Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor het makkelijker afkicken van suiker

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   NinaM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low carb

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 21:12    
Vrouw Weeggegevens   niekie1809
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Tsja, suiker... Ben nu sinds een week of 2 weer "suikervrij" en bevalt prima. Ik kan (kon?) echt heel veel snoepen en op m'n werk nam ik nog wel eens een cola. Ik heb dus echt wel last gehad (nog steeds zo af en toe) van afkickverschijnselen. Het enige waar ik soms nog moeite mee heb zijn de dingen die je in de supermarkt koopt. Neem bv muesli, dat neem ik graag bij het ontbijt (niet dagelijks). Overal zit suiker in, ik neem al express degene met de minste suiker, lees uitgebreid de etiketten dus. Maar er is toch ook zoiets als goede suiker? Of is dat flauwekul?
Nu zou ineens vers sinaasappelsap weer slecht zijn ivm de suikers. Kan me daar niks bij voorstellen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 dec 2015 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Alle koolhydraten worden in je lichaam omgezet in een vorm van suiker, dus in die zin heb je helemaal gelijk. Maar daarom heb je ook toegevoegde suikers niet nodig. En goede suiker bestaat inderdaad niet, je hebt wel natuurlijke suikers maar die zijn niet perse gezonder of beter, afgezien van dat ze minder bewerkt zijn.

In fruit zit fructose (vruchtensuiker) en als je sinaasappelsap (is gemaakt uit concentraat) drinkt krijg je daarvan veel meer binnen dan wanneer je een verse sinaasappel uit de hand eet. Om je een idee te geven: 100 ml. Appelsientje bevat 8,6 gram suiker, dat is vergelijkbaar met 2 suikerklontjes en de meeste mensen drinken per glas het dubbele! Vandaar dat wordt geadviseerd er zuinig mee te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 10 dec 2015 15:28    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Suikerverslaving komt steeds meer voor, grotendeels veroorzaakt door een overdaad aan synthetische suikers in de moderne voedingsproducten. Voor tIps over hoe je hier daadwerkelijk vanaf kunt komen en nog wat meer uitleg over suiker:

http://www.ingevanhaselen.nl/lifestyle/hoe-kom-ik-van-mijn-suikerverslaving-af/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 dec 2015 17:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Ik ben van mening dat iedereen een andere werking heeft van de bloedsuikerspiegel, de een heeft geluk en die heeft totaal geen last geen suiker te gebruiken.
Terwijl een ander een vreselijke schommelende bloedsuikerspiegel hebben, en daarom zich zo naar voelen bij een dieet.
Ik ben helaas een van die ongelukkige en gebruik een voedingssupplement om deze op peil te houden, duurt drie weken eer deze helpt, maar ik heb er veel baat bij gehad in het verleden en ik neem deze sinds een week weer in.

April challenge: stand op 13 april 35 vlaggetjes - maart n.v.t. Stom lachje - febr. 40 vlaggetjes 🚩
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 17:53    
Vrouw Weeggegevens   knoertie
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Kaatje,

Bedankt voor de tip.
Bij het ontbijt eindig ik altijd met op mijn boterham iets zoets (choco, speculaas) en dat is moeilijk om af leren, het is als het ware een verslaving.
Wat kan ik er aan doen om die drang naar eindigen met zoet: eventueel yoghurt of fruit dan?

Even een vraag Stevia dat zijn toch goede suikers hé of niet? En Agavesiroop?

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 12:27    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
@Knoertie: stevia is een natuurlijke zoetstof afkomstig van een plantje, mits je de our vorm hebt uiteraard. Agavesiroop is bewerkt, net zoals ahornsiroop, kokosbloesemsuiker, oerzoet, palmsuiker enz.

Ik denk dat eindigen met zoet beleg meer een gewoonte is dan een verslaving en gewoontes kun je doorbreken. Inderdaad is fruit een goed alternatief als je wilt minderen. Erg blij

@Marina: bloedsuikerschommelingen worden juist veroorzaakt door suikers, dus als je er veel last van hebt ben je het best gebaat met die achterwege laten. Daar heb je geen dieet voor nodig hoor. Idee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 16:34    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Kaatje schreef:
@Knoertie: stevia is een natuurlijke zoetstof afkomstig van een plantje, mits je de our vorm hebt uiteraard. Agavesiroop is bewerkt, net zoals ahornsiroop, kokosbloesemsuiker, oerzoet, palmsuiker enz.

