Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote

Start gewicht - 20/08/2017: 109,2kg
Huidig gewicht - 10/09/2017: 100,4kg
Dag 25

Eerste week: -5,3kg
Tweede week: -1,4kg
Derde week: -2,1kg
Vierde week: in de maak

Totaal: -8,8kg
Nog te gaan: 34,4kg

Erg blij Skittle, wat fijn dat ik je mocht gezelschap houden tijdens je nachtdienst en dank je wel voor de leuke feedback!! Boek 2 is in de maak, al tel ik er deze keer wel op dat het het laatste boek in de reeks van Talantha's Modifast Ervaringen zal worden Uitlachen. Ik ben niet van plan weer te gaan roken en dus ook niet opnieuw te moeten stoppen en nog het allerbelangrijkste: no more babies. Erg blij

25 dagen alweer dat ik er mee bezig ben, pfoeh, wat gaat het toch snel vooruit. Ook mede omdat ik het zo druk heb op het werk en natuurlijk ook thuis. Alles loopt meestal in een bepaalde routine, waar ik dan gewoon mijn shakes of puddings tussengooi en op die manneer deelmaak van die routine. Doe ik iets anders als de vorige keer....ja, beetje wel, daar waar ik er de eerste keer als de dood voor was om een blaadje sla, of olijfje teveel te eten, daar maal ik nu niet echt meer om. 's Middags eet ik gewoon een kommetje rauwe groenten, met lage Glycemische Index, zonder dressing, wat meestal op zo'n 300gr uitkomt, dan zit het bakje vol. De vorige keer was dat bevoorbeeld, maar een klein bordje met 4 blaadjes sla, 2 schijfjes tomaat en een 4-tal schijfjes komkommer.

s' Avonds dan, kook ik gewoon lekker voor mijn gezin en omdat ook zij (lees mijn kleine ukjes) mij moeten zien eten, eet ik dan een grote bak rauwe groenten, bevoorbeeld: sla, 1 grote tomaat, 1/3 komkommer, 1/4 paprika, een 6-tal kleine groene olijven, peper, zout en look, lekker door elkaar husselen en klaar. En zo 1 keer in de 2 weken durf ik er al eens een 30gr (yep afgewogen!) kipfilet of vis bijdoen, voor de smaak) En dan eten we als gezin ook gewoon samen dessert: zij het dessertje van de dag (yoghurt, ijs, pudding, griesmeelpap, fruit, panna cotta...) en voor mama pudding Cool à la Modifast.

De reden hiervoor is, ten eerste dat ik nog wat meer vezels binnenkrijg, wat de stoelgang toch wel vergemakkelijkt, ik geen vreemde vragen krijg en het sociale aspect op het werk onderhoud én 's avonds, dat mijn kinderen me gewoon lekker zien eten, wat hen ook lekker doet eten!! Wanneer het nu nog wat kouder gaat worden, ga ik trouwens ook weer soep maken zoals ik dat de vorige keer ook deed en dan is het 's avonds soep ipv salade.

Wat kouder worden betreft....de laatste week heb ik het 's avonds toch zo verschrikkelijk koud! In bed duurt het uren, ondanks het dikke donsdeken dat erop ligt, voor ik het eindelijk warm genoeg krijg om in slaap te vallen. Ik plak dan ook als een ijsblok, tegen liefs zwetende rug aan, want hij heeft het onder die donsdeken natuulijk te warm, in de hoop dat zijn warmte tot me doordringt, wat het ook wel doet...maar veel te traag. Ik kan me niet herinneren daar de vorige keer zoveel last van gehad te hebben. Al ben ik toen wel in juni begonnen natuurlijk.

Maar goed, het zal de vetverbranding wel zijn! En dat ik wel degelijk vet aan het verbranden ben, dat bewijzen mijn Ketostix me ook elke dag...niet dat ik de stix nu al nodig heb om dat te weten...mijn weegloeder laat me ook gewoon vooruitgang zien op dit moment, maar ik vind het gewoon fijn dat ding van kleur te zien veranderen. Wat is dat toch met vrouwen en plassticks? Ik bedoel toen ik zwanger was, heb ik toen ook wekenlang zwangerschap tests gedaan (2v5€ van kruidvat Erg blij ) , gewoon omdat ik het steeds zo leuk ond, dat tweede streepje zien tevoorschijn te komen.

