Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Tiramisu taartje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   krentje1962
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 23-4-2012
Berichten: 4029
Dieet: GOK-ish


  Reageer met quote
Dit taartje komt van het blog van Jacoline.
Het is echt heeeeeeeeeeerlijk! Te gebruiken als taartje of toetje.

Flensjes: ingrediënten:
1 ei, 50 ml slagroom, 2 eetlepels koffie (espresso koffie), 1eetlepel gezeefde eiwitpoeder (ik heb vanille eiwitpoeder genomen), 5 gr gesmolten kokosolie (zonder kokos smaak), beetje kokosolie om in te bakken.

Klop het ei samen me de slagroom, koffie en kokosolie. Voeg nu de gezeefde eiwitpoeder toe en klop net zolang totdat je geen klontjes meer hebt. Verwarm een kleine koekenpan (ongeveer 15 cm doorsnee) met kokosolie (niet te weinig want het bakt snel aan). Bak nu van de helft van het mengsel een flensje. Laat het op laag vuur bakken. Als de bovenkant bijna droog is omdraaien en nog 1 minuut bakken. Laat de flensjes (2) afkoelen op een bord.

Vulling:
Neem 1 doosje Mascarpone (250gr. Je mag er ook twee nemen als je meer lagen wilt maken of een wat dikker toetje wilt) Maak de Mascarpone op smaak met stevia en wat rum essence. Zelf even proeven wat je lekker vindt.

Afwerking:
Besmeer elk flensje met een dikke laag mascarpone en leg ze daarna bovenop elkaar. Zorg dat de bovenste laag in ieder geval mascarpone is als je meerdere flensjes hebt gebakken.
Zet het toetje afgedekt in je koelkast tot gebruik. Je kan het zeker een dag of 2 in je koelkast bewaren. Bestrooi een puntje of het hele toetje vlak voor het serveren met cacao!
Smakelijk!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 19:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1