Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tokolosie heeft ook een sleeve

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tokolosie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: ik heb een sleeve-operatie gehad, Nieuwe start, nieuw begin.

Reageer met quote
Hallo mensen,

Na al een aantal keer een lijnpoging te hebben gedaan en ook hier geregistreerd zag ik toch telkens weer de op en neer gaande lijn. Dit heeft me aan het denken gezet. Toen ik ook nog in aanraking kwam met een jongen van 19 die een bypass kreeg viel het kwartje al snel; ik kon zo niet door gaan!

Na een halfjaar-traject bij het (nieuwe)Obesitascentrum in Hengelo ben ik op 27 februari 2014 geopereerd, een sleeve. Wel pech gehad, de operatie verliep goed maar ik kreeg een nabloeding en heb een week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben nu een week thuis en het gaat langzaam beter. Ik ben nog wel erg slap en heb pijn op de plek waar de bloeding(inwendige bloeduitstorting) zit, maar ook dit zal langzaam wegtrekken.

Ik heb nu al veel aan de dagboekjes van anderen en zal dan ook proberen zelf regelmatig verslag te doen.
Vanuit het Obesitascentrum wordt aangegeven drie weken vloeibaar te eten en dat vind ik nu wel moeilijk worden, maar met een beetje fantasie haal ik dat wel, bovendien; als dat me al niet zou lukken hoe moet het dan later verder? Dus mijn dag ziet er meestal als volgt uit:

ontbijt: schaaltje optimel-vla of yoghurt met medicijnen.
tussen: thee en glas melk of karnemelk
middag: cup a soup
tussen: melk of karnemelk of schaaltje optimel-vla
avond: heel klein beetje gepureerd en verdund avondeten,
meestal alleen groente.
tussen: thee en later een glaasje vers mangosap.

Ik gebruik absoluut geen suiker omdat ik me daar niet goed bij voel. Komende donderdag mag ik vastere dingen eten en ik verheug me op een half beschuitje met smeerkaas of zo!

Groetjes,

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2014 11:29    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Ellen,

Op weg naar een nieuwe toekomst, gefeliciteerd!
Nu nog midden in je vloeibare periode. Dat is wel even afzien, maar het gaat vanzelf voorbij. Het is gewoon een tijdje niet anders. De naden moeten even goed aan elkaar groeien en daar moet niks tussen gaan zitten.
Ik lees dat je cup-a-soup eet/drinkt. Misschien is het een idee om eens een (zelfgemaakte) soep te nemen en daar de staafmixer op los te laten. Daar zitten een hoop meer voedingsstoffen in. Kippensoep is vrij snel te koken met een kipfiletje. En anders eens kijken naar een goed gevulde soep uit blik. De soepfabriek of een zelfgemaakte bij een plaatselijke slager/groentenman? Dan krijg je ook wat meer binnen, niet qua hoeveelheid, maar wat erin zit. Kwark is ook een hele goede eiwitbron, en eiwit is erg belangrijk voor mensen met een sleeve of GBP.
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2014 13:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Bla,

Ik ben geen liefhebber van kwark, ik moet me dan echt dwingen te eten. Zelf soep maken doe ik ook wel en pureer het dan, dat is ook lekker, maar door de pijn en zwakte(laag Hb) kom ik er vaak niet toe. Ik ga er van uit dat dat snel zal verbeteren.

Mijn man heeft heel lief de afgelopen tjd voor zichzelf gekookt en ik wil proberen of ik dit komende week weer over kan nemen. Ik neem dan een klein beetje van zijn eten en pureer dat. Het gaat maar om een muizehapje, maar toch.

Ik heb net mijn vitamines besteld daar moet ik donderdag mee beginnen en ook met de calcichew.

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2014 17:22    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ellen,

Als je geen kwark lust, vooral niet doen zolang er goede alternatieven zijn! Zorg je er voor dat je niet in een cirkel terecht komt? Zo van: door de pijn en zwakte kom ik niet aan soep koken toe, maar doordat je niet goed eet komt er geen verbetering. Zal wel loslopen hoor, meer een aanmoediging om het op te gaan pakken. Schaam Schaam (waar bemoei ik me ook mee?)
Muizehapjes is goed, daar is de operatie ook voor bedoeld. Waarom hoef jij pas donderdag te beginnen met de vitamines? Welke ga je krijgen? Van Fit for Me? (heb je al een proefverpakking aangevraagd?) of een "gewone"? Balen dat je een laag Hb hebt, is dat van de operatie en de nabloeding? Heb je een voorbeeldlijst gekregen met wat je eten kan en mag? Brinta bijvoorbeeld? En een geraspt appeltje…En gepureerde vis een idee? Ik vond gepureerd gehakt ook lekker, beetje extra kruiden erop... Natuurlijk maar een beetje, dat heb je nou eenmaal op dit moment, maar probeer er wel zo mogelijk van te genieten. Ik weet jouw aanloop naar de operatie niet, en zo te zien heb je na de operatie toch al wat tegenslag gehad, terwijl ik overal doorheen vloog, voor mijn gevoel in elk geval. En ik heb een GBP, dus dat is ook wel een verschil. Jij zult veel meer restrictie voelen als ik. Ik kon meteen al meer eten. De dag na de operatie zeiden ze al dat ik goed gegeten had. Schaam Schaam
Hengelo is nog vrij nieuw als operatie-gebied, maar hoorde wel dat er een ervaren arts is die opereert. Nou ja, dat gedeelte heb je achter de rug. Je hebt het nu zelf weer in de hand. Succes!
Betty

