Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Uiteindelijk toch een GBP!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Ik ben ook super nieuwsgierig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2013 10:32    
Vrouw Weeggegevens   lofeli
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 05-02-2013 GBP (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi! Het gaat allemaal goed met met mij. Het is nig even ontdekken wat ik kan eten en hoeveel maar dat gaat vast helemaal goedkomen! Ik zal hieronder mijn operatieverhaal vertellen.

Op dinsdag 5 feb. moest ik me om 8.30 uur melden in het ASZ te Dordrecht. Ik zou om 10.30 geopereerd worden dus had nog genoeg tijd. Ik was best zenuwachtig en mijn man vond het ook allemaal erg spannend.
Na wat vragen beantwoord te hebben werd er al door de holding gebeld dat ik gebracht kon worden. Na een supervlug afscheid van mijn man werd ik weggereden. Een naar gevoel om hem achter te moeten laten.

Op de holding kreeg ik gelijk een infuus en werd ik aan de monitor gelegd en kreeg een warme deken. De anesthesist kwam langs en bekeek mijn papieren. Hij vroeg aan mij wat er was afgesproken over een ruggeprik. Ik had dit in mijn screening ook al eens gevraagd maar er was nooit duidelijkheid over gegeven. Aangezien de ok laparascopisch zou gebeuren besloten ze geen ruggeprik te geven. Hierdoor was ik dus veel te vroeg op de holding en moest ik daar 1,5 uur wachten tot mijn ok om 10.30 uur. Dit vond ik vooral vervelend voor mijn man die waarschijnlijk dacht dat ik gelijk geholpen zou worden en dus erg lang moest wachten tot dat hij weer iets over mij hoorde. Op de holding waren ze wel erg aardig tegen me en kwamen regelmatig een praatje maken.

Tegen half elf kwamen ze me dan toch echt halen om naar de ok te gaan. Daar aangekomen moest ik overstappen op de ok tafel en kwam dr. lamme nog een praatje maken en me gerust stellen. Ik kreeg een kapje en er werd iets in mijn infuus gespoten waardoor ik suf en draaierig werd en uiteindelijk rustig in slaap viel.

De eerste keer dat ik op de klok keek was het rond 14.00 uur en lag ik op de verkoever. Ik was erg suf en had al behoorlijk wat pijnstilling gekregen vertelde ze me. Ik voelde gelijk of ik een drain, sonde en catheter had want dat stond wel in de folder. Ik voelde tot mijn verbazing niets van dit alles, alleen zuurstofslangetje, en dacht even dat er niets gebeurd was. Maar al gauw voelde ik wat pijnscheuten. Pas tegen 15.00-15.30 werd ik opgehaald. Er werd verteld dat ze mijn hartslag goed in de gaten moesten houden want die was tijdens de operatie ook eenmalig enorm hoog geweest.

Op de afdeling kwam al snel mijn man aan mijn bed wat ik een erg fijn gevoel vond. Hij was gelukkig al rond 13.00 uur gebeld door dr Lamme dat de ok goed gegaan was. Ik was erg suf en viel regelmatig even in slaap. 's Avonds kwam mijn man ook nog even op bezoek met mijn 3 kindjes. Wat was ik blij om hen weer te zien en zij mij. Al vonden ze het wel erg vreemd om mama zo te zien liggen. Ik deed verschrikkelijk mijn best om wakker te blijven en na een haf uur gingen ze weg en ben ik gelijk weer in slaap gevallen.

De eerste keer plassen die avond viel ook wel tegen op de postoel. De misselijkheid viel gelukkig mee en de pijn was dragelijk.
Helaas had ik vreselijk veel pech dat ik die nacht en dagen erna een demente oude vrouw naast me had liggen die de hele nacht aan het roepen was zodat ik erg veel wakker ben geweest.

De volgende dag om 9.00 uur werd de slikfoto gemaakt en pas 's middags om 16.00 uu kreeg ik de uitslag. Die was goed en eindelijk mocht ik wat drinken. 's Avonds vor het eerst wat vloeibaars gegeten. Na een paar hapjes had ik al genoeg.
Die nacht werd de demente oude vrouw op een andere kamer kamer gelegd zodat ik toch wat beter geslapen heb.

