Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Voelen van buikhonger?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Schaam Schaam sorry, dat had ik ff gemist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 12:28    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Paleo-'ish'

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Schaam Schaam sorry, dat had ik ff gemist.

geeft toch helemaal niet! Ik waardeer het heel erg dat je eraan dacht mij erop te attenderen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 12:50    
Vrouw Weeggegevens   Saule
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo vriendinnetjes....

Zo herkenbaar wat hier allemaal staat:
Ik ervaarde vroeger ook geen buikhonger. Dat heb ik ook echt moeten leren voelen...(net zoals ik ook niet voelde dat ik voldaan was) Voordat ik met wmdw begon heb ik die gevoelens gelukkig al leren herkennen en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Ik snap dat je geen maanden wilt wachten voordat je resultaat hebt Katja...maar elk stapje in de goede richting is er een...Je voelt duidelijk wel wat...(je spreekt eerder over je sterk rommelende maag....) Je gaat dus echt vooruit...UIteindelijk ga je vanzelf het verschil voelen tussen buikhonger en pijn of kramp in je buik door zenuwen of spanning....(en zou het ook niet kunnen zijn dat dat wat jij als spanning/emotie ervaart misschien toch niet gewoon ook buikhonger is?)
Net wat Odette zegt...met vallen en opstaan kom je er ook!

Wat ik eigenlijk nog meer wil toevoegen is: Heb vertrouwen in jezelf en in je kunnen. Door langzamerhand op de signalen van je lichaam te gaan vertrouwen gaat je lichaam weer helemaal op de natuurlijke manier (zoals de moeder aarde haar geschapen heeft) werken...Die godin zit ook in jou he!

Jij zoekt een eigen schema dat voor jou werkt. Helemaal super toch!? Bij mij werkt het bv helemaal niet meer om wekelijkse boodschappen te doen...ik moet juist elke dag boodschappen doen zodat ik, dat wat ik ga en wil eten, ook daadwerkelijk op eet.
Ieder zoekt zijn eigen weg, en ieders eigen weg is goed!

Nog een tip: lees vooral dat nieuwe boek: eten en onrust eens. Ik vind het echt een aanvulling op mijn kennis en heb er al een aantal dingen van over genomen (tewijl het boek nog niet eens uit is)

spreek jullie snel weer,

Saule zwaai zwaai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 12:17    

Reageer met quote
Saule schreef:
Nog een tip: lees vooral dat nieuwe boek: eten en onrust eens. Ik vind het echt een aanvulling op mijn kennis en heb er al een aantal dingen van over genomen (tewijl het boek nog niet eens uit is)

Mooi gezegd Saule en wat goed dat je het zo zelf onder de knie hebt gekregen. Mij heeft het een heel jaar gekost MET het boek van Meijke erbij. Hoezo denk je dat het nog niet uit is? Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 12:59    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik denk dat ze het boek nog niet uit heeft.

Het is best moeilijke materie, maar je groeit erin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 15:53    

Reageer met quote
jaaaaa.... tuurlijk... ook goeiemorrege... tsss.... Rollende ogen blond he... oh Nee, kunstmatig intelligent...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 16:41    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Geeft niet joh, ik hou toch wel van je. Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 19:33    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Paleo-'ish'

Reageer met quote
Saule schreef:
zou het ook niet kunnen zijn dat dat wat jij als spanning/emotie ervaart misschien toch niet gewoon ook buikhonger is?

Jeetje: daar heb je ook wel een punt dat me aan het denken zette...

Ik denk dat dit best wel eens waar zou kunnen zijn...

Bedankt!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 9:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Haha, ik hoef niets meer toe te voegen...alle raadsels zijn al opgelost....

Ik ben denk ik mijn leven lang nog aan het leren hoor! (ook als het boek wel uit is...! Uitlachen )

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 12:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh nou ja misschien toch nog een kleine toevoeging:
Dat ik sommige dingen zo vlot oppak heeft denk ik voor een groot deel te maken met het feit dat ik zelf al jaren therapie heb gehad...en dus voor een groot deel al wat ervaring heb opgedaan met een aantal punten die Meijke in het boek bespreekt...

Voor mij vallen er op dit moment door de heldere benaderingswijze van Meijke een aantal puzzelstukjes op de goede plaats waar ik eerst nog een beetje mee zat te klooien.... Draai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 12:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4