Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips en informatie WmdW 15 augustus, 2010

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoe krijg je 100% controle?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
15 augustus 2010

De beste manier om controle te krijgen

Veel mensen vinden het fijn als ze alles onder controle hebben. Dan gebeurt er precies wat jij wilt en wat jij verwacht. Op de manier waarop jij het graag ziet. Op het moment dat jij het wilt. Iedereen doet exact wat de bedoeling was! Alles gaat goed. En dan heb je eindelijk rust.

Het lastige is, dat je behoefte aan controle er juist voor kan zorgen dat je geen rust hebt. Je moet namelijk alles in de gaten houden. Elk detail dat anders is dan de bedoeling was, kan problemen geven. En er zullen altijd dingen anders gaan dan je dacht! Zelfs als iedereen rekening wil houden met je, kunnen ze nog niet al je gedachten lezen. Sterker nog: misschien weet je zelf nog niet eens hoe je alles precies wilt hebben. Sommige dingen moet je gaandeweg ontdekken.

Op het moment dat je er alles aan doet om dingen onder controle te houden en het toch niet lukt, word je gedwongen om een belangrijke les te leren. Controle heb je pas als je durft los te laten. Dan hoef je niet meer bang te zijn om de controle te verliezen en dus kan er niets meer misgaan! Dingen gaan zoals ze gaan.

Dit is een heel leerproces. Als je erg 'van de controle' bent, wil je het loslaten waarschijnlijk ook zo snel mogelijk onder controle hebben. Misschien helpt het als je jezelf wat meer tijd gunt en plezier hebt in je nieuwe uitdaging. Want stel dat je op deze manier nooit controle krijgt, dus ook nooit rust - wordt het dan niet tijd om te leren loslaten? Dan hou je energie over om te gaan kijken wat jij nodig hebt om lekker in je vel te zitten. En tijd om die dingen te regelen.

Laatst aangepast door Odette op ma 06 sep 2010 15:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 9:43    
Vrouw Weeggegevens   miekenoor
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: "Weg met de Weegschaal"

Reageer met quote
Daar zeg je zo wat. Ik heb het BOEK uit en zit nog na te denken op mijn stoel. Nu zie ik mezelf wel als iemand die graag de controle over eea wil hebben, maar ik bijvoorbeeld absoluut niet gestructureerd. Ik heb nog geen dag in mijn leven hetzelfde gegeten bij wijze van spreken. Altijd weer nieuwe dingen verzinnen, uitdagingen, voor niet saai en voorspelbaar willen eten. Maar regelmaat is natuurlijk wel belangrijk. Maar als ik werk, moet ik wel voor een bepaalde tijd gegeten hebben voor ik naar mijn werk ga, heb ik tussen de middag ergens honger, en ben ik uitgehongerd als ik 's avonds thuis kom. ja, Meijke geeft me eenhoop om over na te denken, jij ook trouwens!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 12:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Even voor de duidelijkheid, Mieke, bovenstaande heb ik niet geschreven, maar komt uit de nieuwsbrief die je zelf ook kunt aanvragen op de site van Meijke.

En chaotisch zijn heeft ook regelmaat in zich Erg blij als je er over nadenkt... En je kunt daarmee volledig uit de voeten met WmdW. Als je het saai begint te vinden...gauw iets anders verzinnen om te eten.
Het hele WmdW gebeuren is iets waar je langzaam in groeit. Je zult honger leren herkennen, zodat je niet meer "uitgehongerd" bent. Er gaan meer goede dingen met je gebeuren.
Hoor weer van je...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 10:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1