Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Info: Dr. Frank dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11936
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Dieet op basis van veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Als je dit hoog-eiwit, laag-koolhydraat voedingsprogramma volgt, is het van groot belang om bij het bereiden van de hoofdmaaltijd de balans tussen eiwitten en koolhydraten goed in de gaten te houden. Denk hierbij aan de volgende zaken:

Eiwitten:

Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Eiwitten geven je een vol gevoel en zorgen dus voor minder verlies van je spiermassa tijdens het afvallen. Dit is cruciaal omdat de spieren juist grote energieverbruikers zijn in het lichaam. Dit is ook de reden waarom mannen vaak makkelijker afvallen dan vrouwen. Mannen hebben simpelweg een grotere spiermassa dan vrouwen. Het eiwittendieet werkt ook goed bij een vetarm dieet. Het AfvallenMetNederland dieet kiest echter voor een koolhydraatbeperking omdat dit het dieet eenvoudig maakt en omdat het bijna altijd goed is vol te houden.

Vetten:

eet bij voorkeur meervoudig onverzadigde vetzuren. Waar vind je die? Deze goede vetten zitten voornamelijk in de vloeibare vetten, zoals olijfolie.

Salades:

deze moeten voornamelijk bestaan uit groenten zoals sla, radijsjes, champignons, komkommer, selderij en paprika. Maak je salade nog lekkerder met plakjes kalkoen, kip of (franse) kaas. Ook kun je een flinke schep tonijnen, garnalen of krabvlees toevoegen. Als je vis uit blik gebruikt mag je de olie in je dressing gebruiken.

Groenten:

kies uit het ruime aanbod groenten, gebruik alleen geen peulvruchten, doperwten en maïs. Je kunt groenten roerbakken, koken, stoven of rauw eten. Roerbak een aantal groenten in olijfolie en voeg kip, rundvlees, kalkoen, of eventueel tofoe toe. Je kunt de groenten ook rauw eten, gedoopt in olijfolie of met een koolhydraatarme dressing.

Afwisseling:

dit is heel belangrijk, dus wees vooral creatief en varieer je keuzes. Probeer zo vaak mogelijk nieuwe combinaties uit.

Fruit:

Fruit bevat van nature vruchtensuikers (zijn ook koolhydraten). Als je jezelf toch af en toe wilt verwennen, neem dan een lekker stukje fruit, maar houd het beperkt want je wilt tenslotte afvallen. Fruit is heel gezond, maar om af te vallen met dit koolhydraatarme dieet, is het helaas tijdelijk minder geschikt. Zodra je je streefgewicht hebt bereikt begin je weer geleidelijk met fruit in het dieet. Hoewel er geen vitaminetekort tijdens dit dieet is gesignaleerd, wordt geadviseerd om voor de zekerheid een Multi-vitamine tablet te nemen. Deze kun je gewoon bij de drogist kopen. Kies ook voor een vitaminepreparaat met vitamine D erin.

Ter informatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 mei 2014 19:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1