak. Dus keuzes die mijn bloedsuikerspiegel niet zo heel erg beďnvloeden en die er voor zorgen dat ik de dag goed door kom. Bij mij kwam er ook nog eens bij dat ik toch al heel lang lactose intolerantie bleek te hebben. Waardoor mijn favorieten: ijs en chocolade ineens mijn vijanden bleken. Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk heeft dit mij extra geholpen. Ik weet nu dat als ik geen buikpijn en darmklachten meer wil, ik lactose moet vermijden. En zeker ijs en chocola bevatten daar heel veel van.

Ik was heel erg, ik at alles wat los en vast zat, kon geen maat houden en viel altijd na een paar dagen weer terug. Maar die ochtend dat ik op de rand van mijn bed zat heb ik mezelf iets beloofd. Ik ben me gaan focussen op mijn vet in plaats van mijn vocht. Want als een kilo teveel aan vocht weg is, blijf je evengoed met een overschot aan vet zitten. Toen kwam het bij mij door mijn nieuwe eetgewoonten vanzelf goed. En dat is nu 11 kilo geleden. Ik zal wel eens een menuutje plaatsen van mijn eten vandaag. Het is een voorbeeld, want dagelijks varieer ik met alles, fruit, groenten en salade met een klein beetje natureldressing.

Laatst aangepast door P66 op di 30 mei 2017 22:31, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 22:11    
Vrouw Weeggegevens   P66

Reageer met quote
Mijn voorbeeldmenu van vandaag:

Ochtend:

175 cc yogurt
aardbeien
25 gr allbran reepjes (vezelrijke ontbijtgranen)

tussendoor:
2 mandarijnen

Tussen de middag:
2 volkoren boterhammen
halvarine
zuivelspread
een schaaltje met 150 gram rauwkost (komkommer, bleekselderij, paprika, witte kool)
1 lepel dressing (heldere)

tussendoor:
175 cc yoghurt (daar had nog wel een klein handje fruit doorheen gemogen, maar ik had het vergeten mee te nemen)

Avond:
100 gr hamreepjes
125 gr rijst
200 gr roerbakgroenten
klein beetje nasikruiden

Tussendoor:
150 cc yoghurt

Alle zuivelproducten (ik moet een halve liter per dag nemen verdeeld over drie momenten) die ik neem zijn lactosevrije producten.
Verder heb ik thuis variatielijsten liggen voor broodbeleg en tussendoortjes.
Ook voor vlees heb ik tips gekregen en waar je het in klaar maakt.
Ik lees veel etiketten van voedingsproducten, omdat ik moet zorgen dat ik heel veel vezels neem. Die allbran heeft van de ontbijtgranen de meeste vezels en verzadigd heel goed.
Als ik rijst of pasta kies, kies ik de volkorenversie, omdat die ook aanzienlijk meer vezels bevatten en dus beter verzadigen en zorgen voor een goede stoelgang.

Nou dat was mijn verhaal wel weer. Lachen Lachen

Laatst aangepast door P66 op di 30 mei 2017 22:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Respect hoor D66 daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen,
Leuk dat je een dag menu hier hebt neergezet,ik ben ook al aan het kijken op Google naar voorbeeld lijsten,maar eigenlijk weet ik het allemaal wel,ik wil wel op 1500 kcal komen per dag ,hoeveel kcal neem jij op een dag?
Hou je een dagboekje bij?kan ik even bij je spieken wat je zoal mag hebben,ik wou dat ik maar zo sterk was als jij ik ga nog vaal de fout in,maar geef het niet op,vandaag wee r een goede dag gehad Erg blij
Voor straks allemaal welterusten!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mei 2017 22:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 19 van 43