Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Stabilisatiesprintje: samen stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Moonwalk
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dieet bewust eten

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
Ik heb recent de documentaire van 3Doc: That Suger Film gezien. Daar ben ik wel van geschrokken.
Flying Missy schreef:
1 dag hoofdpijn gehad (w.s. vanwege plotsklaps geen suiker en maar weinig khd) maar het is me meegevallen dat het zo weinig moeite kostte.

Natuurlijk is suiker slecht voor je. Er wordt door de voedingsindustrie vaak gezegd dat je suiker nodig hebt voor je hersenen. Dat is ook zo, maar dat gaat maar over een heel klein beetje, niet over een overdosis, zoals onze consumptiemaatschappij naar binnen werkt.
De suiker die je door gezond te eten naar binnenkrijgt is ruim voldoende voor je hersenen. Goede bronnen voor deze koolhydraten zijn vooral volkoren graanproducten, aardappels, peulvruchten, groente en fruit.
Ik ben door mijn HFI al erg lang suikervrij (en helaas ook fruit vrij) en het bevalt mij prima.
Suiker is verslavend en je moet gewoon even door de afkickverschijnselen heen. Dat duurt max. 3 weken, dan is de behoefte weg en krijg je een veel genuanceerder smaakbeleving voor eten.
Het enige wat erg moeilijk is, is om bewerkte voeding te kopen waar geen toegevoegde suikers in zitten. Vaak onder gecamoufleerde namen zoals ‘glucosestroop’ of ‘fructose’. Net als bij roken en harddrugs zorgen die suikers ervoor dat ons beloningssysteem in het brein wordt gekaapt, zodat de gebruikers ervan afhankelijk worden en niet meer zonder kunnen.

Mijn geheugensteuntje om (snelle) suikers te herkennen:
* Alle woorden die eindigen op ‘ose‘ (glucose, fructose, dextrose, etc.)
* Alles wat eindigt op ‘stroop‘, ‘siroop‘, ‘honing‘ of ‘nectar‘
* En uiteraard alle termen waarin ‘suiker‘ expliciet wordt genoemd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017 8:45    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
@moonwalk: dank je wel voor je bijdrage aan het suiker onderwerp. Je weet er veel van. Ik heb je geheugensteuntje voor (snelle) suikers opgeslagen en geprint. Dank je wel. Lachen
Wat is HFI?

Fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 0:03    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
Wat is HFI!
Klik even op de link rechts in de voetnoot “Wat is HFI? Lees het: hier” van mijn berichtjes. Dan kom je in mijn Dieet Dagboek: "Moonwalk valt af met bewust eten".
Jullie ook allemaal een fijn en vooral zomers weekend

Laatst aangepast door Moonwalk op za 17 jun 2017 8:10, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 8:04    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@ AnnetteM, ga je ook een vervolgsprintje aanmaken?
We zijn volgende week alweer in de laatste week

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 8:07    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Moonwalk schreef:
AnnetteM schreef:
Wat is HFI!
Klik even op de link rechts in de voetnoot “Wat is HFI? Lees het: hier” van mijn berichtjes. Dan kom je in mijn Dieet Dagboek: "Moonwalk valt af met bewust eten".
Jullie ook allemaal een fijn en vooral zomers weekend

Dat zal ik doen! Dankjewel.

Ik heb het stuk gelezen over HFI. Je mist dus een bepaald enzym in de lever om fructose en suiker te verteren en in je lichaam om te zetten naar glucose.

Dus geen suiker, fruit en zoete groente voor jou.

Vervelend dat je dit hebt. Heel helder geschreven je info over HFI.

Mooi vond ik hoe je daarboven schreef hoe, vanaf julie relatie in 1970, je partner zich meer in jouw richting bewoog (minder streng) en jij meer in zijn richting (bewuster met eten omgaan).

