Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Steun & motivatie sprint (deel 2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Major
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nicky, dat zou wel heel erg streng zijn. Hoe snoep jij? Doe je dat net als ik stiekem, of koop/snoep je gewoon waar je man bij is? En snoept je man vrolijk met je mee, of heeft hij wel die rem?
Als je stiekem snoept, dan moet het makkelijker zijn om maar 1 ijsje te nemen op vakantie, omdat je dan de hele dag "toezicht" hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017 12:30    
Vrouw Weeggegevens   BmW
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat misschien ook een goede tip is, niet meer stiekum snoepen maar gewoon nemen in het bijzijn van... dan neem je geheid MINDER en voel je je er ook minder SCHULDIG onder?

ik had gister middag al een waterijsje genomen en toen ik mijn man, die thuiswerkte, er ook weer eentje aanbood heb ik twee kersenbonbons genomen. Afgepast. Geen zak op tafel. En daar mag ik dan openlijk van genieten. Daarna zeg ik als het ware tegen mezelf. Dat was lekker maar je hebt genoeg gehad.

Lunch of avondeten
Ik eet heel vaak vegetarisch of iets met extra veel groente. Dat geeft een goed en vol gevoel en werkt ook weer goed door op de spijsvertering.

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017 12:35    
Vrouw Weeggegevens   Major
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
BmW, niet stiekem snoepen is heel erg lastig als je de hele dag alleen thuis bent. Mijn man is 5 dagen in de week 11 uur per dag van huis weg en ik zit zonder werk. Dat is heel veel uurtjes om niet te snoepen, want als ik 1 dingetje neem, gaat het mis. Ik vecht hard, maar het lukt de laatste tijd gewoon niet. Dat stiekem snoepen doe ik al zeker vanaf mijn tiende, is dus al 30 jaar een gewoonte Schaam Schaam

Knap dat jij dat wel kan Uitlachen
Ik had in september ook de smaak ervan te pakken maar vanaf februari is het helemaal mis. Ik weet waar het de laatste maanden aan lag, maar ik kon de omstandigheden niet veranderen. Die zijn nu verandert nu ik dus zonder werk zit, nu nog weer de flow te pakken zien te krijgen van het overdag niet snoepen. Gaat me zeker lukken. Ik neem mezelf elke dag voor dat het lukt. Vandaag had ik een kleine uitglijder, maar ik ben dus echt van plan om het voor vandaag daarbij te laten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017 12:50    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Major schreef:
Nicky, dat zou wel heel erg streng zijn. Hoe snoep jij? Doe je dat net als ik stiekem, of koop/snoep je gewoon waar je man bij is? En snoept je man vrolijk met je mee, of heeft hij wel die rem?
Als je stiekem snoept, dan moet het makkelijker zijn om maar 1 ijsje te nemen op vakantie, omdat je dan de hele dag "toezicht" hebt.

Tegenwoordig als ik snoep, is het meestal in het kader van mijn eetplan. Dus iets dat ingepland is. Maar omdat ik heel gevoelig schijn te zijn voor suikers en chocola, vind ik het daarna dan wel (heel) moeilijk om er af te blijven en blijft mijn lijf 'roepen' om meer.
Ik heb dankzij de behandeling die ik kreeg tegen eetbuien wel cognitieve gedragstechnieken geleerd die ik kan inzetten en vaak helpt dat wel, maar zelf denk ik de laatste tijd toch dat ik zoetigheid het beste (meestal) kan mijden. Alleen ja, vakanties, dat is een lastig punt.
Stiekem eten is bij mij deel van eetbuigedrag. Maar 'stiekem eten' zit er bij mij niet zo heel sterk in.
Mijn man houdt wel veel van zoetigheid maar heeft wel een gewone 'rem' erop. Hij houdt geen toezicht op mij, ik eet wat ik wil, hij bemoeit zich er niet mee (hij weet wel beter! grijns).

Laatst aangepast door Nicky303 op vr 19 mei 2017 18:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2017 18:32    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Major schreef:
BmW, niet stiekem snoepen is heel erg lastig als je de hele dag alleen thuis bent.

Is het 'stiekem' snoepen als je het doet als je alleen thuis bent? Je kunt dan toch niet kiezen of er iemand bij is of niet?
Ik associeer 'stiekem snoepen' meer met echt in het geniep eten, dingen opeten die eigenlijk van iemand anders zijn of die voor anderen bedoeld zijn, of het echt per se verborgen willen houden wat en hoeveel je eet. B.v. de snoeppapiertjes verstoppen onderin de vuilnisbak zodat het niet op kan vallen hoeveel je at.

We hadden het al even in je dagboekje over de KitchenSafe waarin je snoep kunt 'opsluiten'... ik krijg dus echt geen commissie hoor maar het lijkt me juist als je een neiging hebt om handenvol tegelijk te eten als je alleen thuis bent, goed om te gaan trainen met '1 handje pakken, de rest wegsluiten tot morgen / vanavond / over 3 uur' enz.. Zo kun je gaan ervaren dat het best lukt om aan 1 handje / 1 portie genoeg te hebben...
Of, als je gewoon geen verleidelijke dingen in huis wilt hebben maar je bent in de winkel bezweken en hebt toch iets gekocht, dan kun je je er met hulp van die KitchenSafe van weerhouden dat je het allemaal achter elkaar opeet.
Mijn gedachte is: Als je nu leert om normale porties te eten dan heb je daar de rest van je leven profijt van... (moet je mij horen, alsof het mij altijd lukt, echt niet, maar toch...ik heb wel mogen ervaren dank zij de therapie dat het echt wel mogelijk is om je gewoontes en je denken te wijzigen).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2017 18:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6