Onderwerp menu

Forum: Dieet Informatie
Subforum: Weight Watchers dieet & Dagboeken
Onderwerp: vorige :: volgende

Sponsor Links

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Aanbieding

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Vicky's race tegen de kilo's!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens  VickyBast
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers Flexipoints

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Na verscheidene inspirerende dagboekjes van jullie, ga ik er toch ook maar eentje voor mezelf beginnen.
Mijn ganse leven ben ik al 'stevig' geweest en nooit heb ik ergens naar gekeken. Nadat ik 10 jaar geleden het echt moeilijk vond om naar mezelf te kijken in de spiegel, ben ik toen beginnen Weight Watcheren. Wekelijks ging ik naar de cursus waar ik op den duur ook echt toffe vriendinnen en lotgenoten had. Ik ben toen 23 kg afgevallen. Helaas zijn die 23kg en meer er ondertussen weer bijgekomen. In die 10 jaar heb ik 2 prachtige jongens op de wereld gezet (Ewan, 4j en Kyle, 2j). De trots van mijn leven Lachen . Ik heb intussentijd nog 2 halfslachtige pogingen gedaan om terug te beginnen (telkens op mijn eentje met de CD-rom), maar beide keren bleef het daar dan ook bij.
In december was het moment weer daar dat ik echt mijn spiegelbeeld (en mezelf) niet meer leuk vond (en dat is echt nog lief uitgedrukt). Een nieuw jaar, een nieuw begin dus! Sinds 5 januari ben ik opnieuw begonnen met WW. Voorlopig met prima resultaat.Ik ben ondertussen zelfs beginnen lopen (Leve Evy en het 'start to run'-programma Applaus ). Komende van een leven zonder sport en beweging, heb ik ondertussen les 6 al in de benen. Benieuwd of ik dat kan volhouden...
Maar toen ik vorige week deze site vond, was ik echt superblij! Ik heb de voorbije week echt al veel inspiratie en motivatie uit jullie verhalen en berichtjes gehaald. Ik dank jullie daar allemaal hartelijk voor en hoop dat we elkaar in de toekomst kunnen blijven steunen.

Veel liefs en goede moed allemaal!

Vicky
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2010 22:51    
Sponsor
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag wat langer geslapen terwijl ventjelief voor de kindjes zorgde ZZzz.. ZZzz.. ZZzz... Lekker in de sneeuw gespeeld met de kinderen Kerst slee .
Naar mijn ouders waar het tosti's waren als middageten, toch moeilijk als je op bezoek gaat om je dan goed aan je dieet te houden.
Om dat dan weer van me af te trainen, was ik deze namiddag begonnen met de Tae Bo-DVD. Vroeger had ik een tijdje Tae Bo gedaan en vond dat toen echt leuk. Maar zie het momenteel niet zitten om naar de sportclub te gaan, dus dacht ik laat ik de DVD eens downloaden. Grappig hoor om zo in je eentje voor de spiegel in de slaapkamer (die gelukkig groot genoeg is) te 'kicken' en de 'jappen' terwijl je laptop op een stoel staat Heelblij .
Was alleen jammer dat na een kwartiertje mijn schoonouders binnenvielen zodat mijn goede voornemens helemaal teniet waren gedaan. Ik weet nu wel dat ik een van de komende dagen de ganse les zal uitdoen.
Vanavond lekker pastagerechtje gemaakt: pasta met champignons, spinazie, ui, hamreepjes, extra light room en slankie gemalen kaas. Was echt lekker!
Ga vanavond rustig filmpje op de bank kijken om er morgen weer flink tegenaan te gaan. En morgen is het weer Start to Run-tijd: Les 7 roept!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 jan 2010 21:06    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Joepie, les 7 succesvol afgerond! Had echt nooit gedacht dat ik dat zou aankunnen.
Verder rustig dagje vandaag gehad: wat met kids gespeeld, wat op PC en op weegclub rondgehangen, middagdutje gedaan (deed me echt goed!). Ik ben toch zooo moe de laatste tijd. Waarschijnlijk een winterdipje. Laat het zonnetje maar wat schijnen dan komt de energie vanzelf!
Ben gisteravond tegen beter weten in toch op weegschaal gaan piepen. Iets wat ik normaal gezien nooit doe. Maandagavond is mijn vaste weegmoment. Helaas was er 600g bij! Is toch echt niet leuk om goed je best te doen en dan tegenvallende resultaten te hebben. Manlief zei me dat ik me geen zorgen moest maken: 'spieren wegen meer dan vet' (ik twijfel eraan of dat klopt, maar vond het wel erg lief, is zijn manier om me te steunen).
We zien morgen wel weer wat het geeft als ik me 'voor echt' ga wegen. Maar heb m'n lesje dus weeral geleerd: het brengt geen zoden aan de dijk om tussendoor ook even op de weegschaal te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2010 22:10    
Vrouw Weeggegevens  Dipinipi
Moderator
Moderator

