Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips voor dieet na WLS operatie.

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Als sleever weet ik hoe lastig het is om na de OP aan goede info te komen over het te volgen dieet. De volgende websites geven richtlijnen in mogelijke vormen van voeding en dieet na de OP.

Nuttig om te bekijken is de site van het www.voedingscentrum.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 0:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ook de volgende folder geeft veel nuttige info:

http://www.hartstichting.nl/9800/13341/15241/brochure_kritisch_kiezen_en_kopen

Uiteraard zijn de in de folder genoemde hoeveelheden niet bedoeld voor WLS'ers maar je kunt er voor een dieet erg veel uithalen.

Verder geeft de site van de hartstichting onder www.hartstichting.nl veel nuttige tips over leefregels en voeding. Met ook de nodige PDF folders.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 0:06    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Van de diëtiste van wie ik een lezing heb gevolgd en die erg veel verstand heeft van WLS, zoals een sleeve en een gastric bypass heb ik vernomen dat mensen die de operatie hebben gehad dat bij een maaltijd de eiwitten het belangrijkst zijn, en de koolhydraten het minst belangrijk. Dus bijvoorbeeld bij het warme eten: eerst het vlees, dan eventueel de groenten en als je dan nog kan de aardappel(en).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 12:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat niet alleen om de eiwitten. Waar je wel bij eiwitrijk voedsel op moet letten is dat je niet vergeet ook voldoende andere essentiële voedingsstoffen in je lichaam op te nemen, zoals koolhydraten, vetten en vezels en met alle respect de portie groente mag echt veel groter zijn dan je stukje vlees. Maar behalve vlees kun je ook denken aan gevogelte of vis. Ook een dag zonder vlees is geen probleem. Dan haal je je eiwitten bijvoorbeeld uit kwark. Je zult ook middels andere producten de nodige eiwitten binnen moeten halen.Het belangrijkste nadeel van eiwitrijk voedsel is dat er ook vaak veel verzadigd vet bijzit met veel calorieën. Denk aan vette zuivel of vlees. Daarom moet je kiezen voor magere bronnen van eiwit. Mager vlees en magere zuivel, maar ook vis, noten en peulvruchten zijn goed. Zelfs ook eieren, mits je ze kookt. Ik vind de info die je krijgt over het te volgen dieet wel wat beperkt. Zeker als je komt uit een situatie waarin ik verkeerde. Namelijk te veel en veel te vet en zoet spul in grote hoeveelheden naar binnen werken. Vandaar dat ik deze links heb toegevoegd. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 16:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1