Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Verschil GastricBypass & Sleeve ?

Auteur Bericht
Vrouw   N8
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Hallo Allemaal..

Ik lees dat sommige een Gastric Bypass krijgen en andere een Sleeve...Kan iemand mij vertellen/uitleggen wat het verschil is? En waarom voor de een de GB operatie wordt gekozen en voor de ander de sleeve?

Groetjes nikkeltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 10:07    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Nikkeltje,
Ik had bij je voorstel draadje al 2 links gezet voor meer informatie hierover. Hopelijk heb je daar ook al wat meer info uit kunnen halen.
Goed dat je de vraag hier ook nog plaatst want hier kijken toch meer mensen met eigen ervaring.

De sleeve hoort tot de restrictieve ingrepen (je kan minder eten).
De gbp is een combinatie van restrictief en malabsortief (minder eten en minder opnemen).
Voor sommige obesen is alleen een sleeve al voldoende om een gezond gewicht te bereiken.
Het ligt er aan wat voor soort eter je bent, hoe zwaar je bent (BMI) enz.

Samen met de arts of het obesitas team wordt bepaald wat de beste methode voor je is en wat het best bij jou en jouw levensstijl past.
Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat er chirurgen zijn met een voorkeur. Zo krijgt 90% van de mensen die in het Slotervaart geopereerd worden, een GBP. En dat terwijl in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven weer veel meer sleeves worden gezet. Het ligt er dus ook aan wat de ervaringen zijn van de chirurg die je gaat opereren. Zelf heb ik in het MMC Veldhoven/Eindhoven een G-Bypass gehad.

Er is dus geen klip en klaar antwoord op je vraag.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 11:00    
Vrouw   N8

Reageer met quote
Hey Ron!

Bedankt voor je bericht.
Ik vind het ook inderdaad fijn om ervaringen te horen.
Ik ben zelf een volume eter maar als ik mijn maandelijkse periode heb waar denk ik de meeste vrouwen last van hebben dan heb ik extreem veel zin in zoetigheid. Ik weeg momenteel 142,5 en ben 1.71 lang.
Ik laat het allemaal op zijn beloop, door veel ervaringen te lezen en mijn eigen conclusie te trekken kom ik er wel....

Ik denk wel dat een operatie bij mij zal passen. Welke operatie echter weet ik niet en ga dit bespreken met de chirurgen...
Ik zie het als echt mijn laatste redmiddel en ben nog zo jong dat ik gewoon alle ziektes (diabetes, hoge bloeddruk, hart-en vaatziekte) die allemaal in mijn familie voorkomen proberen te voorkomen door aftevallen!

Ik hoop hier gewoon al een beetje duidelijkheid te krijgen van wat ishet verschil tussen de 2 operaties hoe zijn de ervaringen...Dat ik me al goed verdiep erin zodat ik niet als een leek aankom als de chirurg zegt van wij adviseren dit of dat...

Groetjes nikkeltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 11:05    
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
bij een sleeve halen ze de helft van je maag weg, over de hele lengte, en laten ze het darmstelsel intakt.....
Bij een gb halen ze 80%van je maag los en maken van die 20% een nieuw maagje. Aan dat maagje wordt ook een ander deel van je darm vastgemaakt, zodat het eten vlugger uit je systeem gaat......

Bij een sleeve heb je niet zoveel last van vitaminen tekort omdat daar het darmstelsel normaal blijft, bij een gb moet je altijd vitaminen bij slikken....

Nou ja, zo heb ik het altijd een beetje gehoord........jip en janneke taal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 15:00    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
De verschillen weet je inmiddels:) ik mocht zelf kiezen tussne sleeve en gbp omdat ze verwachte dat beiden wel genoeg zouden doen..Ik heb besloten tot GBP de reden was vooral dat hij weer ongedaan gemaakt kan worden.. nou weet ik wel dat het zelden gebeurd en je er niet vanuit mag gaan dat het gebeurd.. maar het geeft me stiekum toch wel een fijn gevoel dat het kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 14:59    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Eslief schreef:
De verschillen weet je inmiddels:) ik mocht zelf kiezen tussne sleeve en gbp omdat ze verwachte dat beiden wel genoeg zouden doen..Ik heb besloten tot GBP de reden was vooral dat hij weer ongedaan gemaakt kan worden.. nou weet ik wel dat het zelden gebeurd en je er niet vanuit mag gaan dat het gebeurd.. maar het geeft me stiekum toch wel een fijn gevoel dat het kan.

Hoi Esther,
Ik ben erg tevreden met de G-Bypass en hij doet nu (na de 2e operatie) wat hij moet doen.

