Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tips bij emotie eten

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Patries66
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi wie van jullie heeft tips voor mij.
Alle tips zijn welkom.

Ik heb tot nu toe 3 tips gekregen maar op de een of andere manier werkt het niet geweldig.
Ik heb een briefje en daar heb ik op geschreven,
Als ik nu dat koekje en zo............... pak, dan
- zal ik niet afvallen
- pas ik straks helemaal niet meer in mijn kleren
- word ik juist meer moe.
Enz.

De tweede tip was ga afleiding zoeken:
Wandelen, vriendin bellen, boek lezen, neem warm bad.
Maar dit is absoluut voor mij de moeilijkste.
Als je NU iets wil ga ik niet in warm bad want dat komt helemaal niet uit op dat moment.

Als derde tip zou ik mij moeten belonen als het lukt, ja niet met eten natuurlijk maar naar thermaalbad, tijdschrift kopen naar bioscoop en zo. Dat is minst moeilijke maar werkt natuurlijk pas als je succes hebt met de eerste twee tips.

Moed zakt me soms enorm in de schoenen.
Ik zal vast niet de enige zijn.
Is er iemand die net zo worstelt als ik, of heeft gedaan, alle tips zijn welkom.
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Patries

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 feb 2017 11:20    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Tip bij emotie eten?

Je moet voor jezelf een strategie verzinnen wat bij jou werkt om de ervaring van eennpositieve of negatieve emotie niet op te lossen met eten.
Dat betekent dat je eerst jouw emotie moet benoemen.
Waarom ben je boos? Voel je je gefrustreerd? Ben je moe?
Schrijf dat op!
Bedenk wat je eraan kunt doen om dat gevoel af te zwakken?
Inderdaad rustig zitten? Wat van je afvschrijven? Iemand vertellen hoe je erover denkt?
En bedenk vooral dat door extra eten je onderliggende probleem echt niet opgelost wordt!
Ga dus je zinnen verzetten.

Als eten niet het werkelijke probleem is dan kan overeten nooit de oplossing zijn.

Kom je erzelf niet uit, zoek hulp om effectief om te gaan met emoties!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 feb 2017 16:53    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Goede tips hoor Elisabeth! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017 2:26    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Eenvoudige maar effectieve tip is het simpelweg niet kopen van ongezond spul.
Wanneer je dan ineens zo n bui hebt dat je zou willen snaaien is het gewoon niet in huis. Na een tijdje zal je merken dat je behoefte om te snaaien ook minder wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017 18:30    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Patries66

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Bedankt dat u meedenkt, dat is heel goed opgemerkt trouwens allemaal want zo had ik het namelijk nog nooit bekeken !
Het is zeker een stapje in de goede richting, maar dat heeft tijd nodig.
Groetjes Patricia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017 18:49    
Vrouw Weeggegevens   Zigafval
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik lees mee. Mijn drang naar eten is soms zo groot dat niets me ervan kan weerhouden. Ik koop expres al geen snaaiwerk maar als ik erge behoefte heb aan snaaien vreet ik zo een half blok kaas weg hoor (en crackers, stukjes worst, nootjes )haha. Het gebeurt vaak als ik moe ben, dan krijg ik lekkere trek. Ik weet de oorzaak dus wel maar omdat ik zo moe ben is het doorzettingsvermogen ook ver te zoeken. Als ik 1 hapje neem, al is het maar een stukje komkommer...voedt ik de drang naar eten en blijf ik (vr)eten.
Als ik dan tegen mijzelf zeg: Dit moet ik niet doen, dat is zonde... Een ander stemmetje in mijn hoofd zegt: Dan eet ik morgen maar iets gezonder voor de balans.

Wat dus niet werkt, want de volgende dag heb ik net zo'n lekkere trek Schaam Schaam .

De laatste tijd gaat het wel goed maar ik merk dat ik vlak voor mijn menstruatie echt geen doorzettingsvermogen heb sávonds na 8 uur. Iets lezen oid werkt niet, de drang is zo erg dat ik mijn concentratie bij elk woord weer verlies. Bad hebben we niet, wandelen doe ik overdag al veel, schrijven helpt niet.... Ik ben dan gewoon moe,'op', hormonen van slag en ik vind niks leuk (behalve eten Uitlachen )...

Ik klink echt hopeloos zo , maar ik houd de moed erin hoor. Lachen

Ik heb een foto van mijzelf op mijn koelkast gehangen, in het begin werkte dat maar nu ben ik zo gewent aan die foto dat ik die niet meer zie Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2017 10:11    
Vrouw Weeggegevens   Mamsie1966
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Als ik soms de neiging heb om iets te pakken denk ik eerst na ; hoe wil ik me over 10 minuten voelen .. trots op mezelf of teleurgesteld in mezelf ..... 😉

Huil Huil Huil of Applaus

Sterkte !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 mrt 2017 22:00    
Vrouw Weeggegevens   P66

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik had precies hetzelfde, ik at ook veel en allemaal verkeerde dingen, ook bij voorkeur als ik moe was. Of was ik moe, omdat ik zoveel rommel at?
Als ik eerlijk ben: toch het laatste.
Van veel en verkeerde dingen eten word je namelijk moe en heb je het gevoel dat het niet gaat lukken en dus ben je niet gelukkig.

Een vriendin van mij zei: als je wilt afvallen moet je beginnen met je eigen gedrag aan te passen. Eet normaal en prop jezelf niet zo vol met foute dingen. Wees eens eerlijk tegen jezelf. Anders kom je niet uit die cirkel.

Dat was voor mij de eye-opener. Ik ben nu al fitter en begin eindelijk af te vallen. En als ik door de supermarkt langs de bonbons en de lekkere toetjes loop dan denk ik weer aan hoe ik in mijn bed lag 's avonds, moe en met een opgeblazen gevoel. Dat gevoel wil ik niet meer en dus eet ik niet meer zo.
Mijn buik doet niet meer zeer en ik slaap veel lekkerder, sport veel lekkerder en ik ben pas 2 weken bezig.

Er is dus hoop.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2017 21:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1