Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor het makkelijker afkicken van suiker

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Mbt je vraag over de kauwgom en de stevia.
Er zitten inderdaad andere zoetstoffen in om de kauwgom betaalbaar te houden.
Het % Stevia in de kauwgom is zo erg laag dat de extra zoetstoffen wel nodig zijn.

Echte pure Stevia is gewoon een duur product en dat stoppen ze niet in een "simpel" kauwgommetje.
Als ze dat al wel deden wordt die kauwgom hoogstwaarschijnlijk niet verkocht omdat de mensen het dan veel te duur vinden.

De zoetjes die je in de supermarkt (Natrena etc...) koopt is ook niet de pure versie. Ook daar zitten de toevoegingen van andere zoetstoffen in.
Het woordje STEVIA staat op het moment nu eenmaal mooi op de verpakking want het is hot!!!
En tsjaa.... als het hot is willen de mensen er graag in geloven, er in trappen en er dus voor betalen.

Kijk als je de echte wil eens op internet of bij een goede reformzaak. Je moet dan wel bereid zijn een stuk meer te gaan betalen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 15:32    
Vrouw Weeggegevens   m1eke
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ron, bedankt voor je duidelijke antwoord.
Zijn er ook andere, gezonde(re) alternatieven voor kauwgom?
Dus iets waar je een frisse smaak van in je mond krijgt en wat een nare geur tegen gaat?

Thanks!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 16:16    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Je tanden poetsen? Erg blij Overigens is het bewerken van (voornamelijk) maiskolven om er xylitol uit te winnen ook een duur proces.Vroeger werd het gewonnen uit berkenbast.

Mieke ik ben zelf niet voor zoetstoffen, maar als je er niet omheen kunt is xylitol wel de beste keus na stevia. Erythritol is overigens ook een goede, maar ik geloof niet dat het in kauwgom wordt verwerkt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 17:09    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
m1eke schreef:
Ron, bedankt voor je duidelijke antwoord.
Zijn er ook andere, gezonde(re) alternatieven voor kauwgom?
Dus iets waar je een frisse smaak van in je mond krijgt en wat een nare geur tegen gaat?

Thanks!

Hoi Mieke,
Als je het echt helemaal op natuurlijke basis wil houden kun je een muntplantje kopen. (deze tijd van het jaar wel wat duurder maar in een Turkse of Marokaanse winkel meestal wel te koop.
Scheur er na het eten een blaadje vanaf en daar dan op kauwen.
Peterselie neutraliseert ook maar heeft een apartere smaak.

Let wel op groene stukjes blad tussen je tanden want dat staat ook weer zo onsmakelijk Erg blij

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 18:09    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Door bacterien op je tong ga je uit je mond ruiken. Dus vooral je tong schrapen.
Ook zorgen dat er in het midden van je tong geschraapt wordt.

Als je bang bent dat je uit je mond ruikt kan je dat testen door over de rug van je hand te likken. Even wachten en dan ruiken.
Stinkt het, dan ruik je uit je mond.

Vergeet poetsen en raggen met zo'n raggertje. Maar je tong schrapen is het belangrijkste.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mrt 2013 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Slankalicious
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en Bewegen

Reageer met quote
Ik ben pas net begonnen met het veranderen van mijn eetpatroon en heb enorme afkickverschijnselen van de verminderde inname van suiker.

Hevige hoofdpijn, uit de mond ruiken (ketose?) moe...
Hoe lang duurt dit proces ongeveer?

Ik merk wel dat ik bijna high wordt van het eten van een sinaasappel of een appel! Aparte gewaarwording!

Gebruikte altijd veel suiker en aspartaam, nu volledig mee gestopt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013 10:10    
Vrouw Weeggegevens   SandraS1972
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Wat een herkenning, ik ben dus niet de enige die zich zo raar voelde door het veranderen van het eetpatroon, mijn hart deed in het begin ook zo raar en ik voelde me niet zo lekker ook in de nacht sliep ik niet goed omdat mijn hart zo raar snel klopte.. Op mijn werk hadden ze dit niet eerder gehoord, ik ben toen begonnen met 2x sporten in de sportschool (waar ik werk) en de eerste keren was ik gewoon bang als ik op een apparaat bezig was, bang dat ik flauw zou vallen of mijn hart op hol zou slaan, die ging meteen al naar de 150 en dus niet meer lager en met pieken dus ook veel hoger en ik ben ook van een apparaat afgestapt omdat ik te bang werd.. Nu ben ik anderhalve maand verder ongeveer en gaat het sporten steeds makkelijker en ben ik helemaal niet meer bang, ik wordt juist steeds zekerder en doe het langer en zwaarder en dat geeft een echte kick, hoe ik me toen voelde wil ik niet meer...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2014 11:43    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Elvy

Dieet: Gezond eten en niet meer snoepen

Reageer met quote
Tja zonder of zo weinig mogelijk suiker. Ik vind het een hele prestatie want bijna overal zit suiker in. Gelukkig spelen leveranciers handig in vraag van consumenten en zie je veel minder suiker, zonder suiker of gezoet met stevia voorbij komen.

Maar goed, zonder suiker. Veel mensen vallen er flink vanaf als ze de suiker laten staan, ik zie het om me heen. Ze voelen zich ook veel fitter.

Maar ook vind het enorm moeilijk, krijg hoofdpijn en word duizelig zonder mijn portie. Doorzetten is het motto natuurlijk maar ik word toch echt wel humeurig zonder mijn chocola (die er tegenwoordig ook in plantaardige versie te koop is...hmmm erg lekker maar wel duur).

De ontwenningsverschijnselen zijn best heftig, dat lees ik hier dus ook. Dus hoe doorsta je die periode. Zijn er geen rehab klinieken voor suikerverslaafden? Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Om dat laatste te beantwoorden: jawel! In Maarssen zit er een, het AOT Instituut. Google maar eens.
Verder is het een kwestie van even doorbijten, als je een week geen suiker eet ben je al een heel eind. En die hoofdpijn gaat vanzelf over na een paar dagen, flink drinken!

Als je zo min mogelijk voedingswaren koopt waar een barcode op zit kom je ook bijna geen producten tegen waar stiekem suiker aan is toegevoegd, de natuur voorziet in alles hoor. Idee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Elvy

Dieet: Gezond eten en niet meer snoepen

Reageer met quote
Hallo Kaatje,

Dat van die barcode daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, dat wist ik niet!

Drinken doe ik altijd al veel en alleen water en heel soms rijstdrank (maar daar zit ook suiker in helaas).

Wat bijzonder dat AOT instituut, ik ga eens op hun site kijken....interessant!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015 13:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 10 van 12