Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Tekort aan kalium, moet ik daar wat mee?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Eikatje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, minder snoepen

Reageer met quote
Hoi, ik heb een vraag over voeding. Ik vul sinds twee weken dagelijks de eetmeter in. Van het voedingscentrum. Dit doe ik behoorlijk nauwgezet. Eigenlijk zit ik met de meeste voedingsstoffen goed, volgens de eetmeter. Behalve kalium. Elke dag staat er, dat de hoeveelheid kalium in mijn voeding aan de krappe kant is en ik meer voedingsmiddelen moet nemen met kalium. Maar dat doe ik al, ik eet elke banaan, volkoren brood, groene groenten, tomaten etc.
Dus wat doe ik verkeerd? En wat moet ik hier mee? Ik las dat een teveel aan kalium weer slecht kan zijn en dat je dus niet zomaar kalium moet gaan slikken.

The best therapist has fur and four legs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2016 20:28    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Eikatje,

ik zou me om je kalium geen zorgen maken omdat de eetmeter dat zegt. Het lichaam is prima in staat om het gewenste kaliumgehalte op peil te houden. Bij de meeste mensen met een gevarieerde eetstijl heb je alleen bij extreem braken of diarree of gebruik van bepaalde plastabletten kans op een te laag kalium. Voor de rest reguleren de nieren dat.
Die scheiden altijd kalium uit. Mocht het kalium wat te laag zijn, houden ze wat meer vast en andersom.
Als ik lees wat jij eet, ben jij gezonder bezig dan het gros van de mensen en denk ik dat jij je geen zorgen hoeft te maken.

Mocht je symptomen van een laag kalium hebben, kun je altijd proberen om dmv je dieet meer kalium binnen te krijgen en als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk contact opnemen met je huisarts. (aangezien niemand jouw persoonlijke medische situatie kent en het altijd 'gevaarlijk' is medisch advies op internet te geven zonder iemand te kennen)

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2016 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Eikatje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, minder snoepen

Reageer met quote
Dank je wel. Is me duidelijk nu. Nee, ik heb geen symptomen van een kaliumgebrek, maar omdat die eetmeter dat blijft zeggen, dacht ik: moet ik daar wat mee? Niet dus.

Mallepietje

Groetjes, Eikatje

The best therapist has fur and four legs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2016 23:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1