Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Vlinder 's Avonds moeilijk en te weinig water drinken

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vlinder46
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sleeve

Reageer met quote
Water drinken, pfff ik krijg geen 2 liter weg op n dag, ik ga in elk geval voor de 1 liter en het liefst 1,5 liter, maar zoals ik al eerder schreef, ik krijg het dan zoooooo koud Sip Maar ander nadeel is dat ik dan stop met afvallen als ik niet genoeg drink. Hebben jullie dat ook?? Ik heb twee weken stilgestaan Sip En wat krijg je dan ... jawel hoor, 's avonds toch weer zin in lekkere dingen ...... Getverdoeme, daar baal ik echt van. Ga nu niet zeggen dat ik 's avonds moet gaan sporten of zo, want ik kan niet weg in de avonduren en ik vind tv kijken heerlijk. Overdag probeer ik toch zeker een half uur tot een uur wat actiefs te gaan doen, wandelen of (hard) in de tuin werken. Ook fietsen vind ik leuk om te doen met mijn dochtertje.

Al met al wil ik niet klagen dat het zwaar is, want dat valt me 100 procent meer, maar wellicht had ik verwacht dat ik sneller af zou vallen. Van de andere kant .... gisteren schreef ik het naar mijn zus en toen ik het zelf las dacht ik, mag toch wel tevreden zijn. 9 februari geholpen en nu bijna 10 kilo kwijt. Vanaf begin december zelfs 14 kilo. Tja, lijkt misschien niet veel, maar mijn overgewicht is dan ook niet echt heel veel ..... ik moet gewoon de knop om gaan zetten dat als je zwaarder bent ook sneller afvalt (althans, dat maak ik me wijs ohhh) Och, we zien wel, ik ben wel blij als het natraject bij het NOK van start gaat, 22 mei moet ik voor de eerste keer omdat ik 1 mei niet kon. Dus misschien dat ik me dan wat blijer voel. Hoewel ik nu ook heel blij ben hoor, pak het niet verkeerd op, maar soms heb ik van die momenten .......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 17:30    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Thee telt ook mee als vocht of hou je daar niet van, kopje boullon ook lekker als je het koud hebt.

Wie weet weet Ron nog meer tips voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 21:54    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Vlinder,
qua gemiddelde val je nog best wel lekker af en inderdaad hoe lager je startgewicht hoe trager het afvallen. Je mag al best behoorlijk tevreden zijn dus!

Mbt het drinken.
1 1/2 liter is al voldoende en dat haal je op zich best gemakkelijk als je al het vocht telt. (zijn 8 glazen op een dag).
Je kunt hiervoor water, thee, koffie(let op je melk en suiker), bouillon, siroop etc... nemen.
Van alleen water werd ik ook een beetje simpel na een tijd Erg blij

Wat kan werken is een 1 1/2 liter fles water pakken en daar s'avonds wat plakjes citroen of granny smith in te doen. Nachtje in de koelkast en je hebt een lekker smaakje zonder cal.
Werkt ook goed met thee.
S'avonds een bord soep telt ook mee Lach

Als je s'avonds tv zit te kijken waar gaat je behoefte dan naar uit?
De sleeve is een hulpmiddel en geen oplossing maar dat zullen ze je al eerder gezegd hebben. Smokkelen en en snaaien kun je blijven doen. Als je kiest voor koekjes, chips, nootjes, blokjes kaas zou je kunnen kijken of je die kunt vervangen voor iets anders.
Niet dat ik dat altijd doe maar plakjes komkommer, radijsjes en wortelbolletjes gaan vanzelf wennen. Het gaat ons meestal om het idee dat we wat te kauwen hebben.

Hou je iets van een eetdagboekje bij? Geeft je (als je het eerlijk bijhoud) een goed overzicht en na een korte tijd weet je waar je extra aandacht aan kunt besteden. Bij mezelf merk ik dat ik toch nog wel eens te vaak naar een tussendoortje wil pakken.

Groetjes en succes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Vlinder46

Dieet: Sleeve

Reageer met quote
Hallo Ron en Ellen,

Bedankt voor jullie reacties.

Tja, eigenlijk moet ik idd tevreden zijn, vandaag zit ik aan mijn eerste 10 kilo vanaf de operatie Lachen Yes, ben happy.

Ron:
Ik heb gedacht aan eetdagboek, maar ik ken mezelf, dat doe ik een paar keer en dan niet meer Sip Zwakte zullen we maar zeggen .... Ik zal zo eens siroop halen, wellicht drinkt dat inderdaad makkelijker weg. Goede tip! Ook die van citroen en granny smith Lach

Ik probeer savonds als ik honger heb inderdaad een cracker te pakken, nou eigenlijk dan wel twee ohhh Maar het is echt gewoonte om savonds wat in je mond te steken bij de tv.

Ik zal weer eens flink mijn best gaan doen. Niet dat ik dat totaal niet doe hoor, want ik ben er wel serieus mee bezig en ik voel me ook elke dag fitter.

Afgelopen week had ik een vriendin aan de telefoon, best wel een serieus gesprek en ik ging met mijn hand langs mijn schouder en ineens riep ik; hellupppp ik voel een bot hier welke ik nog nooit gevoeld heb!!! Ze moest kei hard lachen en zei, bij kinderen zeggen we oei ik groei en bij jou; Oei ik val af Lach Zoveel dingen gaan ineens makkelijker, heel apart. Maar .... ik zie het zelf nog niet dat ik al echt afgevallen ben ...... Ik merk het wel aan mijn lichaamshouding en kleding, maar in mijn hoofd zit het nog niet .....

Maar wellicht als ik naar het NOK ga dat ik dat dan meer krijg.

Ron, jij gaat ook lekker zie ik??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 9:47    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Dat dagboekje hoef je bijv. maar een weekje goed bij te houden en dan heb je al aardig wat informatie (wel eerlijk zijn t.o.v. jezelf).
Voor de siroop kun je kijken naar Slimpie. Dat bevat 0 cal.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 10:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1