Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Teveel koolhydraten

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Teveel koolhydraten
De mens at vroeger veel minder koolhydraten dan we nu dagelijks eten. Koolhydraten zijn alle voeding die bestaat uit suikers en zetmelen. Uw boterham met anijshagel is dus voor 90% koolhydraten. De dietisten zeggen dat u vooral veel koolhydraten moet eten. Waarom is dat onjuist ? De darmen van de mens zijn niet ingesteld op het verteren van grote hoeveelheden koolhydraten. De mens en zijn evolutionaire voorgangers hebben 2,5 miljoen jaar lang nooit zoveel koolhydraten gegeten als we nu doen. Om dat in perspectief te plaatsen: Stelt u onze historie als mens voor als de afstand vanaf Groningen tot de zuidkust van Spanje. De mens heeft in zijn reis van Zuid-Spanje naar Groningen nagenoeg geen koolhydraten gegeten. Opeens, 1 kilometer (10.000 jaar geleden) voor Groningen gaat iedereen ineens koolhydraten eten. Dat is de verhouding: 2.490.000 jaar bijna geen koolhydraten en nu de laatste 10.000 jaar ineens bijna alleen maar koolhydraten. Zie de grafiek die ik heb bijgevoegd. Een aardappel is rauw giftig en bestaat voor het overgrote deel uit koolhydraten (zetmelen). Tarwe en andere granen hebben we ook nooit gegeten, omdat die zonder machines niet te verwerken zijn (de schil is oneetbaar). Wat aten we wel: Groenten, noten, vlees en vis. Dit is vooral eiwit- en vetrijk voedsel. Er zijn nog enkele culturen die nog steeds het originele, natuurlijke dieet volgen. Dit zijn onder andere de eskimo's, die nagenoeg alleen vette vis en vlees eten. Overgewicht en moderne welvaartsziekten komen daar dan ook nagenoeg niet voor. Ze eten namelijk een dieet met nagenoeg geen koolhydraten. Dit bewijst dat koolhydraten niet essentieel zijn.

link verwijderd werkte na al die jaren niet meer was van
18 mrt 2007

Laatst aangepast door Ellen op wo 22 jul 2015 22:10, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2007 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Meeri
Weegclubfan voor het leven

Dieet: low carb

Reageer met quote
Dit leesvoer is "spekkie naar ons bekkie" Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2007 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Duim goed stuk! Ga ik inpikken en later gebruiken voor als het weer vergeten is Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Wizz

Dieet: ZERO carbs - NUL koolhydraten

Reageer met quote
yes yes yes!! Ellen, geweldig.
Ik heb steeds beloofd dat ik de titels zou opschrijven van de boeken die ik hierover heb gelezen, maar vergeet het steeds.
Bij deze:
rond 1930 origineel
Vilhjalmur Stefansson
The fat of the land
over het leven bij de eskimo's, alleen vet en vis, geen groente.

1958
Richard Mackarness
Eat Fat Grow Slim
Engelse dokter die schreef over de invloed van voedsel op je gezondheid. Op de achterlkant staat trouwens dat het dieet door artsen goedgekeurd wordt

1961
Blake Donaldson
Strong Medicine
Een Engelse dokter die zijn patienten op voornamelijk biefstuk zette, plus een flinke wandeling elke dag

1972
Onze eigen dr Atkins natuurlijk, die het op een veel grotere schaal bracht, tot zegen van de mensheid en dat bedoel ik niet ironisch of iets dergelijks. Ook zijn werk over supplementen en vitamines is indrukweekend.

2003 of daaromtrent
dr Rosedale,
die behalve beperkte kooolhydraten, de nadruk legt op beperkte eitiwtten. Hij schrijft vrij veel noten voor en ik persoonlijk vond zijn dieet ontzettend ingewikkeld.

toch noemen hoewel niet mee eens:
2005
Mary Enig en Salley Fallon
Eat Fat Lose Fat
nadruk op transvetten, on geoznd vet dus, en wat het geonzde alternatief is, maar veel teveel koolhydraten naar mijn mening

Ik weet niet wat hiervan in vertaling is verschenen, maar als je het boek te pakken krijgt en vragen hebt, geef je maar een gil!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 12:09    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Meeri

Dieet: low carb

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 16:18    
Vrouw Weeggegevens   Fenny
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Atkins

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2007 18:46    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
De links van Ellen en van Meeri, kan ik niet openen Sip
Die van Fenny wel.

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015 22:44    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Bericht is van 2007 wellicht is de link niet meer actief
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015 13:30    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Denk het Lach

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015 13:38    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Goed om dit oude bericht weer naar boven te toveren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015 13:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2