Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Vanaf 50 jaar samen naar een gezonder of stabiel gewicht

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat doen jullie met kinderdag Rosemary

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 dec 2017 17:35    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Besje20 schreef:
Bij mij gaat het zo langzaam.. Zijn het de hormonen? Ik ben 53 jaar. ik ben drie weken bezig met Straight Away. De eerste week ging super! Ik was 2,6 kg afgevallen.. Helaas de tweede week maar een ons! Deze week heb ik het zwaar (veel honger/slap/koud). En ik zie nog steeds niet veel gebeuren op de weegschaal. Maar ook bij mij voelt het wel alsof ik slanker ben. Mijn buik is platter en mijn kleren zitten beter. Daar houd ik me maar aan vast!

Geduld is een schone zaak ik ben 59 jaar en weet dat het niet meer zo snel gaat als toen ik jonger was maar ik bent toch dik 15 kg afgevallen van 90 kg naar 72 kg ongeveer .....je moet maar zo denken die 2,6 kg is nu goed voor een paar weken gewoon je levensstijl blijven vast houden en verantwoorde keuzes maken.
Geen haastige zaak ervan maken....je levensstijl veranderen heeft tijd nodig ik weet niet of je ook vaker pogingen heb gedaan en dan weer alles weer bij bent gekomen....stap voor stap en eraf laten is veel beter voor je gezondheid en geeft, Dat is mijn persoonlijke visie erop.
En ik kan het weten nu met deze manier van leven ben ik niet meer alle kilo`s bijgekomen en voel me goed en heb meer vertrouwen dat ik dit ook zal blijven handhaven.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt al is het maar dat ik je aan het denken heb gezet. Idee

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 02 dec 2017 18:48    
Vrouw Weeggegevens   Besje20
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Wat ontzettend knap! Uiteindelijk komt het toch neer op het veranderen van je leefstijl. En jij hebt daar al een goede modus voor gevonden. Ik heb vaker gelijnd, en inderdaad ben ik wel weer aangekomen. Nu ik geblesseerd geraakt ben en een half jaar niet kon hardlopen, tel daar de overgang Bij op, komen er helaas langzaam steeds meer kilo's bij. Sinds twee weken kan ik weer wat hardlopen en dat heb ik echt nodig naast mijn veelal zittend werk. Ik hoop, net als jij, ook de knop om te kunnen zetten naar een meer duurzamer eetpatroon. Tips zijn welkom! Nu ben ik toch gauw geneigd om teveel te snaaien 's avonds. Ik ben me aan het oriënteren op een koolhydraat arme manier van eten. En tja, geduld is niet echt mijn beste eigenschap Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2017 12:59    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Besje20 schreef:
Wat ontzettend knap! Uiteindelijk komt het toch neer op het veranderen van je leefstijl. En jij hebt daar al een goede modus voor gevonden. Ik heb vaker gelijnd, en inderdaad ben ik wel weer aangekomen. Nu ik geblesseerd geraakt ben en een half jaar niet kon hardlopen, tel daar de overgang Bij op, komen er helaas langzaam steeds meer kilo's bij. Sinds twee weken kan ik weer wat hardlopen en dat heb ik echt nodig naast mijn veelal zittend werk. Ik hoop, net als jij, ook de knop om te kunnen zetten naar een meer duurzamer eetpatroon. Tips zijn welkom! Nu ben ik toch gauw geneigd om teveel te snaaien 's avonds. Ik ben me aan het oriënteren op een koolhydraat arme manier van eten. En tja, geduld is niet echt mijn beste eigenschap Uitlachen

Ik zelf ben nu bezig met minder koolhydraten door tijdens het avondeten geen aard, past, rijst te nemen ook la at alleen volkoren en zilvervliesrijst nu even niet zolang als het mogelijk is moet zeggen dat het wel gaat maar dit zal ik niet voor altijd willen doen.
Nu eet ik in de ochtend 2x sneetjes volkoren, in de middag alleen crackers zonder wat erop en in de avond, soepen maaltijd bv linzensoep, kikkererwten soep, erwtensoep, en groenten, Of groenten en vlees of vis zonder sausjes of pasta of aard, rijst.
Tijdens de avond griekse yoghurt niet alle dagen, soms 1 fruit mag van me zelf 2x stuks fruit, en veel groene thee.

