Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

tips gevr. low carb bij chinees

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   witje75
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: low carb

Reageer met quote
Volgende week gaan we naar de chinees voor een lopend buffet. Nu vraag ik me af of ik daar ook low carb eten kan krijgen. Ik ben dol op foeyanghai, maar die zit vol met suiker. Graag hoor ik wat ik daar wel mag. Of dat ik maar voor 1 keer niet kan dieeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 16:25    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bijna alles van de chinees bevat suiker, maar je zou kunnen kiezen voor gerechten als kip cashew bijvoorbeeld en tjap tjoi. Verder zou ik dan van babi pangang en foe yong hai zo min mogelijk saus opscheppen, alleen wat 'eraan hangt' gewoon wel eten. Gefrituurde dingen zoals koe lo kai en loempia niet nemen of het deegjasje laten liggen en alleen de inhoud eten. Bami en nasi en evt. kroepoek achterwege laten, dat levert het meeste 'winst' op.
Kijk het gewoon aan, het moet wel leuk blijven natuurlijk! En vergeet vooral niet te genieten! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 16:51    
Vrouw Weeggegevens   witje75

Dieet: low carb

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Bijna alles van de chinees bevat suiker, maar je zou kunnen kiezen voor gerechten als kip cashew bijvoorbeeld en tjap tjoi. Verder zou ik dan van babi pangang en foe yong hai zo min mogelijk saus opscheppen, alleen wat 'eraan hangt' gewoon wel eten. Gefrituurde dingen zoals koe lo kai en loempia niet nemen of het deegjasje laten liggen en alleen de inhoud eten. Bami en nasi en evt. kroepoek achterwege laten, dat levert het meeste 'winst' op.
Kijk het gewoon aan, het moet wel leuk blijven natuurlijk! En vergeet vooral niet te genieten! Erg blij

Wat een goede tip: de inhoud van de loempia mag dus wel.
Kip cashew ken ik nog niet, kan ik mooi eens uitproberen.
En foe yong hai en babi pangang zonder saus.
En ja, ik hoop zeker te genieten. mmmmmmm , met mate, want dat lijkt me wel zo wijs.
Meer tips altijd welkom.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bedenk dat Atkins amerikaans is en dat in elk land "de chinees" anders is, aangepast aan de eetgewoontes van de bewoners! En vragen lijkt me eerlijk gezegd vrij zinloos, ze zeggen vaak toch gewoon wat je wilt horen. Geen enkele saus is zonder zetmeel en/of suiker in NL denk ik. Gado gado bijvoorbeeld is met pindasaus, dus zetmeel én suiker.

Misschien kun je de details een beetje loslaten en gewoon zo min mogelijk nemen van de rijst, bami en frituurjasjes, dan ben je immers al een heel eind.
Eet smakelijk! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 13:50    
Vrouw Weeggegevens   Wilhelmina56
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Dank je, Kaatje. Ik ga maar zekerheidshalve, gewoon voor de tjap tjoi dan. Of een kipgerechtje en vraag of ze de saus apart willen doen. Doen ze met chia chiu (of zoiets ) ook. De 8-schattenschotel kan volgens mij ook wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2015 19:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1