Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor moeilijke momenten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   daphne89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nessie, wat jij nu schrijft is erg herkenbaar. Daarom heb ik me ook ingeschreven, om steun te zoeken, maar ook kijken hoe andere mensen het ervaren. En helpt mij al met het zien en lezen dat ik niet de enigste ben......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 10:43    
Vrouw Weeggegevens   alexxx
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
Misschien is dit antwoord al gegeven maar ik ga altijd mezelf verzorgen als ik erge trek krijg. Nagels lakken, mijn gezicht lekker verzorgen, mijn voeten lekker insmeren dat soort dingen allemaal en meestal gaat de trek over.

groet van een ijdele leeuw

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 mei 2013 21:04    
Vrouw Weeggegevens   Caroooooo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: WW

Reageer met quote
Vorige week had ik een diploma uitreiking en er waren allerlei snacks en dan ook nog eens rond 18.00 uur na het werk.

Ik heb wel mee gesnackt maar heb toen ik thuis kwam alleen nog maar yoghurt met een appel gegeten.

Voorheen zou ik dan toch gewoon warm eten. Tja .. en dat is dus te veel.

Op het moment gaat het goed met het gezond eten en iets minder kCal in te nemen dan dat ik nodig zou hebben. Ik zit op 1600 kCal.

Ook maak ik op dit moment veel gebruik van de ActiFry die ik mezelf een paar weken geleden heb aangeschaft en ik ben er zo blij mee Erg blij

Iedereen weer veel succes met het uitbannen van de slechte gewoontes, want het is niet anders dan je voedingspatroon aanpassen. En is die knop eenmaal om dan ben je al half op weg Lach

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 04 jun 2013 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Mangoo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Heb de eerste 2 weken ontzettend veel last gehad van moeilijke momenten, Mijn tips:

-Neem een grote mok thee
-Denk aan hoeveel je al bent afgevallen. Een lekkere snack is het niet waard om dat te verpesten, en morgen ben je trots op jezelf dat je het niet gedaan hebt! Dat geeft nog eens extra motivatie als je het de volgende avond moeilijk zou hebben. Denk dan terug, hoe trots was je dan wel niet op jezelf?
-Ga een klein stukje lopen. Een frisse neus halen doet vaak wonderen. Heb je een hond om mee te wandelen, is dit al helemaal geen probleem.
-Is het al laat? Ga gewoon naar bed. Twijfel niet om de tv uit te zetten, want hoe langer je blijft zitten, des te meer je gaat denken over wat er in de kasten ligt en hoe lekker dat het is. Lig je eenmaal in bed met een boek of een puzzel, vergeet je al snel dat je lekkere trek hebt.
-Denk niet na 22.00; oh, een rijstwafel mag ik nog wel hebben. Mijn ervaring is dat het dan al snel meer zal worden dan 1 rijstwafel. Hou je groot en pak gewoon niets. Misschien een stukje fruit zoals een mandarijn, maar geen banaan o.i.d. Zoals ik al zei; pak dan gewoon een mok thee of een flesje water.
-Vraagt iemand of je een stuk taart, chocolade of iets anders wil wat je niet mag. Niet aanpakken. Wijs het vriendelijk af, maar kies in dit geval voor jezelf. Je zal al snel veel smoesjes voor jezelf gaan verzinnen om het toch aan te pakken, zoals: 'ik kan het niet afwijzen want dat is onbeleefd' of 'iedereen pakt het, en als ik het niet zou pakken dan staat dat raar' of 'het is maar voor deze ene keer.' Zulke soortgelijke dingen heb ik al ontelbaar veel keer tegen mezelf gezegd. En al staat het raar als jij de enige bent die geen bakje friet pakt, so what? Je kiest voor jezelf als je het niet pakt, en dat is alleen maar heel knap!

Dit zijn tips die bij mij werken, probeer ze eens uit en wie weet helpt het wel (;

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013 23:38    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   daphne89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goeie tips.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013 9:20    
Vrouw Weeggegevens   GW
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi Kaatje,

Bedankt voor de tips en wat een goede suggestie om ze uit te printen. Persoonlijk heb ik ook altijd het idee dat ik me (top)vol moet voelen, dat het dan genoeg is, maar dat is natuurlijk absurd.
Vaak is het gewoon hoofdhonger in de zin van een gewoonte: altijd iets bij de thee of als je voor de tv zit.
Je nuchtere reactie op 1 van de bovenstaande berichten is wel to the point: je hebt inderdaad niet elk half uur iets NODIG, dus die bioscoop waar ook ik binnenkort heen ga zal ik nu zeker op een andere manier bekijken: geen bioscoop+popcorn+ film, maar FILM in de bioscoop die idd MAAR 90 minuten duurd en best zonder eten kan.
Als ik er op let is het eigenlijk ongelooflijk hoe vaak ik uit gewoonte wat eet, ff tussen neus en lippen door of 'ritueeltjes'. Er is altijd wel een reden om te eten, of: te kunnen eten ;-) Denk als ik me daar de komende weken bewuster van kan worden dat er al heen wat calorieetjes minder binnenkomen. Ik dacht altijd dat het wel meeviel, omdat ik al op vaste tijden at etc, maar dit zou al een hele besparing opleveren denk ik.
Top!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013 14:41    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Dank voor het compliment GW en leuk dat jullie er ook iets aan hebben. Dat is zo mooi van de weegclub! Erg blij

Klopt wat je zegt, een deel van ons eet (snoep) patroon is alleen gewoonte. Waarom zou je altijd een tussendoortje moeten eten, een koekje bij de thee, een chocolaatje bij de koffie en een bak chips bij de borrel. Dat is echt iets aangeleerds, dat deden we vroeger ook niet. En dan die handige fabrikanten die slimme 2 stuks verpakkingen bedenken.. dus het blijft nooit bij 1 koek.
Oft zoals je basisschool kinderen een beker limonade en een koek meegeeft, waar komt dat vandaan? Als je dorst hebt kun je water drinken in de pauze en je lijf kan echt wel van 8 tot 12 zonder eten hoor. Ik heb er tenminste nooit last van gehad op school. En als het nou nog écht eten was... Rollende ogen

Leuk hč zulke inzichten... Lachen Doe er je voordeel mee en zeg het voort.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013 18:03    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   ladyan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goede tips, dank je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2013 15:01    
Vrouw Weeggegevens   mirkku
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuk om dit weer eens door te lezen. Vind vooral alle voor-na foto's GEWELDIG. echt super..
Ik ben nu bijna 3 maanden bezig, maar als er iets in huis is, eet ik het. Nu haal ik zelf niks meer in huis, dat lukt supergoed (ben ik ook trots op) maar nu hb ik bijvoorbeeld een halve kilo speculaas gekregen dit weekend, en daar is al bijna de helft van op. Ik ahd het beter weg kunnen geven..!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013 14:47    
Vrouw Weeggegevens   Nadia
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
toch even op inpikken:deze week nog op tv gezien:het 'houden van'zoet wordt ons van kleinsaf aangeleerd.Kindje die weent:fopspeen in de honing,kindje wordt rustig.Dus:zoet brengt je tot rust.Dat heb ik ook als ik heel onrustig ben eet ik zoet een dan gaat het over en zo heb ik jarenlang een zoetverslaving teweeggebracht met het gevolg dat het nu heel lastig is om eraf te blijven.Ik kon veel makkelijker stoppen met roken,maar suikers aj aj dat werkt dus enorm verslavend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013 12:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Volgende
Pagina 15 van 17