Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Twijfels .....

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vlinder46
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sleeve

Reageer met quote
Een tijdje geleden de stap genomen om me aan te melden voor een GBP operatie ..... Niet dat ik aan mijn BMI kom, maar mijn bloeddruk was te hoog. Veel te hoog. Erover gesproken met mijn internist en ze stond er wel achter. Ondertussen heb ik in het ziekenhuis het eerste gesprek gehad en vandaag bij het NOK het tweede gesprek. Maar ik twijfel of ik ermee door zal gaan. Ik zou graag 20 kilo of wellicht 30 kilo af willen vallen. Maar ik denk ook als ik echt mijn best ga doen dat het moet gaan lukken. Natuurlijk weet ik het niet zeker. Maar ..... omdat ik nu in het traject zit, durf ik niet teveel af te vallen, omdat ik dan "bang" ben, dat ik zo geen goedkeuring krijg. Maar dat is toch dubbel eigenlijk. Sinds enkele weken sport ik drie keer in de week, vacu-steppen. Maar lijnen durf ik niet. Terwijl als ik dat samen zou doen .... tja, je raad het al .... dan zouden er wel wat kilootjes af gaan. Ik vroeg me vanmiddag, na het gesprek bij het NOK af, of ik er wel wijs aan deed om voor 15 kilo een operatie te ondergaan?! Want als ik nu zou lijnen en drie weken voor de operatie Modifast zou nemen, dan ben ik wel wat kilootjes kwijt en dan blijven er niet veel meer over ben ik bang voor. Ik weet het niet meer ...... Ook is mijn bloeddruk momenteel dramatisch laag, hoe het komt, de internist snapt er totaal niets van, dus hoe zou ik weten hoe het komt ...... Hij is momenteel 80/60. Ben met wat medicijnen mogen stoppen en ik sta onder controle. Echt maf, want ze hebben er een jaar over gedaan om hem laag te krijgen! Wat is wijsheid .......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 18:55    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bij twijfel: niet doen!!! Je kunt het niet even terugdraaien en als je op eigen kracht kunt afvallen (nou ja, je snapt wel hoe ik het bedoel) en het blijkt na een aantal jaren toch weer misgegaan te zijn dan kun je dit traject altijd nog opnieuw overwegen. Bovendien is nu de reden voor je gbp weggevallen, wie weet blijft het wel netjes onder controle.
Durf je echt zo'n risico volle operatie aan terwijl het heel goed mogelijk is dat je het zonder dat ook gaat reddden?
Ik wet dat je bang bent dat ze het dan cancelen, maar bespreek je twijfel alsjeblieft met je arts!!!! Wat heb je eraan iets onomkeerbaars te doen als het misschien niet nodig is?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 20:02    

Reageer met quote
Hoi Kaatjekat Lach

Nee, dat is niet mijn angst. Ik slik nog steeds medicijnen. Maar ..... ik ben bang voor die operatie en dan vraag ik me serieus af of dat wel wijs is voor "relatief" weinig kilo's. Wil ik zoveel inleveren? Ik weet het niet .... Het maalt de hele dag door mijn hoofd. Ik ga wel verder met het traject hoor, maar ook met lijnen Uitlachen

Maar wel heel erg bedankt voor je reactie, het is goed voor me om af en toe goed toegesproken te worden Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 12:40    
Vrouw Weeggegevens   zinnia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GBP- letten op koolhydraten

Reageer met quote
HEY
met jouw bmi, zou ik persoonlijk ook twee keer nadenken als je alternatieven hebt
versta me niet verkeerd , ik ben zelf een gbp-er en zou het in een vingerknip overdoen, en jaren eerder
maar iedereen heeft een andere achtergrond, geschiedenis, andere al dan niet medische issues

ik zou zeker mijn twijfels bespreken met men arts, zodat je een heel erg gegronde beslissing kan nemen.

