Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor het makkelijker afkicken van suiker

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Miriam B
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Over honing zijn ook de meningen verdeeld maar ja zo kunnen we door blijven gaan. als het bij jou werkt dan moet je het vol blijven houden. Jouw stok achter de deur zal hopelijk weten wat hij of zij doet.
Probeer honing van de natuur winkel (als je dat nog niet doet) las pas ergens dat ze bijen voeding gaven met suiker zodat er toch nog foute suikers in de honing terecht kwamen. Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 13:21    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bijenvolken worden in de winter bijgevoed omdat er dan te weinig bloemen bloeien, op een site heb ik gelezen dat je 's winters het best gekristalliseerde honing kunt kopen, omdat vloeibare dan van twijfelachtige afkomst is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 14:55    
Vrouw Weeggegevens   zegiklekkerniet
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Ik heb me voor genomen om in het nieuwe jaar ook geen suiker meer te eten of drinken.
Maar ik vroeg me af, waar trekken jullie de grens? Wat is ongezonde suiker en wat niet? Er zijn namelijk zoveel zoetstoffen.
Fruitsuiker mag wel? Zoals in appelstroop? Maar daar zit vaak ook bietsuiker in. Kan dat ook?

En wat is glucose, melksuiker, chemische zoetstoffen etc. ?

Bedankt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 19:55    
Moderator

Reageer met quote
Glucose is een vorm van suiker.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucose

Ik eet in principe geen toegevoegde suiker, in welke vorm dan ook. Maar ik ben niet zo fanatiek dat ik geen brood eet waar suiker aan toegevoegd is voor de gisting. Al eet ik liever zuurdesembrood trouwens, dat bevat geen suiker. Lachen

Fruitsuiker zit is vers en gedroogd fruit, zodra het bewerkt is eet ik het niet meer, dus voor mij geen appelstroop.

Melksuiker (lactose) zit van nature in melk, dat krijg je binnen via melk en yoghurt en kan geen kwaad, net zomin als fructose in fruit en de natuurlijke suikers die in groenten zitten.

Zoetstoffen vermijd ik uit principe, net als andere chemische additieven, voor zover ik dat kan.

Maar waar jij de grens trekt, is aan jezelf natuurlijk. Als jij wel appelstroop wil eten of agavesiroop gebruiken moet je dat zelf weten. Ik eet in elk geval geen enkele bewerkte of toegevoegde suikers.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 20:32    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   bo68

Dieet: W.m.d.W

Reageer met quote
Ik kwam vandaag tot ontdekking dat in Heinz biologische ketchup als zoet middel; invertsuikersiroop zit, nou daar word ik niet vrolijk van, want ik heb een aantal flessen ingeslagen. Nou staat er wel een sterretje bij, dat dit ook van biologische afkomst is, maar als je op internet erover leest, schrik je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 20:48    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Ik weet nog wel een tijd terug (dan heb ik het over jaren) werd het aangeraden om beter rode sauzen te eten dan mayonaise of op mayonaise basis.
Dus ik flink aan de chillisaus en de cury/ketchup. Want dat is rood dus goed voor me....nu weet ik wel beter. Vol met suikers!!!
Maar ja dat komt ook omdat er zoveel verschillende dieeten zijn en ze ook elke keer weer een andere rage hebben op eet gebied.
Nu weet ik dat ik beter af ben zonder suiker dus eet ik geen ene saus meer. Op diegene die ik zelf maak na dan natuurlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 21:57    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Het allereerste bericht dat ik na mijn vakantie lees is dit bericht en ik wordt er meteen helemaal happy van.

Zelf ben ik ook op 1 jan. begonnen (2008) en dat was een besluit waar ik nog steeds blij mee ben.

Voor mij geldt hetzelfde verhaal als dat Kaatje kat geschreven heeft.

Zelf kook ik thuis zonder pakjes en omdat ik er ook niet echt behoefte aan heb ook zonder zelf gemaakte sausjes etc.

In een restaurant zou ik wel een saus eten die bij/over mijn hoofdgerecht zit.
In zo'n warme saus kan de kok misschien iets van suiker gedaan hebben.
Dat weet ik dan niet maar in een warme saus voor bij het hoofdgerecht neem ik aan dat zoiets minimaal moet zijn geweest.

Mayonaise eet ik wel eens bij patat maar verder nooit koude sauzen.

Als ik in een restaurant fruit bestel dan zeg ik er wel bij dat ik er niets over wil maar soms versieren ze dan het bord met een sausje.
Dat eet ik dan niet want dan ga ik er van uit dat het zoete sauzen zijn.

Gisteren sprak ik iemand die mij vertelde dat ze ook weer suikervrij is.
Ze was het een tijdje geweest en was daar heel blij mee maar net als bij mij was ze door een gebakje er weer van afgeraakt.

Het had haar ongeveer 2 jaar gekost voor het haar weer lukte maar nu was ze er weer echt van af.

Ze straalde toen ze zei dat ze zich zoooooo veel beter voelde en ze was lichter dan ooit.

Daarom was ik zo blij dat jij het ook wil gaan doen.
Sommigen kunnen misschien best tegen wat suiker maar voor sommigen is het echt te verslavend en die worden echt rustiger.

Ook jou gaat het lukken!!.

(Bijna 4 jaar suikervrij en doordat ik het hier beloofd had was het dit keer veel makkelijker dan mijn eerste poging.

Gun jezelf elke week een klein cadeautje en schrijf evt. elke keer onder je bericht : Al .... dagen suikervrij.
Het zijn kleine dingen die je kunnen helpen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 7:15    
 Exclusief blond Amsterdam
Moderator

Reageer met quote
Hoi Lunafloor, dankjewel voor je immer goede bijdrage! Lachen

Ook heel prettig:
http://www.nieuwvoordietisten.nl/nieuws/nieuws/article/einde-aan-verwarring-over-gemengde-vruchtensappen/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 9:50    
Onbekend   isabel81

Reageer met quote
Quote:
Ik weet nog wel een tijd terug (dan heb ik het over jaren) werd het aangeraden om beter rode sauzen te eten dan mayonaise of op mayonaise basis.

klopt, vroeger vond men vet een groter probleem dan suiker, en qua vet klopt de redenering ook. Echter omdat we inmiddels weten dat suiker ook een probleem is klopt de redenering dus niet meer.

verder: leuk weetje: de weightwatchers in de VS zijn oorspronkelijk opgericht door de vrouw van Heinz van de tomaten ketchup
groetjes

Isabel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 20:17    
Vrouw Weeggegevens   allysa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vergis je niet in honing en let goed op wat je koopt.. !
bekijk het filmpje hier onder eens:
http://www.keuringsdienst.nl/page/925/nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 19:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 5 van 12