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2017 13:24    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo weegvrienden,
Besje20: ons overgewicht hebben we langzaam erbij gegeten en het liefst zouden wij 'overnight' weer alles kwijt zijn. 2.6 kg in een week is fantastisch om te beginnen. Ik ken dit dieet niet en weet dus niet of het iets is waar je lange tijd mee door kunt gaan. Afvallen is goed, maar om te behouden wat je hebt bereikt moet je natuurlijk je eetgedrag veranderen. Toen ik mij 2 weken aan de 1e fase van het south beach dieet moest houden had ik veel zelf-medelijden. Ik voelde mij eenzaam, maar ik viel in 2 weken ruim 4 kg af. Op een goed heb ik op het net gezocht naar lotgenoten en de weegclub gevonden. Ik kwam jonge mensen tegen die wel 8 kg in een maand afvielen. En toen was er Maribel die in 2011een sprintje voor 50++s begon. Hier heb ik gezien hoe tergend langzaam het soms kan gaan, maar de mensen gaan stug verder. Het is me ook opgevallen dat mannen sneller afvallen dan vrouwen. Vrouwen zitten als 50+ natuurlijk ook met die hormoonschommelingen.
Mijn bijdrage aan gewichtsverlies in deze groep is minimaal. Ik zou -om mijn lichaam te heractiveren- weer eens wat koolhydraten moeten gaan verminderen. Ik heb bij mijn ontbijt nu al 3 weken 2 sneetjes meergranenbrood i.p.v. 3. Groene thee kan helpen, maar ik doe dat niet. Ik doe niets om mijn darmen extra aan het werk te zetten omdat ik gevoelige darmen heb.
Je moet wat geduld met jezelf hebben. Wat wij langzaam bereiken is voor de rest van ons leven. Ga voor duurzaam.

Maribel: wat een mooie bemoediging gaf je aan Besje20.
Over kinderdag. In mijn jeugd kende ik Sinterklaas en zijn pieten net als jullie. Sinterklaas was een schat van een oude man, maar zijn pieten met hun zweepjes, o wat een engerds. Hier in de multiculturele samenleving kwamen ze op een goed moment erachter dat de taakverdeling tussen die 2 niet evenwichtig was. Toen kwam er een rijke vader voor in de plaats. Die hield het maar kort Lachen Lachen weet niet of hij failliet raakte.
Kinderdag deed z'n intrede en dat vind ik naast moeder- en vaderdag evenwichtiger. De bloedeigen (klein)kinderen en andere kinderen hebben gisteren van ons iets gekregen. Gewoonlijk hebben wij dan een gezellige middag en avond voor de familie, maar dit jaar niet omdat mijn man zich nog niet goed voelt. Misschien doen we dat later deze maand alsnog. Ik verwen niet alleen de bloedverwanten, maar ook de familie van mijn peetkind en het gezin van onze overburen van wie ik ook de oma mag zijn.
Sommige scholen hebben speciale uitstapjes op die dag. Kleinzoon Evan had dat afgelopen vrijdag. Ze gingen naar een wandelpark. Morgen zullen ze samen hun kleuterklas in de kerstsfeer brengen.
Toen ik nog les gaf in het middelbaar technisch onderwijs, liep ik in die week de universele rechten van het kind na met mijn lesgroepen. Een keer heb ik ook alle groepen aan wie ik op 5 dec.les gaf getrakteerd.
Evan kijkt via youtube naar allerlei filmpjes en is ook St.Nicolaas tegen gekomen. Hij had daar vragen over, hihi, over de echtheid etc.
Ik wens jullie in ieder geval morgenavond een heel gezellige pakjesavond toe.

Groetjes, Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 14:47    

Reageer met quote
Hallo Rosemary,

Het is zoals je het verwoordt. Duurzaam is beter. Het dieet wat ik volg is dat niet, daarvoor krijg ik te weinig binnen op een dag. Ik weet dat ik dat niet lang kan blijven doen. Morgen mag ik er weer een warme maaltijd bij nemen (vlees/vis en groente). Nu al heel veel zin in! Ik doe dit om een soort van kickstart te hebben en ik wil daarna proberen om mijn leefstijl duurzaam aan te passen. Waar ik wel achter ben, is dat ik op zich gezond leef, maar vooral 's avonds de fout inga. Dan heb ik echt zin in (troost?) eten. Ik zal waarschijnlijk overdag juist meer moeten eten, waardoor die trek 's avonds vermindert. Vandaag had ik een zware dag op mijn werk, en dat zijn ook triggers om te gaan snoepen. Ik overweeg om naar een diëtiste te gaan.