Anyway, ik ben aan het afdwalen en ik zie dat mijn kop koffie alweer leeg is, dus dringend tijd om weer bij te tanken. Maar voor ik dat doe, toch nog even vermelden dat ik denk dit weekend mijn eerste flesje champagne te zullen hebben verdient! -> Zo wordt en werd elke mijlpaal van 10 kg beloont. Iets om naar uit te kijken dus! Cheers! :
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 9:41    
Vrouw Weeggegevens   Skitlle
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Wat heb je alweer een razende start gemaakt wowww Applaus
Het is ook niet mijn eerste poging, maar zullen we dan maar afspreken dat het voor ons alletwee de laatste keer word? Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 21:17    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Skitlle schreef:
Wat heb je alweer een razende start gemaakt wowww Applaus
Het is ook niet mijn eerste poging, maar zullen we dan maar afspreken dat het voor ons alletwee de laatste keer word? Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017 9:50    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Start gewicht - 20/08/2017: 109,2kg
Huidig gewicht - 10/09/2017: 100,4kg
Dag 26

Nog te gaan: 36,4kg

Alweer middag en terwijl ik hier bijn dagelijkse beslommeringen neertyp, stow ik onderwijl mijn frisse salade, met groene olijven zure uitjes, tomaten en radijsjes weg, daarna nog een shake als toetje en we zijn weer klaar voor vanavond. Ik heb ondertussen ook mijn streefdoel aangepast naar 64...dat voelde beter aan. Nu alleen nog mijn begin gewicht in mijn ticker naar 109,2kg krijgen en dan ben ik helemaal tevreden!

Gisterenavond moest ik nog een vergadering bijwonen, van 17u tot 21u. Gezien het tijdstip net na de werkuren viel hadden ze voor iedereen belegde broodjes voorzien. (En wat roken ze héérlijk!! ) Maar ik ben blij te kunnen melden dat ik alle lekkernijen prima heb kunnen weerstaan, zelfs al had ik mijn avond Modifast pudding niet bij de hand. Das het voordeel natuurlijk van in ketose te zijn, dan heb je niet meteen last van een nijpend hongergevoel en kan je de dingen ook makkelijker weerstaan, vind ik.

Verder heb ik de hele avond, wel veel water gedronken en daar betaalde ik s nachts wel de prijs voor, ik heb mijn toilet vannacht wel 5 keer met een bezoekje vereerd...das dan de minder aangename kant van de medaille. Dus voor een volgende keer, zal ik er wel voor zorgen steeds een extra portie shake of pudding bij de hand te hebben, in geval dat...

Volgende week moet ik trouwens voor een paar dagen naar Italië reizen voor het werk en ook daar ga ik gewoon doorzetten met Modifast. Ik neem gewoon mijn Modifast zakjes mee en wanneer we met de collega's uit eten moeten gaan, dan bestel ik wel een salade zonder dressing, eventueel met wat gegrilde kipfilet of geroosterde vis, zonder pasta Gemeen en dan blijft alles gewoon lekker verder lopen zoals het nu gaat.

Zo, mijn salade is alweer achter de kiezen (zal zo meteen even uitzoeken of ik er een foto van kan plaatsen hier) nu dus tijd voor mijn Modifast shake en een kop koffie na.

Hele fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017 12:28    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Dag 27

Nog te gaan: 36,4kg

Eerst en vooral een dikke merci voor Ellen voor het aanpassen van mijn ticker!!

Verder heb ik net mijn Modifast pudding op(had me van doos vergist, want het had eigenlijk de shake moeten zijn, is wel zo makkelijk op het werk) en ben ik op weg naar de koffieautomaat...
ik voel me vandaag eigenlijk een beetje knorrig...moedertje natuur heeft gisterenavond haar herauten vooruit gestuurd en is zelf vanmorgen met haar hele hebben en houden binnengevallen.
Gevolg: Tally heeft buikpijn en dat vind ik maar niks.

Maar normaal gezien zou dat nog een extra positief resultaat moeten geven zondag op mijn weegloeder, dus daar hou ik me maar aan vast. Gelukkig is het vandaag vrijdag al verandert dat weinig aan de zaken. Ik heb namelijk nog veel dingen voor te bereiden voor mijn vertrek naar Italië maandag...*zucht diep*.
Ach ik moet niet zo zeuren, de dingen die ik doe, doe ik graag en ik heb het ook gewoon graag druk...alleen de verdomde buikpijn.

Tally out
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017 13:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 30

Vierde week: -1,4kg
Vijfde week: TBD

Totaal: -10,2kg

Zo, hier zijn we weer, met een dampende kop zwarte koffie rechts van mij en een groot glas water links van mij. Mijn eerste 4 weken Modifast Intensive zitten er alweer op en het resultaat mag er zijn, mijn eerste mijlpaal van 10kg is bereikt en dat hebben we dan ook op gepaste wijze gevierd gisteren:

Op naar de volgende mijlpaal!

Ik heb trouwens mijn eerste 4 weken nu, eens vergeleken met mijn eerste 4 weken 7 jaar geleden en het grappige is dat ik bijna exact hetzelfde kwijt was op die periode. En daar ben ik toch wel blij om, want stiekem vreesde ik toch dat het deze keer wat trager zou gaan, gezien ik nu ook 7 jaar ouder ben. Maar blijkbaar is mijn vrees ongegrond en dat kan mijn enthousiasme en vastberadenheid alleen maar aanwakkeren!