Dieet: COHEN (Ervaringsdeskundige Weight- Watchers)

Reageer met quote
goed hoor dat je bent gaan rennen,helaas moest ik stoppen,ik kreeg last van m'n rug,echt balen

gewicht kan schommelen en savonds wegen geeft een vertekent beeld,scheelt ook wat je die dag hebt gegeten en gedronken

*babbel*WW*cohen*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2010 23:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag moeilijk dagje achter de rug. Heb me aangesloten bij een sprintje en had er dus ontzettend veel zin in. Maar vandaag was de eerste dag dat ik de ganse tijd aan eten zat te denken. Om 15u heb ik dan een kop heldere champignonsoep gegeten, waardoor de 'craving' wat wegzinkte.
Heb me daardoor ook echt niet goed op het werk kunnen concentreren. Zal ik morgen moeten inhalen.
Ik heb anderzijds vanmorgen wel een TaeBo-les gedaan, dus was daar wel weer tevreden van. En ik vond het ook heel leuk.
Ga nu nog effe House kijken. En dan straks wegen.
Dipi, ik ga vandaag nog gewoon mijn avondgewicht nemen, en zal kijken hoeveel ik morgenvroeg weeg. Ik dacht altijd dat het gewoon belangrijk was om je steeds op hetzelfde moment te wegen, dus dat deed ik totnogtoe. Zal het twee weekjes of zo aanzien om dan te kijken of het een verschil uitmaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 22:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Jippie! Is uiteindelijk toch 500g af! Volgende week mag er geen 8 meer vooraan op de weegschaal staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 23:12    
Vrouw Weeggegevens  Dipinipi
Moderator
Moderator

Dieet: COHEN (Ervaringsdeskundige Weight- Watchers)