De G-Bypasss kan inderdaad teruggedraaid worden maar dat is echt zeer zelden en bij extreme medische complicaties. Ga er maar gewoon vanuit dat alles goed gaat hoor.
Ik zag dat je vanaf april niets meer ingevuld had. Op welk gewicht zit je nu (beetje nieuwsgierig Erg blij ) en wat hoop je af te vallen?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 17:07    
Vrouw   N8

Reageer met quote
@eslief bedankt voor je bericht...Is misschien ook ergens wel een fijn gevoel. Ik heb 2 oktober mijn eerste afspraak en zal kijken en aanhoren wat de chirurgen met me willen.. dus ben benieuwd!

@ron
Jaa ik ga er ook vanuit dat alles goed gaat! Maar het is een behoorlijke beslissing die ik moet nemen en waar je zeker meer als 100% achter moet staan... En ik denk nu al heel veel en lees erover en dan denk ik wel dat het bij mij gaat passen...

Het is gewoon ben beetje bang voor de dumpings, wanneer krijg ik het? kan ik ooit nog een gezellig etentje meedoen of gaat dat niet meer?
Ik zal heel blij zijn als ik gewoon "lekker", Gezond, kan eten, af entoe gewoon iets lekkers (Natuurlijk na een lange periode) Maar ik ben gewoon eerlijk dat ik belangrijk vind dat ik niet niks meer kan eten snap je..
En natuurlijk véél minder dan ik nu kan.
Ik weeg nog steeds 142,5 kilo.
Ik hoop zoiezo dat ik de 2 getallen ga zien...En het liefste rond de 80...

Groetjes Nikkeltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 19:01    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
@Ron ik weeg nu 135 kilo en als ik 80 mag gaan wegen ben ik heel blij:) Maar stiekum hoop ik natuurlijk op 70 al denk ik dat dat teveel van het goede zou zijn:lol: Ik doe trouwens mee aan het onderzoek wat momenteel in velp bezig is.. Ze zouden dan de gbp net ff anders doen en ze verwachten hiermee dat je meer zult gaan afvallen.. We zullen zien:)

@nikkeltje wat ik heb begrepen kan je dumpings vooral krijgen bij heel veel suiker..Maar er zijn mensen die ze nooit krijgen en mensen die ze wel hebben..Dan nog is het niet iets wat wekelijks gebeurd heb ik begrepen..Je leert zelf welke producten je zonder problemen kan etren en welke niet..Maar ik hoor heel erg veel dat mensen alles kunnen eten..Wat mij is verteld dat je juist gewoon alles moet kunnen eten! je bent niet levenslang op dieet! Je kan gewoon eens een patatje eten en een koekje etc. Het is de bedoeling dat je gewoon normaal eet zoals andere dat ook doen.. en daar horen dat soort dingen gewoon bij.. alleen je portie aan grote zal wat aanpassen;) een kennis heeft ook een gbp gekregen.. hij gaat nog rustig uit eten en doet gezellig mee., vraagt om kleinere porties of laat gewoon wat liggen op zijn bord.. hij drinkt ook rustig nog een wijn tje en geniet van het leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 16:39    
Vrouw   N8

Reageer met quote
Hoi Eslief,
Bedankt voor je bericht...Ergens geeft me het een heel fijn gevoel, Ook dat inderdaad een patatje of koekje naderhand je wel nog eens kunt eten. Maar natuurlijk veel kleinere porties...
Ik ben heel erg benieuwd na alles en hoop dat het goed komt. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 17:03    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Gefrituurd eten gaat bij mij wel wat minder maar op zich vind ik dat helemaal niet erg.
ALs we friet eten nemen we hier thuis ovenfriet en bijv. een oven kroket. Met de friet kom ik ongeveer op een stuk of 8 tot 10 uit.
Een gewone kroket lukt me tot ongeveer 2/3 maar zoals ik al zei valt ie wel wat zwaarder en voel ik me er niet zo prettig bij.

Uit eten gaat prima alleen inderdaad veel kleinere porties. In de meeste restarant houden ze daar wel rekening mee. Je kunt niet altijd alles bestellen. Een halve biefstuk of kabeljauwfilet zullen ze je niet verkopen. Pasta's, salades, soepen etc... gaat prima. Anders laat je inderdaad wat op je bord liggen.
Veelal kun je ipv het hoofdgerecht ook een lekker voorgerecht nemen. Dat is ruim voldoende.
Met nagerechten is het wel opletten door de zoetigheid.
Het rare is dat ijs bij mij prima gaat maar dat slagroom helemaal verkeerd gaat.

Drinken gaat prima. Een wijntje gaat goed. Koolzuur laat ik bewust staan maar zou volgens mij wel kunnen. Ik ben van de cola overgestapt op water, jus, Icetea (zonder koolzuur) en soms een glaasje wijn.

Er blijft veel mogelijk hoor en wat wel of niet kan scheelt ontzettend per persoon. Dat wordt dadelijk gewoon rustig uitproberen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 18:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1