Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Stabilisatiesprintje: samen stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
iedereen lekker bezig zie ik. ik ook. hou me redelijk netjes aan alles. snoepen zit er niet in maar lekker eten wel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2017 18:52    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Annette, ja, dat van elke dag die 20 kcal is echt waar. Het lijkt natuurlijk bijna niks, maar het zet wel aan. Letterlijk. Het was voor mij een eye-opener van jewelste die ik las in het boek van Judith Beck. Zij raadt je aan je dagmenu van tevoren te plannen met het aantal kcal wat je nodig hebt om af te vallen, of op gewicht te blijven, en in dat dagemenu toch iets te plannen dat je heel erg lekker vindt. Als je er dan dus van eet, hoef je je niet schuldig te voelen, want het staat in je menuplan en je komt als het goed is niet over je aantal kcal heen. Je laat dan iets anders (snelle koolydraten) staan, of je neemt wat meer groenten en eiwitten om je verzadigd te voelen. Ik had het boek al drie jaar in huis en toen al doorgeracet, maar er niet echt iets mee gedaan. Toen we in een sprintje hier met dit boek aan de gang zijn gegaan, heb ik de draad weer op kunnen pakken en snap ik veel beter hoe ik het aan kan pakken. Eerlijk gezegd kost het me best veel tijd als ik het echt goed wil doen, want haar dagelijkse opdrachten (van de cognitieve gedragstherapie, haar dieetoplossing) lijken klein, maar als je ze trouw iedere dag doet, kun je vanzelf andere gewoonten aanleren.
Ik denk dat het wel beter gaat met hubbie's ingewanden. Hij heeft vanmorgen zijn dagelijkse cracker weer genomen en ik ben om half twaalf het huis uit gegaan om op te passen. Ik heb de kinderen voorgelezen en het is rustig in huis. Ik wacht tot hun mama thuis is. en dan ga ik ook weer naar huis! Fijne avond!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2017 19:23    
Vrouw Weeggegevens   Josephine
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low-carb

Reageer met quote
Ik ben er ook weer bij.
Het wil niet echt lukken.
Missy, wat eet je op zo'n vastendag?
Ik heb het boek van Judith Beck van mijn dochter gehad. Ik zal er weer eens goed in lezen. Misschien blijft het dan beter hangen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Josephine, ik eet 1 grote maaltijd van zo'n 500 kcal. En met veel groenten en weinig/geen khd is dat best veel wat je dan mag eten. Dat is het avond eten. Dus ik eet geen ontbijt en lunch en geen tussendoortjes. Drink wel veel; thee en als ik heel flauw of duizelig wordt een bekertje bouillon. Dat levert ook nauwelijks kcal maar helpt wel om er weer even tegen te kunnen.
Honger negeer ik, dat trekt na eventjes vanzelf weer weg. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 13:53    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Min 10

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vasten heb ik ook geprobeerd. Het boek erbij, maar Nee, het werkt niet bij mij. Ik kan het niet volhouden. Sip
3 x een maaltijd en 3 tussendoortjes bevalt mij het best.
Wel eet ik maar 1 broodmaaltijd en geen (heel soms) een paar gebakken aard.
Vanmorgen weer de maandelijkse meting op de sportschool gehad.

Gewicht was 67.7 nu 67 kilo cheerleader
BMI was 23.2 nu 22.9
Vet was 27.3 nu 24.2 Stuiteren
Vocht was 52.9 nu 55.2 💦
Spieren was 46.7 nu 48.2 💪
Ik ben weer dik tevreden. Lachen
Fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 14:50    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
@min10: Je bent weer DUN tevreden! (ha, ha Grap) Goede uitslagen. Ik snap alles behalve 'vocht'. Wat betekent dat?

@dymphie: wel een hoop werk om het boek van Judith Beck serieus te volgen! Dank je voor je uitgebreide bericht! Fijn dat het beter lijkt te gaan met hubbies ingewanden.

@missy: knap dat je honger kunt negeren.

@josephine: leuk dat je er ook weer bij bent.

Fijne avond allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 18:14    

Reageer met quote
Min, dat had ik in het verleden ook, dat ik het niet vol kon houden. Motivatie is nu anders. Ik doe het niet om af te vallen, maar voor mijn gezondheid. Schijnt heel gezond te zijn, vasten. Goed voor hersenen en cel-reparatie. Ik wil graag zo gezond mogelijk oud worden. Slank was ik al. Lach
Gewicht is exact gelijk aan dat van vorige week. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 18:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Min 10

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@annette, dat is het vochtpercentage in je lijf.
Weeg je 70 kilogram en ben je een vrouw? Dan heb je zo’n 35 liter water in je lichaam. Als je een man bent, dan is dat zelfs 45,5 liter! Vocht is van groot belang voor je lichaam. In de cellen zorgt vocht voor stevigheid en volume. Het vocht in je lijf zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat je bloed vloeibaar is, dat de spijsvertering goed verloopt en dat het lichaam op temperatuur blijft. Vocht is echt onmisbaar.
Voor vrouwen dient dit idealiter tussen 45% en 60% te liggen.
Voor mannen is dit tussen 50% en 65%. Lachen
Conclusie:
@Missy, wie weet gaat het mij ooit lukken. Misschien in de zomer, dan lijkt het mij makkelijker. Waarom is het goed voor je gezondheid? Als ik te weinig eet, ga ik van mijn stokje. Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 19:41    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hallo allemaal
ben er weer
was even erg druk
uitslagen uit zh gelukkig redelijk goed. hardgelopen zondag en ik heb bijna non stop gewerkt aan onderzoek dus heel laat
ga zo achterover in bed en dan morgen weer fris op

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 apr 2017 19:45    

Reageer met quote
Min je kunt er op het internet veel over vinden. Deze is heel duidelijk: https://yoo.rs/redactie/blog/nobelprijswinnaar-vasten-is-goed-voor-de-gezondheid-1478803243.html

Ik vond het ook altijd moeilijk, maar nu niet meer. Het moet ook even wennen denk ik. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2017 3:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Volgende
Pagina 4 van 28