Je zegt dat je bijdrage aan deze groep minimaal is, maar je afvalresultaat is echt super!!

En ook de anderen die 'stug doorzetten', respect!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 18:04    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve Besje,
Weten waarom je snoept. Andere troost zoeken. Soms kan ik een tijd geen komkommer meer zien, maar meestal heb ik wat bij de hand.
Ik denk dat je naar afvalresultaten van een ander hebt gekeken, want hi hi, super, past niet bij mij als het om afvallen gaat. Ik ben super in gele blokjes.
Wat wel belangrijk is, is dat je leert je aan niets of niemand te storen. Vanavond moet ik naar een vergadering. Ik zorg ervoor dat ik wat te eten bij me heb en eet hun snacks niet. Een flesje water heb ik ook altijd. Overal.
Ik ben naar een dietiste verwezen in 2011 vanwege mijn labwaarden. Toen mijn labwaarden goed waren heeft ze mij bedankt. Toen werd het voor mij belangrijk om dit te behouden. Het is niet helemaal gelukt, want ik was een tijd zelfs iets onder de 74kg. Ik heb nu al enkele jaren 2 maten kleiner.
Wat bij mij heel goed werkt is elek 21/2 - 3u. iets eten. Schranzen is er dan niet meer bij. Een vervelende bijkomstigheid is wel dat als ik een avond heel laat ga slapen, dat mijn maag verwachtingen heeft. Ik eet dan 1/2 - 1 snee vezelrijk brood zonder beleg met een half glaasje melk erbij.
Naar de dietiste gaan lijkt me geen gek idee. Waarschijnlijk zal ze je startdieet niet afkeuren, maar aangeven hoe kort je dit mag houden of samen met jou iets samenstellen wat bij je past.

Groet, Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 18:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Besje afvallen gaat bij mij ook langzaam hoor, en soms komt er weer wat bij zoals nu 3 ons, ik weet goed waar het aan ligt vandaag sintviering warme chocomelk met slagroom en taaikoek of wat anders ik geniet er dan van en de rest van de week eet ik normaal geen dieet dan gaat het er weer langzaam vanaf
Wens je veel succes met afvallen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 dec 2017 8:50    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Rosemary, leuk dat je het wilde delen wat kinddag betekend,
Zelf hoop ik dat de zwarte pieten blijven bestaan de verhaaltjes van zweepjes en kinderen in de zak stoppen en meenemen naar Spanje dat is niet meer de kinderen zwermen om zwarte pieten heen om wat lekkers te krijgen, de “slaven “is niet meer ze zijn goedgeefs en maken tuimelende capriolen daar kinderen om lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 dec 2017 8:56    

Reageer met quote
Hallo Ine en Rosemary,

Het gaat er uiteindelijk toch om dat je voor jezelf vooraf bedenkt dat je gaat doen als je in de verleiding komt, merk ik. Wat meenemen voor het geval dat etc. zoals jij doet Rosemarie. Ine, weer de draad oppakken als ik (voor mijn gevoel) de fout in gegaan ben, is altijd lastig. Dan heb ik het toch al verknald en kan dan wel dagen door gaan met zondigen... Ik hoop toch echt dat ik eindelijk ook die knop om kan zetten. Dit is best pittig om te doen, ik hoop dat ik dat mezelf voor ogen kan houden in moeilijke situaties. Dus, bedenken hoeveel tijd en moeite het kost om gewicht kwijt te raken. Vanavond mocht ik voor het eerst sinds 3 weken vlees en groente, was wat dat heerlijk! (Ik heb een 'tussenweek', na 3 weken shakes, repen en maaltijden uit zakjes.. (die overigens ook best te doen zijn).

Fijne St. Klaasavond allemaal. Ik vier het morgen met mijn kinderen tijdens een etentje Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 dec 2017 19:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Pagina 12 van 14