Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor moeilijke momenten?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maxie2
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik merk dat ik vooral 's avonds na het eten last heb van de zogenaamde moeilijke momenten. Het helpt ook niet echt dat mijn man naast me gaat zitten eten... Wie heeft er nog goede tips voor deze momenten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 10:05    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Je kunt natuurlijk iets anders snacken wat geen kwaad kan, zoals rauwkost met een yoghurtdip. Of je man vragen een beetje rekening met je te houden, voor hem is het immers evengoed ongezond. Lachen
Andere opties zijn al beschreven: iets met je handen doen zoals was vouwen of strijken, gaan douchen, kauwgom nemen... ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 22:11    
Vrouw Weeggegevens   Maxie2

Reageer met quote
ja, ik heb het hem gevraagd en hij probeert het wel. Hij is er zo een die alles kan eten en niet aankomt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het gezond voor hem is, maar ja. Nu doet hij het stiekem achter de koelkastdeur Verward
Dank voor de tips!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016 7:40    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Maxie2 schreef:
Ik merk dat ik vooral 's avonds na het eten last heb van de zogenaamde moeilijke momenten. Het helpt ook niet echt dat mijn man naast me gaat zitten eten... Wie heeft er nog goede tips voor deze momenten?

Dingen die mij helpen:
* Me herinneren aan waarom ik ook alweer gezond wilde eten; me mijn doel voor de geest halen.
* Met mezelf afspreken dat ik (dan en dan) een extraatje mag, wanneer het in mijn eetplan past (dus niet impulsief).
* Afleiding zoeken, dit werd al genoemd. Iets nuttigs doen of iets ontspannends.
* Tegen mezelf deze twee dingen zeggen: 1. Dit is een 'craving', je hebt geen echte honger, en een craving gaat zo weer voorbij. 2. Ik heb vaker met dit soort cravings te maken gehad en ze overwonnen, dus dit keer ook.
* Hardop of in gedachten krachtig zeggen 'ik ga nu een kop thee drinken' (of iets anders doen, of 'ik neem een stukje kauwgom') en dan ga ik dit en dat doen (of: en om zo en zo laat naar bed)'. Het helpt om het hardop te zeggen of in elk geval heel expliciet te besluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2016 19:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1