Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor het makkelijker afkicken van suiker

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Racekipje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb het topic doorgelezen maar is er ook een lijstje van zoetstoffen die we niet willen gebruiken?
Weet iemand die ergens te vinden of heb ik er misschien overheen gekeken?

Groetjes, racekipje

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 19:34    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Racekipje schreef:
Ik heb het topic doorgelezen maar is er ook een lijstje van zoetstoffen die we niet willen gebruiken?
Weet iemand die ergens te vinden of heb ik er misschien overheen gekeken?

Groetjes, racekipje

Hoi Racekipje,
Mbt de zoetstoffen zijn de meningen sterk verschillend.
Het is een afweging die je maakt.
Sommige zijn van mening dat ze erg slecht zijn voor je gezondheid. Andere kiezen juist weer voor de zoetstoffen ivm de veel lagere hoeveelheid cal.

Mbt oa.a aspartaam zijn de meningen en onderzoeken ook wisselend.
Het ene onderzoek toont aan dat het slecht is voor de gezondheid en dat het kankerverwekkend kan zijn terwijl het andere juist laat zien dat er geen wetenschappelijke bewijzen zijn voor die resultaten Rollende ogen
Mijn mening is dat als je het gewoon met mate neemt er weinig aan de hand is. Ik doe liever 1 zoetje in mijn koffie dan 2 scheppen suiker. (helemaal niets is uiteraard beter maar dat vind ik niet lekker)
Op het moment is Stevia populair maar wie weet wat daar over een tijdje weer over gepubliceerd word.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 19:41    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Wat Ron zegt is waar....kan elk moment weer wetenschappelijk iets nieuws en "goeds" uitvinden. Of ze gaan Stevia opeens ook in slecht daglicht zetten.

Voor mij is het liefst helemaal geen suiker of zoetstoffen (maar dat is mijn keuze)
Je moet zelf verzinnen wat voor jou het beste is. Wat wil je zelf??
En bedenk of je het vol kan houden want als je dagelijkse producten bekijkt in de winkels zit er bijna overal suiker of zoetstoffen in.
Denk aan soepen,sauzen en marinades of vleeswaren.

Sterkte in iedergeval!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 19:55    
Vrouw Weeggegevens   Racekipje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor jullie reactie.

Ik wil toch proberen om ook de zoetstoffen te laten staan.
Het idee is eigenlijk om natuurlijker te gaan eten.
Vergeleken met een aantal jaren geleden gaat het nu al een stuk beter, gebruik vel meer verse producten ,maar ieder stapje verbetering is er 1 Jeuk

Ik zal jou dagboekje ook eens doorlezen Miriam ,want wie weet haal ik daar nog wat ideeën uit. Lach

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 20:05    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Denk niet dat je er veel nuttigs in kan vinden....dan zal je de eerste paar bladzijdes moeten lezen.

Weet niet hoe goed je engels is maar op hunger for change kom je een trailer van een uur tegen waar ze uitleggen dat suiker en zoetstoffen een drug zijn. Geloof dat enkele alleen Stevia gebruiken.
Verder zijn er heel veel suikervrij sites met allerlei tips....ook moet je daar even goed kijken want sommige gebruiken ook zoetstoffen.

Als je vragen hebt weet je me te vinden in iedergeval Lachen
Sterkte er mee en hoop dat het je helpt!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 8:06    
Vrouw Weeggegevens   Bianka-Slegt
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (Vegetarisch)