Laatst aangepast door AnnetteM op za 17 jun 2017 11:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 10:37    

Reageer met quote
Moonwalk schreef:
@ AnnetteM, ga je ook een vervolgsprintje aanmaken?
We zijn volgende week alweer in de laatste week

Dank je voor het herinneren. Ik heb net een vervolgsprintje aangemaakt:

http://www.weegclub.nl/forum/stabilisatiesprintje-samen-sterk-voor-stabiel-t54817.html#2571155

Kom allemaal gezellig weer meedoen!

Fijn weekend allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 10:54    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ook fijn weekend Annette!
Fijn dat je een nieuw spirntje gestart hebt!
Ik doe ook weer graag mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jun 2017 11:06    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Moonwalk, ik heb het even gelezen. Lastig om altijd goed te eten denk ik. De industrie stopt immers overal suiker in. Zelfs in verpakt vlees wordt nog suiker toegevoegd. Rollende ogen En aan de meeste vleeswaren. Verward

Ik heb een auto-imuunziekte die al een poosje goed onder controle is door khd arm te blijven eten. Kun je nagaan wat suiker met mensen doet. De MLD arts is nog steeds verbaast dat het al zo lang stabiel is. En roept maar steeds dat ik er rekening mee moet houden dat de klachten toch terug zullen komen. Ik denk dan; dat zie ik dan wel weer. Lachen

Maar voor jou lijkt het me heftiger want meer schade aan je lichaam als je eens 'fout' eet. Sip

Ik ben overigens weer aardig in het gareel met eten nu. Al heb ik nog wel een paar dropjes soldaat gemaakt die over waren van de vakantie. Stom, maar goed, op = op nu. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 0:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
Dank je voor het herinneren. Ik heb net een vervolgsprintje aangemaakt.
En ik heb me weer opgegeven

Flying Missy schreef:
Moonwalk, ik heb het even gelezen. Lastig om altijd goed te eten denk ik. De industrie stopt immers overal suiker in. Zelfs in verpakt vlees wordt nog suiker toegevoegd. Rollende ogen En aan de meeste vleeswaren. Verward
Het enige waarmee ik me niet aan m’n dieet houd is ieder ochtend een plakje eigengemaakt bananenbrood en zo heel af en toe een glas witte wijn. Mijn dochter (ook HFI) moet ook af en toe een stukje banaan. Het is net alsof daar iets in zit waar het lichaam een enorme behoefte aan heeft en niet opweegt tegen het nadeel van de fructose.

Flying Missy schreef:
Ik heb een auto-imuunziekte die al een poosje goed onder controle is door khd arm te blijven eten. Kun je nagaan wat suiker met mensen doet. De MLD arts is nog steeds verbaast dat het al zo lang stabiel is. En roept maar steeds dat ik er rekening mee moet houden dat de klachten toch terug zullen komen. Ik denk dan; dat zie ik dan wel weer. Lachen
Wat goed dat je naar je eigen lichaam luistert door KHD-arm te eten om zo met je auto-immuunziekte om te gaan. Weet je mijn MDL-arts roept ook vaak maar wat, maar staat gelukkig ook open voor andere meningen. Hij vertelde me eens dat ik meer kennis van HFI heb dan hij in z’n boekjes heeft staan. Dat zal misschien ook wel, want zowel mijn vader als dochter zijn hiermee belast en praktijkervaring is nog steeds iets anders dan boekenwijsheid.
Fijne zondag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 8:50    

Reageer met quote
@moonwalk: dat viel mij ook al op dat jij er ontzettend veel vanaf weet en het ook nog eens heel helder kan verwoorden. Is er een HFI vereniging of zoiets waar jij je aan kunt verbinden met al je kennis? En vraagbaak kunt zijn? Maar misschien doe jij al zoiets. Of dat je MDL-arts mensen met vragen over HFI naar jou door mag verwijzen (of hun telefoonnummer vraagt dat JIJ hen belt). Of zelf een boekje uitbrengen! Of een website beginnen. Jouw waardevolle kennis zou echt verspreid moeten worden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 11:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Pagina 26 van 28