Vanmorgen nog snel snel mijn valies gepakt, omdat ik vanmiddag richting Italië vlieg voor het werk. Vanavond staat er al meteen het eerste restaurantje op de agenda en er zullen er in de komende 3 dagen nog wel meer volgen. Maar Tally zou Tally niet zijn, wanneer ik me hier niet al zou op hebben voorbereid! Mijn Modifast shakes voor de komende dagen zitten in mijn bagage en de restaurantjes overleef ik wel door enkel salades met ofwel gegrilde vis of kip te bestellen, zonder dressing. Gezien de locatie aan zee ligt, zal dat zeker geen probleem zijn.

Merk ik al veel verschil? Nee, net als de vorige keren zie ik nog niet echt veel verschil en ik kom deze keer van nog verder dan de vorige keer. Maar de dames waarmee ik wekelijks spierversterkende oefeningen doe en mij dus in aansluitende kleding zien en mijn mannetje zeggen van wel. In het algemeen echter blijven de reacties van collega's en vrienden op dit moment nog uit. En das net als de vorige keer, ik schat dat het nog een 15 à 20kg zal duren vooraleer het weer echt duidelijk zal te zien zijn. Aka in your face duidelijk Gemeen

Zo, bij deze mijn wekelijkse gewichtsrapportering, ik hoop dat jullie, net als ik, ook weer een positief weekresultaat hebben mogen neerzetten!!

Succes weer deze week!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 10:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemiddag (plaatje te groot verwijderd door beheerder)

Dag 35

Vierde week: -1,4kg
Vijfde week: TBD

Totaal: -10,2kg

Hier zijn we weer!! Wat was het een geweldige ervaring in Italië, druk, druk en nog eens druk, maar ook gewoonweg geweldig! We hadden wel pech met het weer, want buiten de laatste dag, heeft het daar niets anders gedaan dan geregend. Maar goed, je zit toch de hele dag binnen en hebt dan eigenlijk ook niet de tijd om naar buiten te gaan. We kwamen 's ochtends rond 8u00 op de site aan en vertrokken 's avonds weer tegen 21u00.

Wat Modifast betreft, had ik gedacht dat het iets makkelijker zou gaan, maar wanneer je met een klein groepje zo hecht en intens samenwerkt gedurende een paar dagen, en je letterlijk elke seconde benut om zoveel mogelijk kennis over te dragen, dan is het moeilijk om je telkens even af te zonderen om die shake te maken en je dan later weer bij het groepje te voegen.

Dat betekent niet dat ik helemaal gestopt ben, Nee, 's morgends nam ik wel gewoon een shake op mijn hotelkamer en dronk dan met de collega's koffie, terwijl zij aan hun uitgebreid ontbijt zaten. 's Middags werd het dan een grote salade, met tomaat, geraspte worteltjes, witte kool, etc zonder dressing en omdat ik toen de mogelijkheid niet zag te shaken, ook een stukje gegrilde vis, of gegrild vlees, kwestie van toch ook voldoende eiwitten binnen te krijgen.

's Avonds werd er dan op restaurant gegaan en ook daar weer een salade met met wat mozarella en vis. De laatste avond werd dan afgesloten in een absoluut geweldig visrestaurant waar we alle anti pasti van de kaart bestelden voor de hele groep, wat dus gerechten zijn zonder pasta, aardappelen of iets dergelijks, maar alleen het hoofdingrediënt: vis en zeevruchten, super geweldig heerlijk! Bijgestaan door een heerlijke fles locale wijn: Ciu Ciu -> aanrader!!

Uiteindelijk komt het erop neer, dat ik maar 1 maaltijd heb vervangen door Modifast, deze week. En al heb ik echt wel op de combinatie gelet: geen koolhydraten heb gegeten, voor mager vlees en vis heb gekozen en ook wel een paar glazen wijn genuttigd, betekent dat dat ik wel heel wat meer kcal. heb binnen gekregen dan de andere Modifast weken. Waardoor ik er niet op reken dat dit weekresultaat echt geweldig zal zijn. Maar ik ben desalnietemin nog steeds in ketose en in een preview heeft mijn weegloeder al laten zien, dat ik in elk eval ook niet ben bijgekomen.

To be continued...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017 11:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Dag 36

Week 1: -5,3 kg
Week 2: -1,4 kg
Week 3: -2,1 kg
Week 4: -1,4 kg
Week 5: -0,5 kg
Week 6: TBD

Totaal: -10,7 kg

Het weegresultaat van de afgelopen week valt me beter mee dan ik gedacht had. Het is, zoals ik gisteren al had aangehaald, niet in de zelfde grootorde als de andere weken, maar ik ben toch aangenaam verrast, dat ik er nog een halve kilo mag afhalen, ondanks het feit dat ik toch maar 1 maaltijd per dag met Modifast heb kunnen vervangen. Dat doet me toch plezier en stelt me gerust voor oktober, waar ik opnieuw voor een week naar Italïe zal moeten gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 10:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52
Pagina 52 van 52