anderzijds, een gbp is een zware operatie , die vaak onderschat wordt, maar het is wel een operatie die je doorgaans nog hele goeie levenskwaliteiten geeft als je het spel volgens de regels speelt, dus gewoon alle puntjes goed voor jezelf op een rij zetten en afwegen waar je werkelijk naartoe wilt

heel veel succes in het nemen van je beslissing

xx evi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 0:19    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Hey Evi Lach

Tja .... wat is wijsheid he ..... Ik denk er veel over na en ik zal het ook zeker wel bespreken. Maar van de andere kant weet ik zeker, als ik het zo bespreek, dat het zeker niet doorgaat. Misschien wil ik nog een slag om de arm hebben ..... Maar ik blijf de operatie doodeng vinden. Maar het is nog geen eind september, want dan staat de afspraak bij het NOK, en daarvoor ga ik hard mijn best doen om het zelf te doen. Vanmorgen weer flink sportief wezen vacu-steppen Lach

x van mij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 11:41    
Vrouw Weeggegevens   zinnia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GBP- letten op koolhydraten

Reageer met quote
zo te horen heb je idd nog een heel poosje respijt en bedenktijd
eind september is nog een flinke poos te gaan
nu ja, de grote angst die had ik ook, moet ik niet om liegen, maaaaaaaaar
achteraf gezien ook blij geweest dat ik niet heb teruggekrabbeld, en idd mijn angst ook met de chirurg besproken hoor.
gezien mijn medische achtergrond, was dat ook niet abnormaal om bang te zijn
en die man is zooooooo rustig van aard, dat deed me deugd, en hij zei ook vlakaf, goh, om eerlijk te zijn ben ik ook een beetje bang hoor om in jou te snijden, maar samen kunnen we het wel en ik heb doorgebeten,
maar ach meid, het is geen makkelijke beslissing en als je voor jezelf vindt dat je nog dieetopties hebt openliggen, geef jezelf dan die kans tot zeker half september en laat die afspraak gewoon staan
effe kijken hoe je er dan tegenover staat
mocht je nog vragen hebben ivm gbp op zich, of over eetpatroon na gbp of zo, mag je me altijd pb-tje dumpen

xx evi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 19:33    

Reageer met quote
Daar ben ik weer ....... veel nagedacht, proberen te lijnen, gesport en weer gestopt, veel internistbezoekjes gehad ..... en vandaag ..... zat ik bij de chirurg!!!

Ik ging er heen met de insteek dat ik de operatie niet door zou laten gaan, samen met mijn zus. Ik had zelfs een paar weken geleden naar die afdeling gebeld dat ik niet durfde en het af wilde blazen. Ze zeiden dat ik beter op de afspraak kon komen en dat ik niet direct hoef te beslissen als ik het niet wil.

Uiteindelijk liep ik naar buiten met de afspraak voor een Sleeve Lach jawel op 8 februari, nog maar 2 maanden! Voor deze operatie ben ik niet zo bang als voor de GBP, eigenlijk helemaal niet bang Lach Dus het gaat door. Het lijnen, sporten en al die andere dingen behoren alweer tot het verleden en jawel, ik kwam weer meer aan, vandaar ik toch besloten heb om het wel te doen en .... ik ben happy! Niet verwacht dat ik er zo blij om zou zijn. Ook ga ik volgende jaar voor mezelf beginnen en vandaag kreeg ik te horen dat het niet eerder dan april/mei zou worden, dus ook daardoor was de beslissing makkelijker. Zelfs mijn dochtertje is nu blij voor mij. Goh, wat ben ik benieuwd wat mijn nieuw leventje gaat brengen en hoe ik met mijn gezondheid verder ga Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011 19:41    
Vrouw Weeggegevens   maanvis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond (maagband)

Reageer met quote
hey,

ik hoop dat deze operatie je echt heel veel goeds gaat doen!!

Alle operaties zijn spannend!!!! Maar het scheelt altijd als je een hulpmiddel krijgt aangereikt nietwaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2011 12:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1