Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tip voor wie op een gezonde manier wil afvallen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vandijkm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Na heel lang tobben met gewicht, afvallen en weer aankomen, sporten en daardoor weer honger krijgen en weer meer gaan eten, heb ik nu eindelijk iets gevonden dat bij mij werkt.

Sinds een tijdje heb ik mijn brood vervangen door roggebrood. Dit vult enorm en daardoor heb ik ook minder trek om tussendoor te snoepen. En als ik dan tussendoor iets eet, hou ik het bij fruit of noten of stukjes paprika, komkommer, tomaat o.i.d.

Ik heb zelfs door het "volle gevoel" al een aantal maal met gemak taart op mijn werk kunnen afslaan of andere lekkernijen. Zelfs de brownies (mijn favoriet) had ik niet zo'n behoefte aan.

Ik ben gaan nazoeken waar dit verschil hem in zit. Bij brood gaat je bloedsuiker meer pieken dan bij roggebrood, waardoor je weer sneller trek krijgt. Roggebrood schijnt dus ook beter te zijn voor mensen met diabetes dan gewoon brood.

Ik krijg er ook meer dorst van, waardoor je automatisch al meer thee en water gaat drinken. Ook weer een voordeel.

Ook ben ik meer gaan wandelen. Met een vriendin loop ik nu 1 uur extra in de week, en zelf ga ik ook nog eens 1 a 2 keer een uur wandelen.

Deze combinatie (roggebrood, daardoor minder snoepen, en meer wandelen) heeft me nu al een gewichtsverschil opgeleverd van 3,5 kilo! (van 94,5 ben ik nu 91 kilo). En omdat ik roggebrood erg lekker vind (het smaakt soms zelfs zoetig) is het voor mij heel makkelijk vol te houden.

Dit wilde ik even met jullie delen, ik hoop dat er mensen zijn die hier baat bij hebben. Het blijft voor veel mensen toch zoeken naar iets dat bij je past en wat voor jou werkt. Dus lust je roggebrood, probeer het gewoon eens een paar dagen uit.

En nog een voordeel: Roggebrood blijft langer goed dan brood dus je hoeft er nooit iets van weg te gooien. Bewaar het in zo'n plastic bewaardoosje en je kunt er dagenlang van eten.

Groetjes,
Melissa

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2017 13:26    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Leuk dat je dit met ons deelt en roggebrood is ook goed voor je darmen WC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2017 10:23    
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Hier ook een roggebroodfan. Wel groot verschil van bakker tot bakker.
Ik steek het in de diepvriezer. Een halfuurtje voor je wil eten de sneetjes uitleggen. Altijd vers roggebrood!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2017 11:54    
Vrouw Weeggegevens   xdmissie
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten met weinig KH

Reageer met quote
Wat een goede tip!!
Ik kan me er alles bij voorstellen.
Ben ook net weer begonnen met alles wat slecht is af te slaan en gezonde alternatieven te vinden, zoals wortel etc.
Maar deze is een goede variant voor me.
Ga zo boodschappen doen en ga ook roggebrood op mijn lijstje zetten Lach

Dank je wel!
En succes verder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017 11:09    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Toendrazaadje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik wou graag zeggen dat dit precies hetgeen is wat me ook sterk helpt! Het is bovendien ook nog eens lekker Erg blij

Ik vind sneetjes roggebrood heerlijk met platgeduwde avocado en daar walnoten, ,gesneden kersttomaatjes of hummus op. Als ontbijt is pindakaas ook prima.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017 15:31    
Vrouw   RiannevdW

Reageer met quote
Goede tip!
Ongeveer een jaar geleden at ik heel vaak roggebrood, maar op een gegeven moment is zo'n fase dan weer over en nu eet ik het eigenlijk nooit meer. Ik ga het van de week maar weer eens halen!

Wat is destijds trouwens lekker vond om op het roggebrood te doen, is notenpasta (kan pindakaas zijn of iets anders) in combinatie met schijfjes banaan. Vult ook goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 11:48    
Vrouw Weeggegevens   Mikkemuis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hier nog een donker roggebrood fan.
Vult en je hebt de helft van je benodigde vezels van een dag al binnen met 1 sneetje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017 6:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1