Reageer met quote
Applaus

*babbel*WW*cohen*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 23:46    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Maandagavond naar aanleiding van mijn afvallen een heel leuk gesprek met mijn man, Maxim gehad over mijn afvalrace. Toch leuk als je je gesteund voelt! Het kan toch ook echt een schatje zijn.
Gisteren een goede dieetdag gehad! Ik heb mijn water goed kunnen drinken, goed op mijn puntjes gelet, en weinig 'cravings' gehad. Ik ben zelfs gaan lopen in de regen (dikke duim voor mezelf)!
Over de middag ook een heel fijn gesprek gehad met de collega's over het afvallen (ik heb het hen gewoon openlijk verteld). Naar mijn gevoel weten ze dan beter wat me momenteel bezighoudt en kunnen zij mij ook beter steunen.
Gisteravond nog naar een lezing geweest van de Vlaamse Vereniging voor Autisme. Mijn zoontje is sinds oktober gediagnosticeerd met AS (Autisme Spectrum - voorlopig gelukkig nog niet echt een stoornis). Dus we zijn ons nog volop aan het informeren en orienteren. Zo'n bijeenkomst blijft toch erg confronterend door de verhalen van andere ouders. Bijkomend positief punt eraan is dat het altijd een hele goede aanleiding is om er gericht met mijn man over te praten.
Dus zowel emotioneel als fysiek voel ik me moneteel vrij goed in mijn vel. Ik heb zelfs het idee dat het door mijn dieten en sporten is dat ik me beter in mijn vel voel.
Benieuwd wat vandaag brengt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010 10:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nou, gisteren bracht echt niets bijzonders. Goede dieetdag gehad (ook vandaag trouwens). Ik heb het gevoel dat ik heel goed bezig ben met water drinken (iets waar ik tevoren toch veel moeite mee had). Heb gisteren weer een Tae Bo workout in de slaapkamer gedaan. Mijn zoontje was allerlei kungfu-bewegingen op het bed aan het doen, was best grappig om hem zo bezig te zien.
Vandaag ganse dag in Brussel gewerkt. Ik kan een aantal dagen in de week thuis werken en een aantal dagen werk ik in Brussel op de universiteit. Goed wat werk verzet, het semester voorbereid dat volgende week start. Kijk er toch een beetje tegen op want dan moet ik op dinsdag enw oensdagavond ook les geven en dan zal ik wat afhankelijk zijn van het restaurant op het werk. Ze bieden dan wel een WW-menu aan, maar soms zijn die toch nog vrij veel punten. Leuk gegeten met mijn twee favoriete collegaatjes (nu heb ik eigenlijk wel allemaal echt leuke collega's, maar er moeten er altijd favorieten bij zitten, he).
Alleen deze ochtend even bij de dokter langs geweest en die zei me dat mijn bloeddruk toch vrij laag was, nog niets zorgwekkends, maar ik moest het in de gaten houden. Nu had ik me gisteren na de workout wel wat duizelig gevoeld. Misschien moet ik het toch iets minder fanatiek doen met het sporten. Even afwachten en zien wat het geeft. Ik ga Evy vandaag teleurstellen en ga pas morgen les 9 met haar afwerken (de eerste keer dat ik van het schema afwijk). Als het morgen zo'n dagje als vandaag is, is het gewoon super weer om te lopen. Duimen maar.
Succes iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 feb 2010 21:12    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Maar helaas, afgelopen vrijdag wat het druilerig weer, maar ben toch door de regen gaan lopen! Heb vrijdag en zaterdag gewerkt. En zaterdagavond naar het verjaardagsfeestje van ons petekeindje waar ik de ganse week puntjes voor heb gespaard. Nou, en ik heb me niet laten kennen ook niet Schaam Schaam . Na het eten van een lasagna, heb ik nog een stuk taart naar binnen geschranst. Na 1 hap had ik al door dat ik eigenlijk toch niet zo'n lekkere taart vond, maar om an te zeggen van soryy bedankt, dat kan ik natuurlijk niet. Nadien nog wat wijn gedronken (die me trouwens heerlijk gesmaakt heeft!) en dan kwamen de chips op tafel... Mijn zonde... chips. En ik vermoed dat ik toch wel minsten een grote zak naar binnen heb geschrokt over de ganse avond heen Heel heel boos. Had er ook wel wat mee te maken dat ik gisteravond een telefoontje had gekregen van mijn papa dat mijn mama (die al MS-patiente is en zwaar diabetes heeft) met spoed in het ziekenhuis was opgenomen en onmiddellijk onder de hersenscan moest. Ze was sinds vrijdag thuis na een twee maanden in ziekenhuis en revalidatie geweest te zijn omdat ze een voet had gebroken. Maar dat zou natuurlijk geen excuus mogen zijn.
Resultaat: heb me vandaag echt slecht en schuldig gevoeld en ik vind het vooral zoooooo zonde van dat harde werken van de voorbije week! Maar goed als er 1 ding is dat ik ondertussen al wel weet, is het om dan onmiddellijk de draar weer op te nemen. Dus ben ik na het ziekenhuisbezoek deze middag (waar het gelukkig redelijk ok was met mijn mama, maar het blijft natuurlijk wel een zorgenmama (ipv zorgenkindje)), daarnet om half negen toch nog gaan lopen in de hoop mijn zogenaamde afvalrace van deze week niet helemaal verloren te laten gaan.
Even iets supers van vandaag: Mijn zooontje van 27 maanden vraagt al enkele dagen om in het grote bed (waar we zijn bedverhaaltje lezen) te mogen slapen. Nou, vandaag dus een extra beveiliging aan het bed gebracht en hij vond het heerlijk! Ligt nu superschattig te slapen. Voor het eerst in het grote bed... Geeft me ook wel een dubbel gevoel om nu geen baby meer in huis te hebben...
Ben dan toch ook maar even op de weegschaal gaan staan, wel nog met een aantal kledingstukken aan, terwijl ik me anders altijd naakt weeg), en ja hoor, was een kilo bijgekomen. Nou ja, ik weet alleszins waar ik in de fout ben gegaan en kan niet meer doen dan het weer zo snel mogelijk recht proberen te trekken. Maar waarom moet het nou zo hard in de andere richting gaan wanneer je je die ene keer nog 'ns laat gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 22:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 1 van 22