Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Grip op koolhydraten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tusele gokt

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 87, 88, 89  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tusele
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Mijn 1e stappen op dit forum, met GOK en mijn dagboekje...

Ik ben gisteren echt begonnen. Het begon met een enthousiaste collega die me het boek gaf en zijn ervaringen deelde ca 2 weken geleden.

Eerst sceptisch en hoe meer ik las, hoe enthousiaster ik werd!

De afgelopen dagen heb ik mijn tussendoortjes gedeeltelijk vervangen door GOK-versies. En het was verbluffend! Geen snaai trek meer, geen gevecht met mezelf en een echt verzadigd gevoel!

Gisteren op pad gegaan om e.e.a. aan voedingsmiddelen in te slaan. O.a. vezels en een bakmix voor Atkins brood.
Gisteravond de 1e keer 1 eetlepel vezels genomen. We gingen laat eten ivm afzwemmen van onze zoon. Dus nam ik het rond een uur of vier. Na het eten 's avonds heb ik een verzadigd gevoel gehouden totdat ik naar bed ging. Mijn hoofd wilde nog een tussendoortje omdat we dat altijd op zaterdagavond doen..maar mijn lijf had geen behoefte.

Vanochtend mijn 1e GOK ontbijt. 1 snee zelfgebakken atkins brood van 50gr met een gekookt eitje, kopje thee en een plakje kaas. Het is 3h later en ik heb nog een vol gevoel! Ongeloofelijk!! Normaliter moet ik met mezelf afspreken dat ik echt pas 2h na mijn ontbijt weer een boterham of stuk fruit mocht...en dan rammelde mijn maag vaak al.

De rest van het atkins brood heb ik per stuk verpakt in sneetjes in de vriezer gedaan voor de rest van de week.

En het lijkt erop dat het opgeblazen/winderige (ja sorry... Schaam Schaam ) gevoel dat ik al tijden heb begint af te nemen..zou het?? zo snel al? Of komt het om dat ik dat wil voelen?

De 1e ervaringen tot dusver met het GOK-en maken me nog meer enthousiast.

Vanavond een niet-GOK menu...we krijgen eters en ik had alles al in huis gehaald..

Het menu is pompoensoep vooraf (ingredienten pompoen, groentebouillon, uien, knoflook, jus d'orange en koriander)
En dan erna couscous met walnoten, rozijnen, uien, knoflook en peterselie. Erbij rauwkost (tomaat en komkommer)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 12:35    
Vrouw Weeggegevens   Hannah1
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Welkom en succes.

Ik heb levenslang maar dat heb ik liever zonder dan met al die extra kilo's!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 12:55    
Vrouw Weeggegevens   Ankaatje

Dieet: Gokish

Reageer met quote
Welkom hier!!! Goed dat je een dagboekje bent gestart, kunnen we lekker met je meelezen en waar nodig feedback geven.

Je diner ziet er in ieder geval lekker uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 16:52    
Vrouw Weeggegevens   davine 30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GOK

Reageer met quote
Tusele schreef:
En het lijkt erop dat het opgeblazen/winderige (ja sorry... Schaam Schaam ) gevoel dat ik al tijden heb begint af te nemen..zou het?? zo snel al? Of komt het om dat ik dat wil voelen?

Nee hoor dat had ik ook..............binnen 2 dagen nadat ik drastisch minderde met KH was het weg.
En zodra ik kh eet die een combi bevatten van tarwe en suiker is het er weer. Houd ik me keurig aan
mijn uurtje dan blijft het weg !! Terwijl je dan ook heus koolhydraten binnen krijgt.

Tusele schreef:
Vanavond een niet-GOK menu...we krijgen eters en ik had alles al in huis gehaald..

