Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor het makkelijker afkicken van suiker

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   My1Sin
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Meer bewegen

Reageer met quote
wat misschien ook kan helpen is:

1 eetlepel honing
met n snufje kaneel mengen
en dit in een mok lauw water doen en opdrinken

heb je de hele dag zn klef zoet gevoel in je mond hoef je echt geen zoete dingen meer hehehe Lachen

Eetdagboek van My1Sin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 12:23    
Vrouw   Aessie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Afvallen is een lifestyle..!

Reageer met quote
Het leek me altijd al een uitdaging om compleet suiker(en zoetstof!)vrij te eten.. Gewoon om te kijken wat er gebeurd met je lichaam..

Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar het is bijna onmogelijk om vol te houden omdat het ook echt overal inzit.. ik denk op zo'n 8 op de 10 etiketjes in de supermarkt..

En de eerste dagen inderdaad afgekickt.. kon aan niets anders denken, eerste dagen leken eindeloos.. ik MOEST suiker hebben..

Goeie tip wat bij mij goed hielp is om te beginnen bij wat je drinkt..
Ga op zoek naar theetjes die je lekker vind zonder suiker (kruiden/fruit) en koffie zonder suiker..
dan steeds stapje verder.. broodbeleg (bv. fruit ipv jam), brood zonder suiker.. en het steeds meer schrappen uit je dieet.

Het voelt zo goed dat je er na een tijd echt geen behoefte meer aan hebt, en dan pas lijkt te voelen wat voor een effect de suiker op je lichaam heeft.. Zo proefde ik laatst pas echt hoe zoet melk is, en hoe je vreselijk moe of 'high' kunt worden na 1(!) stukje chocolade...

Ik heb nu soms nog steeds het gevoel dat mijn lichaam vraagt om suikers, maar dan neem ik gewoon een stukje fruit Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 mei 2011 21:44    
Vrouw Weeggegevens   mayos
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ik merk dat als ik af en toe iets met suiker eet de zin er in groter wordt, ik blijf er daarom helemaal af, behalve fruit en zoete groenten, en af en toe honing in een dressing.

maar wat anne-essie noemt frustreert mij ook enorm, vooral het tot eten aanzettende glucosestroop zit overal in; vleeswaren bijvoorbeeld... ham smaakt ook wat zoetig.... is voor de houdbaarheid en de smaak denk ik, maar ik zou willen dat er suikervrije alternatieven waren. Boos

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 20:51    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Er is een aantal biologische vleeswaren waar het niet in zit... en zelf vlees bakken en dun snijden, al is dat dan natuurlijk niet vergelijkbaar met iets als ham.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 22:12    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   peetjehein
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
ik doe EGA en daar moet je verplicht elke dag 125 gram zoete groente eten, buiten de andere groente om.
Dit is om drang naar suiker tegen te gaan ik heb nauwelijks zin in zoet sindsdien ikd at doe.
onder zoete groente verstaan we oa: uien, bietjes, rabarber(vers),courgette, spruitjes, venkel enz.
Eeet je dat consequent elke dag dan zul je minder snaai zin hebben... echt het werkt, groetjes peetjehein

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 15:09    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ik dacht bij zoete groenten meer aan doperwtjes, worteltjes, peultjes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 22:43    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Ben het met Mayos eens. Of tomaten.

Alle groenten houden mij van de suiker weg. Maar ja als mijn hand om iets suiker rijks sluit is de stap moeilijk om daar een wortel voor in de plaats te nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 22:52    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nee tomaten vallen onder groep 2 groente dus niet de groep 1 wat zoete(verplichte groente is)
Dit is het lijstje wat in de eetwijzer van EGA staat wat de verplichte zoete groente zijn:
aardpeer
arttisjokken
aubergines
bamboescheuten/hopscheuten(chinees)
bietjes
125 cc bietensap
bosui
courgettes
doperwtjes
gemberwortel
okra
patisson
peulen
rabarber(vers)
schorseneren
sjalotten
sopropo
spaghettifruit
spruitjes
sugar-snaps
taro
tuinbonen
uien
venkel
van deze groep met je bij EGA 125 gram per dag verplicht eten dat zorgt er voor dat je geen suiker behoefte hebt, bij mij werkt het.
groetjes peetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 10:08    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
goeie lijst!! wel raar dat spruitjes er op staan, voor mij helemaaaal niet zoet Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 10:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ik haat spruitjes dus voor mij mogen ze op geen enkele lijst staan, hihih maar goed hij staat toch echt bij groep 1, kan er niet meer van maken maar eten doe ik ze niet Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 11:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 2 van 12