Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

trillende spieren van low carb?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jolene
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: low carb

Reageer met quote
Halloooo,

Sinds een aantal dagen/week heb ik behoorlijk last van trillende spieren in mijn benen. Ik vraag me af of dat te maken kan hebben met mijn vrij strenge low carb dieet? Ik ben bijna drie weken geleden begonnen.

Ik sport wel erg intensief, maar dat doe ik al eeuwen. Dus mijn spieren worden niet plotseling overbelast of zo.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015 18:29    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Dat kan te maken hebben met de verzuring, als er geen kh voorhanden zijn moet je lichaam de energie ergens anders vandaan halen en dat is het (nog) niet gewend. Bovendien is afbeulen (schrijf je in je boekje) niet heel constructief Erg blij je kunt misschien beter zorgen dat je op vetverbranding traint.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Aangeraden word bij weinig kh een multivitamine te slikken en magnesium tabletten.

En je lichaam moet wennen om zijn energie ergens anders vandaan te halen. Eet je wel voldoende eiwitten én vetten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015 11:58    
Vrouw Weeggegevens   Jolene

Dieet: low carb

Reageer met quote
Dank jullie wel.

Ik kan geen magnesium slikken vanwege chronische migraine die de magnesium verergert. De bloedvaten in mijn hoofd reageren zowel op verwijding als vernauwing, in plaats van alleen vernauwing. Bij sommigen werkt magnesium goed tegen migraine, bij mij werkt het helaas averechts. Multivitamine slik ik wel. Ook vitamine D omdat mijn lichaam die niet aanmaakt.

Ik eet voldoende (gezonde) vetten, voor zover ik weet. Olijfolie, sesamolie, kokosvet, lijnzaadolie en soms wat roomboter, alles biologisch.

Afbeulen is de enige manier om echt vooruitgang te boeken. Ik doe al lange tijd aan behoorlijk stevige krachttraining, ook onder begeleiding van een personal trainer, dus ik weet inmiddels wel wat ik doe. Ik ben niet zo van het rondje toestellen en even fietsen. No pain, no gain! Lachen

Nu ik overigens een klein beetje meer KH eet, gaat het trillen wel steeds beter. Ik haal de KH uit groenten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2015 18:24    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Je kan natuurlijk ook kh-beperkt eten ipv kh-arm.
Volgens mijn info zit je bij BEPERKT tussen de 50 en 100 koolhydraten en bij ARM tussen de 30 en 50 koolhydraten per dag.

Bij beperkt is het ook zo dat je meer variatie hebt en daardoor lager in de calorieën kan gaan zitten en waarschijnlijk ook afvalt.

Bij arm at ik veel meer vette kaas, vlees en room, nu kies ik vaker de magere soorten vis, smeerkaas, vlees en ei.
Ik voel me hier een stuk prettiger bij.
Dat is mijn ervaring tenminste Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2015 12:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1