Het menu is pompoensoep vooraf (ingredienten pompoen, groentebouillon, uien, knoflook, jus d'orange en koriander)
En dan erna couscous met walnoten, rozijnen, uien, knoflook en peterselie. Erbij rauwkost (tomaat en komkommer)

Valt toch reuze mee ? Je mist nog wat extra fruit en het gaat je waarschijnlijk niet in een uurtje
lukken maar geen slecht voedsel te bekennen toch ?! Je kunt het niet altijd met een schaartje knippen.
Eet ze en veel plezier vanavond smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 18:17    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Tusele, welkom en succes! Wat ontzettend herkenbaar wat je schrijft, heerlijk rustig in je lijf vind je niet? Dat vond ik ervan toen ik begon met gokken, niet meer elke anderhalf - 2 uur eten omdat ik anders naar en trillerig werd, wat een verademing!
En net als jij ook ene verzadigd gevoel, geen snaaibuien meer. Ik dacht altijd dat het aan mij lag, maar het bleek mijn voeding te zijn!

En je diner is prima 'gokproof' hoor, het mag tenslotte in je kh uurtje. Vergeet je fruit niet! Erg blij Ik weet wel: sinaasappelsap en rozijnen... maar vers is beter.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 18:21    
Vrouw Weeggegevens   Jill71
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gokken

Reageer met quote
Hi (Nederlands=Hallo) Tusele,
Welkom bij de Gokkers!
Succes, we kunnen het.
Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 20:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
dank voor het warme welkom!!

Kaatje schreef:
H! Wat ontzettend herkenbaar wat je schrijft, heerlijk rustig in je lijf vind je niet? Dat vond ik ervan toen ik begon met gokken, niet meer elke anderhalf - 2 uur eten omdat ik anders naar en trillerig werd, wat een verademing!
En net als jij ook ene verzadigd gevoel, geen snaaibuien meer. Ik dacht altijd dat het aan mij lag, maar het bleek mijn voeding te zijn

Inderdaad een verademing...ik voelde me altijd zo'n vreetmonster....dat ik zoveel moeite had om maat te houden..
bij de 1e GOK-tussendoortjes kreeg ik na de 1e hap al een verzadigd gevoel wat ik alleen na de avondmaaltijd even kende. Net of mijn lijf aangaf.."hèhè begrijp je nu waar ik al die tijd al om vroeg???!"

Ik ga er morgen weer voor

in de planning:
O: huttenkase en walnoten
L: snee atkins brood met boter + komkommer/tomaat en feta
D: Quiche(kant en klaar van de AH)+ rauwkost en fruit als toetje.
(maandag en dinsdag zijn onze spitsuurdagen..dan werken manlief en ik beiden..dus dan gaan we voor de turbo-gerechten Cool)

vraagje..melk telt ook bij de max 5 gr koolhydraten per maaltijd neem ik aan...hoe zit dat met melk in je koffie? Ik hou erg van cappucino/koffie verkeerd. Dat komt op 4 gr/koolhydraten. Mag dat met GOK? Of is het goed om de koolhydraten dat "te verpakken" en er iets met meer vet bij te eten? Of is het echt iets alleen voor het kh uurtje?

Doordeweek komt dat op 1 bak koffie in de avond
In het weekend max 3 per dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 22:17    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Ankaatje

Dieet: Gokish

Reageer met quote
Je hebt in ieder geval de goeie 'state of mind' te pakken!

Tja, melk valt ook onder de tussendoortjesregel van 2,5 kh per keer. Dus als je dan je cappuchino drinkt, zit je daar al flink overheen. Je zou kunnen proberen om een scheutje room in je koffie te doen. Even goed etiketten lezen want er kan wat verschil zitten in slagroom en slagroom (hoe meer vet hoe minder kh meestal Erg blij )

Ik snap heel goed dat je voor de turbomaaltijden gaat als het druk is! Kijk voor de grap eens op het etiket van een kant en klare maaltijd. Toen ik bewuster etiketten ging lezen, schrok ik wat ze allemaal aan toevoegingen in weten te 'proppen'.

Als maandag en dinsdag de spitsuren zijn, kun je overwegen om zondag wat dingen klaar te maken en in de koelkast te schuiven! Ook turbo en je weet wat er in is gegaan!