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 0:09    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Bla,

Het gaat steeds beter met me hoor Erg blij . Ik ga vanzelf meer doen naarmate de pijn afneemt. Lastig is dat de bloeduitstorting links onder mijn ribben 'zweeft' en zo pijn oplevert bij bukken, draaien, zitten enz. Ik voel dit dan in mijn zij en rug.
Qua eten ben ik normaal heel creatief (wie niet die van eten houdt?) en dat zal ook wel terugkomen, maar ik begrijp je bezorgdheid. Ik zal er ook meer aan werken.

In Hengelo start je met zowel de vitamines als de calci-chew pas na de vloeibare periode. Ik het ze inderdaad besteld bij Fit for Me na het lezen van wat andere forums hierover.
Verder heb ik natuurlijk lijsten van wat ik mag eten na de drie weken periode en ik verheug me daar dan ook op; nog drie dagen....
Heb gisteren een aardbei gegeten en die kwam er meteen weer uit. Eerste keer dat me dit is overkomen Schaam Schaam

De artsen uit Hengelo komen uit Leeuwarden en Eindhoven om de artsen hier les te geven, werkt prima blijkbaar want ze werken aan de lopende band.
Zelf heb ik een schat van een vrouwelijke arts, Dr v.d. Ende.

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 12:07    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ellen,
De linkerkant-pijn is een bekend verschijnsel. Waarschijnlijk is daar je restmaag naar buiten gehaald.
Over 3 dagen je eerste beschuitje met kaas. Rekn maar dat die zal smaken als gebak in je oude leven. Lachen
De eerste keer dat ik eten moest teruggeven was boerenkool (ja, ander tijd van jaar, en ik ben zo gek op stamppot boerenkool) Ik was zo blij weer "gewoon" te kunnen eten en ik schoffelde lekker wat hapjes naar binnen en bedacht opeens. Ik zit te eten en heb nog niet echt geproefd van wat ik zo graag wilde eten. Maar eigelijk had ik al genoeg gehad. Dus een hapje o mijn vork genomen en me voorgenomen om heel bewust te gaan genieten van dat ene hapje. Van dat hapje heb ik nog heel lang kunnen genieten… boven de WCpot. En om te laten zien dat een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen stoot: later die week hetzelfde met hutspot. Waardoor dus heel duidelijk is geworden dat ik geen ezel ben!
groetjes,
Betty

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 12:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Betty,

Zeker geen ezel Lachen

De pijn van aan de linkerkant die normaal is voel ik ook, maar omdat het ook op de rug zit komt het volgens de arts van de bloeduitstorting binnenin.

Stampotten staan toch ook bekend als nogal zwaar op de maag, maar ik heb al wel drie hapjes zuurkool gepureerd gehad, geen probleem, maar ja wat zijn drie hapjes.

Het lijkt me nog wel lastig ergens anders dan thuis te eten, want ik boer constant als ik eet. Ik snap wel waarom, maar netjes is het niet natuurlijk.

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 13:04    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Boertjes zijn complicaties van de operatie, of cadeautjes va de chirurg, waar je niks aan kunt doen. Gewoon laten komen en sorry zeggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 14:05    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
bla schreef:
Boertjes zijn complicaties van de operatie, of cadeautjes va de chirurg, waar je niks aan kunt doen. Gewoon laten komen en sorry zeggen.

Lachen Lachen Lachen
Goed gezegd.

@Ellen:
Het is zoals Bla al aangeeft.
Veel mensen hebben na de operatie last van boeren. Dat kan overigens ook blijvend zijn.
Een ander redelijk veelvoorkomend iets is winderigheid. Ook dat kan tijdelijk of blijvend zijn. Ze stinken niet maar ze kunnen als je het even niet door hebt behoorlijk knallen Erg blij

Niet handig maar vaak onvermijdelijk.
Als je de kans hebt gewoon aangeven of proberen in te houden tot je in een ruimte bent waar je ze kunt laten gaan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 15:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Ron,

Ik zit nu toch nog thuis dus maakt het niet uit Lach

Ik moet alleen nog de energie vinden de deur uit te gaan, ik vind lopen om het lopen niks, wel als ik ergens naar toe moet en dat hoef ik dus niet. Ga mezelf er nu toch maar even toe zetten, om een brief op de bus te doen......

Ellen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 16:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3