Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Vanaf nu grijp je nooit meer naar een verkeerd 4 uurtje.

Auteur Bericht
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2008
Berichten: 5514
Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten


  Reageer met quote
VANAF NU GRIJP JE NOOIT MEER NAAR HET VERKEERDE 4-UURTJE

De één verlangt naar chocolade, de ander stilt een 4-uurtje met een zoutje. Je zoete of zoute ‘craving’ vertelt meer over je dan je denkt en is simpel op te lossen door deze tips.

Zoete zin
Een plotselinge drang naar zoet kan erop wijzen dat je dringend chromium nodig hebt. Chromium is een mineraal dat invloed uitoefent op de verwerking van insuline, waardoor je minder snel opnieuw honger krijgt, energiedipjes doormaakt of zin hebt in iets zoets. Neem een eiwitrijk ontbijt en voldoende groenten (met name broccoli of groene bonen) als lunch. Zo houd je je bloedsuikerspiegel stabiel, waardoor de drang naar iets zoets zal afnemen.

Choco-dip
Zin in chocolade krijg je niet alleen omdat het zo lekker is. Het kan ook dat je 4-uurdipje te maken heeft met een tekort aan magnesium. Niet erg om een stukje chocolade te eten, zolang het maar 75% cacao bevat. Ook een optie: speel op safe door te kiezen voor een 4-uurtje met vette vis, noten of groene bladgroenten. Die zorgen ervoor dat je magnesiumniveau stabiel blijft.

Zin in zout
Als je de behoefte voelt om een zak chips open te trekken omdat je zin hebt in zout, kan het erop wijzen dat je een tekort hebt aan sodium. Bijvoorbeeld door uitdroging (na het sporten, of als je iets te diep in het glaasje hebt gekeken de vorige avond). Chips zijn dan voor de hand liggend, maar niet erg gezond natuurlijk. Pak in plaats van die zoutjes een wortel of selderijstengel, die bevatten ook (een kleine hoeveelheid) sodium en zijn beter voor de lijn.

Bron: HLN.be. Beeld: Sanne Tulp Stond in Libelle online
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015 6:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1