Er zijn trouwens ook heel veel maaltijden die prima in 10 tot 15 minuten op tafel kunnen staan. Gewoon door wat in het voren te werken. Ik kook bv nooit een beetje (zilvervlies)rijst maar altijd een hele zak tegelijk en dat vries ik in porties in. En wist je dat je gekookte (volkoren)pasta een week kunt bewaren in de koelkast? Als je zoiets als basis hebt en je wokt wat dingen erbij heb je heel snel een verse maaltijd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 22:35    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als aanvulling: maximaal 50 ml. melk in je koffie. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 22:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ankaatje schreef:
Ik snap heel goed dat je voor de turbomaaltijden gaat als het druk is! Kijk voor de grap eens op het etiket van een kant en klare maaltijd. Toen ik bewuster etiketten ging lezen, schrok ik wat ze allemaal aan toevoegingen in weten te 'proppen'.

Als maandag en dinsdag de spitsuren zijn, kun je overwegen om zondag wat dingen klaar te maken en in de koelkast te schuiven! Ook turbo en je weet wat er in is gegaan!

Er zijn trouwens ook heel veel maaltijden die prima in 10 tot 15 minuten op tafel kunnen staan. Gewoon door wat in het voren te werken. Ik kook bv nooit een beetje (zilvervlies)rijst maar altijd een hele zak tegelijk en dat vries ik in porties in. En wist je dat je gekookte (volkoren)pasta een week kunt bewaren in de koelkast? Als je zoiets als basis hebt en je wokt wat dingen erbij heb je heel snel een verse maaltijd!

Dank voor de tips...en ik heb zeker interesse in wat voor jou die 10-15 min maaltijden zijn.

Ben altijd al wel kritisch geweest op E-nummers en smaakversterkers..maar nu met de kh-bril is nog nieuw.
Deze quiche is door de keuring gekomen...en bevat 16gr kh per 100gram...ik denk dat ik er zo' n 250gram van eet. En dat is dan in mijn kh-uurtje.

Vooruitkoken doe ik vaak. Dan kook ik in het weekend of op mijn vrijde dag voor die dag + nog 2-3 porties voor in de vriezer.Bijv pastasaus, maaltijdsoepen (bijv pompoensoep en linzensoep), indonesische vlees stoofpotjes (babi ketjap, rundvlees op zijn atjeh's) boerenkool voorkoken (manlief heeft graag de boerenkool lang gekookt erdoor).

Turbo-gerechten moeten niet te ingewikkeld zijn en niet teveel snij-werk kort vantevoren vragen+ niet te ingewikkeld zijn en te nauw luisteren mbt volgorde van toevoegen van ingredienten en kook/baktijd..

Dat lukt niet..Manlief kookt is niet superhandig en het interesseert hem niet..bijv bij roerbakken dat eerst de wortels erin moeten en als laastste tauge...dat blijft hogere wiskunde voor hem Lach Of als groenten een andere kooktijd hebben dan de aardappels. Dan moet ik dat echt uitspellen op het instructiebriefje dat ik klaar leg.

Ach..ben al lang blij dat het hij het doet en hij heeft andere kwaliteiten!

Hij haalt de kinderen van de bso en kookt dan de maaltijd die ik de avond ervoor of 's ochtends in de startblokken gezet heb (bijv aardappels geschild, groente schoongemaakt/gesneden)

Met kinderen thuis die dan moe zijn en hun verhaal van de dag kwijt willen moet het niet te ingewikkeld zijn. Er zit ook niet al teveel speling tussen moment van thuiskomen en jongste zoon naar bed. Strakke planning dus Erg blij

Kaatje schreef:
Als aanvulling: maximaal 50 ml. melk in je koffie. Erg blij

Ik las hier bij iemand op het forum die slagroom met melk gebruikte voor de cappucino...vond ik ook wel een idee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 22:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 87, 88, 89  Volgende
Pagina 1 van 89