Ik denk dat eindigen met zoet beleg meer een gewoonte is dan een verslaving en gewoontes kun je doorbreken. Inderdaad is fruit een goed alternatief als je wilt minderen. Erg blij

@Marina: bloedsuikerschommelingen worden juist veroorzaakt door suikers, dus als je er veel last van hebt ben je het best gebaat met die achterwege laten. Daar heb je geen dieet voor nodig hoor. Idee

Informatie

Voor het behoud van normale bloedsuikerspiegels

Draagt bij aan het behoud van een normale bloedsuikerspiegel
Draagt bij aan een normale verbranding en opslag van voedingsstoffen
Hoge opneembaarheid
Voldoet aan de farmaceutische richtlijnen voor productie en de EU-regels voor voedingssupplementen
Wetenschappelijk bewezen
1 tablet bevat: RI*
Chroom (als chroom verrijkte gist : ChromoPrecise®) 100 µg 250%
* RI = Referentie-inname

Productinfo
Gebruik:
1 tablet per dag, tenzij anders geadviseerd. Bij voorkeur tijdens/ het ontbijt met een glas water innemen. Houd u aan de aanbevolen dagelijkse dosering.

Een voedingssupplement is geen vervanging voor een gevarieerde voeding. Voor het behoud van een goede gezondheid is een gezonde levensstijl en een gevarieerde, evenwichtige voeding van belang.

Ingrediënten:
Met chroom verrijkte gist (ChromoPrecise®) ; verstevigingsmiddelen : maltodextrine en magnesiumzouten van vetzuren ; vulstof : microkristallijne cellulose ; antiklontermiddelen : talk en siliciumdioxide ; glansmiddel : hydroxypropylmethylcellulose.

Bewaren:
Donker, droog en op kamertemperatuur (15°-25°C) bewaren.
Buiten bereik van jonge kinderen houden.

Beschikbare doosjes:
60, 150 tabl
CNK : 3159-720, 3159-738

Wat is Bio-Chromium?
Bio-Chromium is een chroomsupplement dat per tablet 100 μg van dit essentiële spoorelement bevat. De chromiumbron die voor dit preparaat wordt gebruikt, garandeert een uitstekende opneembaarheid.

Van GTF tot chromoduline
Jarenlang werd gedacht dat chroom deel uitmaakte van een stof genaamd GTF (Glucose Tolerantie Factor). Men ging ervan uit dat GTF naast chroom nog uit vitamine B, niacine en de aminozuren glycine, cysteïne en glutaminezuur bestond. Die theorie over GTF werd echter slechts gedeeltelijk ondersteund en het bestaan van een specifieke GTF-molecule in het lichaam is nooit bewezen.

Recenter onderzoek heeft echter aangetoond dat er een unieke chroomverbinding, chromoduline, bestaat die enigszins verschilt van GTF maar dezelfde eigenschappen bezit. Wanneer we het dus hebben over 'chromoduline' in plaats van over GTF, verwijzen we naar dezelfde voordelen.

De lichaamsreserve aan chromium is ongeveer 4-6 mg. Bij het ouder worden kan het chromiumgehalte in verschillende weefsels aanzienlijk dalen, waardoor ook de bloedsuikerspiegel sterker kan gaan fluctueren. Het eten van zoetigheid kan dan tijdelijk verlichting brengen vanwege het snelle ‘suikershot’ dat direct energie geeft, maar het effect verdwijnt alweer snel, waarna de snoeper terug is bij af. Op langere termijn kan de behoefte aan zoetigheid een negatief effect hebben op het lichaamsgewicht. Een product als Bio-Chromium helpt het lichaam normale bloedsuikerwaarden te behouden.

Google maar eens op bio-chronium van Parma-noord.

In het verleden heb ik hele goede resultaten bereikt met deze, als ondersteuning bij een dieet, toen ben ik er mee gestopt maar nu blijf ik hem slikken.

April challenge: stand op 13 april 35 vlaggetjes - maart n.v.t. Stom lachje - febr. 40 vlaggetjes 🚩
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 18:00    
Vrouw Weeggegevens   eliza10
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen .

Ik lees dit topic met veel belangstelling.
nu weet ik er genoeg van af doordta mijn man al 40 jaar diabeet is typ1 .

vroeger moesten de diabeten alles suikervrij eten ,
ik heb wat appelmoes sauzen enz moeten maken en alles wegen .
drank alleen witte droge wijn en rivella .

Nu is het heel anders geworden ze moeten zoveel mogelijk op de goede KH letten de langzame ,dus suiker in vet bv mars ,koek enz morgen ze gewoon hebben ,moet wel in het dieet passen .

Maar geen gewone cola met 7 suikerklonten wel suikervrij en dan niet meer dan 3 glazen per dag .

Verder eten we zo gezond mogelijk vers en wegen we alles af .
en geen stevia is niet altijd puur zuiver .

ik gebruik de gewone kristalsuiker en ook met koken als er iets zoets in moet dan worden de kh waarde wel hoger maar dan spuit mijn man meer insuline .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 10:05    
Vrouw Weeggegevens   eliza10
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
nog wel even melden we doen met een kilo suiker bijna 2 jaar

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 10:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende
Pagina 11 van 12