Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

vegetarisch /veganistisch sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Mijn man eet meestal met mij mee, maar zo af en toe wil hij toch wel eens vlees, geen probleem wat mij betreft. Ik koop dan wel altijd biologisch vlees voor hem. Lach

Seitan ken ik eigenlijk niet....... Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 1:31    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Dit is seitan:
http://maya-seitan.be/nl/seitan

Is een vleesvervanger die je gewoon kan bakken zoals een biefstuk, maar bv ook kan gebruiken om "stoofvlees" te maken.
Heeft veel meer smaak dan vb tofu.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 7:21    
Vrouw Weeggegevens   woulina
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: WW

Reageer met quote
Ik heb altijd van de vegetarische slager, dat is soja.
Wij vinden dat het lekkerst, omdat het goed te kruiden valt.
b.v. vegetarische kipstuckjes vonden wij heerlijk, kruiden met kipkruiden, en dan een schotel met b.v. courgette, uien, paprika, van alles wat je in huis hebt. roerbakken en in de oven een half uurtje je kan er bladerdeeg in de schaal doen dan wordt het een hartige taart.
Ik doe het zonder omdat het dan een weinig cal. bevat.
De vegetarische gerookte spekjes heeft ook zo'n heerlijke smaak voor bij de stampot.

https://www.devegetarischeslager.nl/producten/assortiment

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 8:30    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik koop nooit iets van de 'vegetarische slager', alleen die naam al... Laatst heb ik het toch maar eens bestudeerd bij het schap van AH, en dan zie ik allemaal producten die op vlees moeten lijken. Daardoor gruwel ik er juist van, want ik wěl nu eenmaal geen vlees eten, geen dode beesten.

Het idee, dat ik dan toch 'spek' zou eten, of 'kipstukjes', maar dan niet van vlees... Nee ik kan daar niet het nut van inzien. Want, wat is het dŕn, vraag ik me af?
Als ik op de ingrediëntenlijst kijk, zie ik heel veel dingen staan waar ik niets mee kan. Veel toevoegingen, die ik - net zo min als dode dieren - niet wil binnen krijgen.
Dus voor mij hoeven die producten niet.

Toch koop ik af en toe wel eens iets van Vivera of Quorn of zo, al weet ik dat daar ook veel aan toegevoegd wordt. Maar het is ook wel eens makkelijk, zo'n burger, of vega-kruimgehakt, of spinaziecarré.
Maar het liefst ga ik zelf aan de slag met bonen, linzen, kikkererwten, champignons enzovoorts. Af en toe maak ik een pan vegaballen, en die vries ik in.

Nu ik dit zo schrijf, besef ik dat dat alweer een tijd geleden is. Ik ga er weer eens mee bezig! Dankjewel voor jullie (indirecte) inspiratie! Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 11:29    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Dankjewel ook Woulina, voor het doorsturen van de link naar de vegetarische slager. Ik heb het even bestudeerd, en het ziet er allemaal zeer succesvol uit.
Maar nergens lees ik over de ingrediënten... alleen maar dat het zo goed op vlees lijkt en dat het zo succesvol verkocht wordt.

Ik vind het een prachtig alternatief voor verstokte vleeseters, als het dan net als vlees smaakt dan kun je dit dus ook net zo goed nemen.

Maar voor 'verstokte vegetariërs' is het minder aantrekkelijk, denk ik. Ik ben in elk geval nog steeds niet overtuigd.
Maar ik lees graag jullie meningen hoor, en als jullie me wel kunnen vertellen wat er allemaal in die producten zit, dan lees ik het ook wel weer.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 11:35    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
https://www.devegetarischeslager.nl/producten/assortiment

Bij elke product (even aanklikken) vind je een ingrediënten lijst. Lach

Ik heb (bijna) mijn hele leven vlees gegeten. En het is niet de smaak van vlees die me tegen staat, maar het leed van de dieren. En het lot van de wereld door het vlees eten.

Deze producten zijn geheel dierloos en beter voor de wereld. En ook nog eens Lecker!!! Erg blij Zelfs mijn carnivore man eet het graag. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 1:59    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
De eerste keer dat ik die veggie kipstuckjes van de vegetarische slager at, ben ik toch effe op de verpakking gaan kijken om te zien of het echt veggie was Lachen

Jammer dat die producten bij ons bijna niet te krijgen zijn... Enkel AH heeft ze, wel beperkt aanbod, en daar moet ik even voor rijden.
Dus dan is het van "kar vol en diepvriezer in" Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 7:57    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Dankjewel Missy, inderdaad even klikken op zo'n product en er wordt genoemd wat er in zit. Heel veel soja. En veel toevoegingen. Voor mij geen kar vol en diepvriezer in, dus.

Hoe denken jullie over het gebruik van soja? Er ús veel over te doen (genetisch gemanipuleerd, niet goed voor je hormonenhuishouding), maar ik vond het lastig.

Ik neem het wel maar hoogstens twee of drie keer in de week. Meestal als tofublokjes door rijst of pasta. En soms dus zo'n kant en klaar vega-ding. Of kruimgehakt, dat is dan relatief ook weer weinig want met zo'n pan groente en saus en één balkje kruimgehakt is soms wel voor zes personen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 8:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
De vegetarische slager zijn alle producten (Onze soja is GMO-vrij).
Daarom eet ik liever van de vegan slager.

AH en de Jumbo hebben hier vrij veel soorten van.
Ik gebruik altijd kleine beetjes met lekker veel kruiden, dat bevalt ons heel goed.
Op deze manier kan ik wat gevarieerder koken.
Groenten met rijst en/of bonen dat altijd zonder soja.
ik ga nu boodschappen doen, allen een gezellige dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 9:50    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 9:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5