De volgende dag mocht ik douchen. Het was lekker maar erg vermoeiend.
De rest van de opname ging prima. Dinsdag geholpen en op vrijdagochtend mocht ik naar huis.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2013 10:38    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Fijn om te horen dat het goed gegaan is. nu maar lekker de tijd nemen om te wennen en te herstellen en natuurlijk al die kilo's er af te laten vliegen, Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2013 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Mona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight Care

Reageer met quote
Wat fijn dat alles zo goed is gegaan, nu lekker concentreren op je herstel en nieuwe manier van eten!
Heel veel succes!

Grtz Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 11:10    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Fijn dat alles goed gaat. Lekker herstellenden genieten van het kilo knallen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 17:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik hoop het!
Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 17:48    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ben toch zo benieuwd hoe het nu met je gaat en hoeveel gewicht je al kwijt bent tot nu toe! Hopelijk laat je snel weer iets van je horen!!!
Een groetje.... Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 20:57    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Inmiddels ben ik ongeveer zo'n 3 maanden na mijn operatie en ben inmiddels heel veel centimeters en 25kg lichter! Dit voelt zo heerlijk aan om al die kilo's nu al kwijt te zijn! Ik heb veel meer energie gekregen en mijn eigenwaarde begint weer langzaamaan terug te komen. Een hoogtepuntje was dat dat ik afgelopen weekend met mijn kinderen in de zweefmolen ben gegaan. Iets wat ik eerder vermeed omdat ik er niet inpaste en bang was dat de touwen zouden breken onder mijn gewicht. Ik zou graag nog zo'n 30 kilo kwijt willen en ben dus bijna op de helft!
Ook probeer ik zo'n 2x per week te sporten. Iets wat nooit mijn hobby zal worden maar wat er natuurlijk wel bijhoort!
Het is echt een start van een nieuw leven waar ik alles uit wil halen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2013 11:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het eten gaat steeds beter alhoewel ik sommige dingen nog steeds niet kan verdragen zoals kip en wit brood. Ook moet ik vooral erg rustig eten, wat ik soms nog steeds vergeet met drie kinderen om me heen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2013 11:47    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
lofeli schreef:
Het eten gaat steeds beter alhoewel ik sommige dingen nog steeds niet kan verdragen zoals kip en wit brood. Ook moet ik vooral erg rustig eten, wat ik soms nog steeds vergeet met drie kinderen om me heen.

Hoi,
Leuk te lezen dat het zo goed met je gaat Erg blij
Afvallen gaat ook prima hč.
Het sporten zeker oppikken want dat is erg van belang om het afvallen op de lange termijn ook goed door te laten gaan en het "hangen" van de huid zoveel mogelijk te voorkomen.

Mbt het eten:
Hoe bereid je de kip?
- Haal sowieso het velletje er van af (vet valt vaak verkeerd en is stugger in je maag).
- probeer hem (kipfilet) eens in de oven te bereiden. Scheelt bakolie/vet)
- eventueel Grillpan.
vaak valt het verkeerd omdat het te droog is geworden tijdens de bereiding.

Wit brood kan kloppen dat het verkeerd valt. (zeker vers)
Veel mensen kunnen na de operatie vers brood niet of moeilijker eten. Het wordt eerder klef in je mond na contact met speeksel en vormt dan dus een bolletje in je maag. Resultaat is dat je er niet blij van wordt.
Iets anders waarom je beter niet voor wit brood kunt kiezen is omdat het heel weinig echte voedingsstoffen bevat en minder vult.
Omdat je sowieso nu een heel stuk minder kunt eten kun je beter kiezen voor een steviger brood dat alles bevat en goed/langdurig vult.
Denk hierbij aan Spelt (Stevig Speltbrood van de AH is als zeer goed beoordeeld en valt qua prijs ook erg mee € 2.49 )en/of zuurdesembrood.
Een goed volkorenbrood is ook prima.
Het is misschien iets duurder dan een standaard/simpel witbrood maar je doet er ook lang mee. 1 sneetje heb je waarschijnlijk voldoende aan per keer. (22 sneetjes uit een brood is dus bij 2 sneetjes op een dag bijna 2 weken met een brood Lach

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2013 13:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6