Reageer met quote
Het zijn inderdaad aangeleerde gewoontes vroeger was ik verslaafd aan Coca Cola, de meeste mensen lachen als ik dat zeg, want vaak wordt bij het woord verslaving alleen aan alcohol en drugs gedacht... (zelfs roken wordt niet als verslaving gezien, vooral de rokers) .... Een handjevol mensen is het met me eens dat je wel degelijk aan cola (vooral de grote merken) verslaafd kan zijn... Goedkope merken als 3 es, bevatten alleen caramel met water (en let op: caramel is gesmolten suiker.... Verbaas me altijd over caramelproducten die claimen suikervrij te zijn... Suiker zonder suiker dus.... Geschokt )
Ik stond op met Coca cola, ontbeet met Coca Cola, Lunchte met Coca Cola, dineerde met Coca Cola en dan nog tussen de maaltijden door en vlak voor ik naar bed ging.... Was er zo aan gewend geraakt dat ik gewoon sliep ondanks de cafeďne....
In 2005 had ik mijn zoveelste miskraam (ik heb altijd placenta problemen), pleegde een goede vriend van me, we waren partijgenoten en ik keek nogal tegen hem op, zelfmoord door van een galerij te springen (heeft meegeholpen aan de miskraam, want ik was kapot van verdriet) en nog geen paar weken later stierf een konijn zeer plotseling dat even logeerde bij mijn moeder ivm het huis opknappen (deels vanwege het konijn), mijn moeder belde mij op terwijl ze wist dat ik opdat moment alleen was, want mijn man was bij haar, ze zei het niet voorzichtig maar heel bot en koel...."Sjakie is dood." Het was het laatste wat ik erbij kon hebben, door de emotie kreeg ik een rare aanval waar ik (letterlijk) doodmoe van werd en ik werd steeds zwakker. Toen mijn man thuis kwam was ik nauwelijks aanspreekbaar, 112 gebeld en met spoed naar de EHBO gebracht, daarvandaan naar de IC (niet meer meegekregen, want in de ambulance was ik al in coma geraakt bij het vertrek...) Heel even ben ik beetje bij geweest op de EHBO/ SEH, daardoor wist ik wel dat ze me op gingen nemen. "Breng haar maar naar boven,"is het laatste wat ik hoorde voor ik weer in coma teruggleed.... Terwijl ik op de IC in een groot donker tijdloos gat zat, vroeg de hoofdverpleger aan mijn man waar ik van hield, als ik bij kwam wilden ze mij extra verwennen om de zin in het leven terug te krijgen, wat heel belangrijk is na zo'n zenuw instorting. Mijn man antwoordde daarop dat ik verslaafd was aan de Coca Cola, "geen Pepsi, daar wordt ze ziek van!" De broeder heeft vervolgens de opdracht gegeven om de koelkast op de zaal volledig te vullen met blikjes Coca Cola.... Na 5 uur coma kwam ik weer bij, om vervolgens weer in een lichtere bewusteloze toestand te verkeren... Toen ik 'smorgens weer aanspreekbaar was vroeg diezelfde broeder of ik misschien iets wou drinken... Mijn antwoord: "ja, doe maar jus d'orange..." hij keek verbaasd op. "We hebben ook cola hoor!"probeerde hij nog.. Maar Nee, ik wou jus d'orange.... Ik dronk mijn hele verblijf (ruim 24 uursopname) alleen nog jus d'orange (afgewisseld met thee uiteraard) Lachen De broeder biechtte het op over de cola en liet me de inhoud zien. Een heel klein beetje geproefd, maar vond het smerig! Het heeft 2 jaar geduurd voor ik weer cola dronk, maar niet meer verslaafd! Ook gefrituurd eten en koolzuurhoudende drankjes heb ik heel lang laten staan! Was gereset....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012 8:38    

Reageer met quote
ppppf schokkend verhaal!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012 10:26    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Liezel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Inmiddels ben ik ook begonnen om minder suiker te eten.
Sinds zaterdag heb ik niks meer gegeten waar suiker aan toegevoed is. Dus wel fruit. Daarnaast drink ik nu meer water en thee.
Helaas ben ik al sinds maandag ziek. Spierpijn, overal pijntjes, lichte verhoging, keelpijn en slijm ophoesten. Hoort dit erbij of heb ik gewoon een griepje?

En nog een vraag. Ik wil rond de 1600 kcal per dag zitten maar gister heb ik hele dag door gegeten voor mijn gevoel en nog maar 1200 kcal gered.
Ik ben dan ook sinds zaterdag al 3,5 kilo kwijt. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Heeft iemand advies?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Van minderen met koolhydraten kun je wel hoofdpijn krijgen, omdat kh water aan zch binden en je dat dus kwijtraakt. Maar verhoging krijg je er niet van, dus een (beginnend) griepje of iets anders lijkt me dan waarschijnlijker.

Je kunt je kcal. inname ophogen door wat vetter te eten, een hand noten tussendoor bijvoorbeeld en volle producten ipv magere.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 10:17    
Vrouw Weeggegevens   Liezel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor je antwoord Kaatjekat!
Ik hou het gewoon nog maar even vol. Inmiddels is er sinds zaterdag zo'n 4 kilo af. Gaat me een beetje te snel maar ik verwacht dat het snel rustiger gaat. Ik was ook vrij vlot aangekomen, dan gaat het er bij mij vaak ook redelijk snel weer af als ik even goed oplet.
Helaas voel ik me nog steeds niet lekker. Snotteren, licht in het hoofd, temperatuur zit tegen verhoging aan en geen energie. Ben benieuwd hoe ik me voel zonder ziekte en zonder suiker Lach Moet ik dus nog even volhouden, al moet ik ook zeggen dat het vrij makkelijk gaat.
Wie weet houd ik het wel langer vol dan een week Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013 10:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 7 van 12