Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor moeilijke momenten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lin68
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: sonja bakker

Reageer met quote
ja ik weet het. Het is alleen maar verleidelijk als ik ze laat liggen.
M,n zoon is zelfs zo lief om iedere keer te vragen. Mam jij ook een stukje??
En ik maar iedere keer Nee zeggen. Hij vind het zielig voor me denk ik.
Maar ik zal vragen of hij ze zo snel mogelijk opeet. Hij is er nl. ook dol op. Vast van z,n moeder mee gekregen. Ha Ha. Maar hij kan het gelukkig hebben. Heeft de slag van z,n vader. Kan eten wat hij wil en wordt nog niet dik. Kerst2

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010 13:35    
Vrouw Weeggegevens   josje123
Weegclubfan voor het leven

Dieet: GOK

Reageer met quote
Lotte86 schreef:
Hoi,

Wel even een puntje over die caloriechecker. Ik gebruik hem zelf al jaren af en aan, werkt inderdaad prima! Maar je moet wel af en toe verpakkingen blijven checken. Taco's b.v. blijken twee keer zoveel calorieën dan wat ze aangeven op de caloriechecker. Ook moet je uiteraard niet vergeten, de boter/olie waarin je bakt in te vullen etc. En je moet je niet blind staren op wat zij aangeven als voorkeursproducten. Dan mag je namelijk echt nog maar vrij weinig eten!

Maar het is wel een goede indicatie van hoeveel je eet. En om te kijken waar je probleem puntjes liggen (bij mij blijven dat toch altijd de tussendoortjes ohhh).

ja Lorette dat is dus ook mijn valkuil, en ik gebruik die wijzer inderdaad meer als richtlijn. en ik heb er al heel wat van opgestoken, het is toch wel handig, maar inderdaad die calorieteller klopt niet veel van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010 13:48    
Vrouw Weeggegevens   Foxy74
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers Pro Points

Reageer met quote
Wat mij helpt is ook een uit de band spring moment te plannen. Zo van vrijdagavond mag ik wat lekkers. De hele week kijk ik daar al naar uit. Hele fantasien wat het gaat worden. Heb ik op dinsdag trek in wat, dan druk ik dat weg door wat yoghurt te eten, Want ja vrijdag mag ik dan eindelijk.........

Gevolg op vrijdag zeg ik vaak......ga echt niks nemen want heb nu al zo goed mijn best gedaan

Misschien heb je er wat aan

Groetjes Rianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 11:10    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Goede tip! Jezelf alles ontzeggen werkt niet en op deze manier kun je je 'snoepmoment' uitstellen en er extra van genieten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 11:28    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   m123
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een gezond gewicht en een goede BMI. Geen overgewicht dus. Het probleem is dat iedereen mij maar wegcijferd als: Waarom wil je afvallen? Je bent al hartstikke slank! Ik ben in 1 jaar 10 kilo aangekomen. Daar wil ik de helft vanaf. Mijn gewichtstoename komt omdat ik ontzettende vreetbuien heb waarin ik alles eet wat los en vast zit. Naast die vreetbuien leef ik ontzettend gezond. Het donkerste brood wat er is en veel fruit en groente.. Veel water en thee. Ik sport elke dag minimaal een uur. Tijdens de vreetbuien houd ik mezelf niet in de hand. Ik maak van te voren afspraken met me zelf maar als ik een vreetbui heb dan denk ik niet. Ik doe! Als er niemand thuis is dan eet ik alles op wat er is. Vaak hebben we niet veel lekkers in huis maar dan eet ik alle biscuitjes op, of alle ontbijtkoek. Chocola? Ik kan me niet beheersen! De volgende dag ben ik vaak 1 of 2 kilo zwaarder. Vooral na het weekend is het schrikken als ik op de weegschaal sta. Ik ben vervolgens de hele week bezig om het eraf te krijgen. Het is echt een ramp. Ik zou graag tips willen hoe ik deze eetbuien tegen kan gaan. Ik hoop ook dat ik hier gestimuleerd kan worden en dat ik begrepen word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 22:45    
Vrouw Weeggegevens   josje123

Dieet: GOK

Reageer met quote
ja ik snap het heel goed, dit komt ergens vandaan, psychisch is het denk ik, heb je stress?? moeilijke tijd achter de rug? eenzaam? dan kan het je overkomen dat je troost gaat zoeken in eten. Je zou eens erbij stil kunnen staan of dit het is.
Ik doe aan GOK en die behoefte aan zoet of het snakken naar iets is bij mij gelukkig voorbij, zodat ik niet meer naar een lokkende koektrommel kijk laat staan chocolade.
Sterkte ermee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 22:52    
Vrouw Weeggegevens   Lotte86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
Hey,

Wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je hier ontzettend mee worstelt. Zoals je het nu omschrijft klinkt het alsof er misschien wel een onderliggend probleem zit bij je eetbuien, zoals josje ookal aangeeft.
Mij als geneeskunde studente klinkt dit toch wel een beetje als boulimia in de oren. Er zijn vele vormen van en gradaties in eetstoornissen en misschien is het verstandig om toch eens met een professional te praten hierover.
In ieder geval al heel goed dat je er zo over durft te praten op dit forum, dat is al de eerste stap! Hopelijk kan je steun vinden bij iedereen hier.

Groetjes Lotte

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 22:56    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
M123, misschien kun je een eigen (eet)dagboekje starten, dan krijg je vanzelf meer tips en steun.

Als je je hier:
http://www.weegclub.nl/forum/even-voorstellen-f8.html
even voorstelt, word je 'officieel' welkom geheten en krijg je algemene info over het forum. Als je dat niet wil, kun je daar ook even bij iemand anders kijken natuurlijk.

Je kunt proberen een dagboekje bij te houden voor jezelf - hier of gewoon in een schriftje - waarin je vastlegt wanner je een eetbui krijgt, wat eraan voorafgaat, hoe je je voelt; dan krijg je er een beetje inzicht in.
Ik had het 'vroeger' ook, als ik me alleen voelde, als ik me verveelde, als ik boos was of verdrietig, of net ruzie had gehad, dan rende ik linea recta naar de la met chips. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 0:18    
Vrouw Weeggegevens   m123

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor jullie reactie. Ik vind het erg fijn dat jullie me serieus nemen. Eigenlijk ben ik hartstikke gelukkig. Heb ontzettend leuke vrienden en een fijne familie. Ik kan de vreetbuien niet verklaren. Vandaag gaat alles prima. Dat komt omdat ik niet alleen thuis ben. Ik ga er op letten wanneer ik precies die vreetbuien heb. Misschien ligt daar wel een verklaring. Ik wil jullie in ieder geval ontzettend bedanken voor jullie reactie.

groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 20:15    
Vrouw Weeggegevens   Stjuh

Dieet: Sonja Bakker maar ook een beetje van mezelf

Reageer met quote
Bedankt voor je tips, ik ga der mee aan de slag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 10:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 5 van 17