Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Vitamine B complex??

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Navana
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hai allemaal,

Een klantje van mij (ben nagelstyliste) die loopt al een tijdje bij een dieetiste. Die heeft haar gezegd dat ze vitamineB-complex moest gaan slikken omdat dat je motortje help doordraaien, verbanding en zo.
Weet iemand of dat echt zo is?

Heb het wel gekocht hoor, proberen waard maar nu is mijn urine bijna lichtgevend, felle kleur!! Zou dat door die vitamine b komen?

Misschien is er hier iemand die er verstand van heeft?

Gr Nathalie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 17:58    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Nathalie,

Jakkes, wat beschrijf jij voor een rare dingen. Lichtgevende urine?

Ehm, je bedoelt niet dat hij gewoon doorzichtig is of zo? Dan drink je gewoon voldoende.
Hij wordt geel als je weinig gedronken hebt.

Maar als hij licht geeft... kijk dan nog eens goed op het doosje van de pilletjes.
Staat daar een hulpstof op (E-nummer) die de kleur van je urine kan verklaren?

En stop eens een paar dagen met het slikken er van, en kijk dan eens wat je urine doet.

Kijk maar eens op deze site, waarvoor je de b-vitamines nodig hebt (er zijn er meerdere):

http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Voedingstoffen/vitamines+en+mineralen/welke+soorten+zijn+er.htm

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 19:44    
Vrouw Weeggegevens   VolVon
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Minder eten

Reageer met quote
Ik neem het zelf ook en ik heb nergens last van moet ik zeggen.

Je moet de dosis niet overschrijden, 1 tablet per dag is voldoende!

http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm#vitamine_b_complex

Bovenstaande link staat precies beschreven wat vitamine b voor je doet, wat er gebeurd als er een tekort is. En ook wat er gebeurd als je er te veel van neemt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 21:28    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Wanneer je meer wateroplosbare vitamines hebt ingenomen dan het lichaam kan gebruiken, verlaat de overmaat het lichaam via de urine. Dit effect is duidelijk zichtbaar bij riboflavine (vitamine B2), dat van zichzelf een intens gele kleur heeft, waardoor de urine een fellere gele kleur krijgt. Je hoeft je daar echt niet bezorgd over te maken

Vitamine B is belangrijk voor je hele lichamelijke conditie, eet je de schijf van 5 is er niets aan de hand en hoef je die niet te slikken.

Echter bij dieeten waar je weinig of geen brood eet en andere volkoren producten weglaat krijg je een tekort hieraan. Je wordt dan depressiever, krijgt dan allerlei klachten zoals haaruitval, moeheid en algehele malaise.
Daarom is het noodzaak om bij leefwijzes zoals Atkins , Lowcarb en Cohen Calcium magnesium zink tabletten te nemen en ook een Multivitamine en soms wat extra Vitamine B complex.
Je kunt ook veel koolsoorten eten zoals witte en groene kool en chinese kool, daar zitten ook B vitaminen in.
Lekker wokken kan je die kool met spekjes of hamblokjes of vegetarisch, beetje light room erbij en smullen maar
groeten Greet Erg blij Erg blij

“als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 22:53    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Navana

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Nou, ik ga die dingen eens goed bekijken, want er zit van verschillende vit b hoge soseringen in en je moet er 1 van per dag nemen.
Denk dat ik het morgen maar ff niet neem.

Ik drink juist heel veel, en had bijna doorzichtige urine, nu na 1 zo'n tablet dus heel fel geel.
Waarschijnlijk dus overtollig vit b.
Niet nodig dus, want ik eet gevarieerd genoeg nu.

Ik ga wel gewoon door met mijn aloe vera drank, daar heb ik hele hele goede ervaringen mee, en dat is puur natuur, reinigt je darmen en zo (er zijn verschillende soorten). Voel me nu na een aantal weken daarmee zoveel lekkerder. Ben minder moe en nu met het dieet ook erg fit.

Maar de vit b ga ik maar achterwege laten.denk ik.

Thanx voor jullie reacties

Nathalie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 23:56    
Vrouw Weeggegevens   Pink
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: South Beach dieet

Reageer met quote
Ik heb ze ook een poos geslikt.
Alles wat niet opgenomen word verlaat op die manier je lichaam.
Knal gele plas kreeg ik ervan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 7:10    
Vrouw Weeggegevens   Maria75
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik gebruik het al een hele tijd, vitamine B-complex 200% ADH.
Ik ben er mee begonnen omdat ik PMS klachten heb. En m'n haar was erg droog. Het is wel beter geworden, maar nog niet helemaal wat het moet zijn. Gele lichtgevende plas heb ik niet.

Ik zou sowieso niet zomaar vitamines (of andere pillen) gaan slikken, omdat de diëtiste het aan iemand anders aanraadt. Misschien heeft zij het nodig vanwege haar dieet of vanwege lichamelijke klachten?

Groetjes Annemarie Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 10:10    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Daar zeg je een waar woord, Maria, sommige dingen zijn op de persoon af afgestemd, en een advies hoeft dus niet voor iedereen geschikt te zijn.

Greetje, wat goed dat jij dit wist; ik had er echt nog nooit van gehoord Lachen . Hoe dan ook lees ik ook wel bij je, dat het geen kwaad kan, teveel vitamine B binnenkrijgen. Da's dan toch wel geruststellend...

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 10:27    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Pssst, ik wist het lekker ook, maar Greet was me voor, haha.
Als het zo duidelijk zichtbaar is wordt het dus allemaal weer uitgeplast, zonde van je geld dus, gelukkig in B-complex niet zo duur.
Hetzelfde effect heb je als je rode bieten gegeten hebt, dan is je urine roodachtig. Het zijn de afvalstoffen hè...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 12:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1