Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Sprintje voor twintigers/studenten

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   gertje26
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en veel sporten

Reageer met quote
Hallo, hallo! Een paar jaar geleden heb ik ook gebruikt gemaakt van dit forum om af te vallen en dat werkte best goed. Mijn gewicht is altijd al een issue geweest. Op mijn zwaarst was ik 98kg, dat is inmiddels wel minder geworden. Begin van het jaar was ik nog 86kg, maar ik wil eigenlijk richting de 75kg, maar wat meer in stapjes. Ik wil dit bereiken door gezond te eten en veel te sporten. Ik doe zelf aan wielrennen, skeeleren en hardlopen, maar ik wil iets gaan doen waardoor ik van mijn buikje af kom, want ondanks dat ik de afgelopen jaar veel van afgevallen lijkt het alsof mijn buik niet echt is geslonken. Heeft iemand hier nog tips voor? Wat voor sporten bijv. goed zijn om te doen wanneer je van je buikje wilt afkomen? Uitlachen

Ik ben zelf best wel een emotionele eter en drinker en dat is vooral in het studentenleven best wel moeilijk soms. Zeker aangezien ik uit een depressie kom en zo nu en dan terugvallen heb waarbij ik dan ook weer te veel eet en drink, dus hopelijk is dit een goeie stok achter de deur.

Ik heb dit sprintje geopend voor mensen die in eenzelfde levensfase zitten, omdat ik denk dat we elkaar dan wat gemakkelijker kunnen motiveren en het is makkelijker om te relaten met en tot elkaar. Ik heb nu zelf een pauze van mijn studie en start weer in september waarschijnlijk en werk op het moment parttime.

Voel je welkom om je aan te melden (:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017 15:08    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi! Ik doe mee! Ik wil eigenlijk onder de 70 maar dat durf ik nog niet in te vullen.

Ik ben twee jaar geleden in een rolstoel geraakt en volgens de arts zou het voor mij revalidatie goed zijn als ik onder de 70 kilo zou zitten. Mijn studie fysiotherapie staat daardoor op pauze, en ik ben ondertussen bezig met een thuisstudie zodat ik wat om handen heb.

Ik wil stap voor stap gezonder gaan eten en ondertussen is het de bedoeling dat ik calorieën tel zodat er ook nog wat afgaat. Ik at op zich nooit heel ongezond, maar van veel redelijk gezonde dingen kan je alsnog te zwaar worden.

Gertje, goed dat je zoveel aan het sporten bent! Wielrennen, skeeleren en hardlopen zijn wel allemaal duursporten. Misschien kun je er wat krachtoefeningen naast gaan doen. Spiervezels kosten meer energie dan vetweefsel om in stand te houden dus je basisstofwisseling gaat daardoor omhoog. Je zou ook wat oefeningen kunnen doen voor de stabiliteit van je rug. Je buik wordt daar niet per se minder van, maar het zou wel je houding kunnen verbeteren waardoor het minder lijkt. Daarnaast is het misschien een idee je buikomvang te meten, ik weet niet of je dat al doet? Misschien is er wel meer af dan je denkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mei 2017 8:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou dat begint alweer goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2017 7:48    
Man Weeggegevens   gertje26

Dieet: gezond eten en veel sporten

Reageer met quote
Ik ben afgelopen zondag teruggekomen van wielerkamp en had gehoopt op een beter resultaat. Jij 0.5 erbij? Hopelijk gaat het deze week beter. In mijn ervaring is de enige dag de ander niet, dus volgende week kan het zo weer beter zijn (:

Succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2017 8:30    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gertje, hoe gaat het?

Ik heb vorige week een goede week gehad qua eten. Wel heel veel pijn gehad en mentaal ging het ook niet lekker. Deze week weer bij de psycholoog geweest, en het gaat spontaan een stuk beter Lach
Deze week alleen wel wokken en uit eten dus ben benieuwd of ik de schade nog enigszins beperkt kan houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2017 22:10    
Vrouw Weeggegevens   Savvie
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoe heb ik dit sprintje nu kunnen missen?? Uitlachen

Het lijkt erop dat we allemaal echt een beetje in dezelfde levensfase zitten. Studie-pauzes vanwege omstandigheden en ook graag wat afvallen.

Ook ik ben een (semi-)student. Ik was gestopt met mijn studie, maar ik wil eigenlijk in September weer instromen als dat überhaupt nog kan en gauw die laatste loodjes nog afmaken.. Ik heb een jaar of twee er tegenaan zitten hikken vanwege mijn ziekte (schildklierkanker) en wel willen, maar eigenlijk niet kunnen en ben eind vorig jaar echt gestopt toen mijn vader overleed aan longkanker.

Dat emotioneel eten en drinken herken ik heel erg. Ik merkte pas dat ik het volhield om beter te gaan eten toen ik niet meer steeds zoveel aan mijn hoofd had en niet meer zo emotioneel was.
Het is alsof je een soort beloning / positieve stimulans in de vorm van eten nodig hebt om het negatieve te compenseren. Zo ervaar ik het in ieder geval.

Qua oefeningen / sport voor een platte buik vind ik de plank btw een van de betere oefeningen. Ik varieer mijn andere oefeningen hier en daar, maar die moet ik er altijd bij hebben Uitlachen

-Eat to Live-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2017 22:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk dat je ook meedoet savvie!

Heftig verhaal hoor! Hoe gaat het nu?

ja inderdaad, ik vind dan dat ik het "verdient" heb, want de rest is soms allemaal zo zwaar. Maar dat helpt uiteindelijk natuurlijk niet Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2017 22:40    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Savvie

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuk om mee te doen Lach

Het gaat nu best wel goed. Zowel lichamelijk als mentaal. Er zit een stijgende lijn in.

Hoe gaat het nu bij jou? Ik zie dat je deze week ruim een kilo kwijt bent. Netjes hoor!

-Eat to Live-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jun 2017 8:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb wat eten betreft toch weer een knop om gekregen. Dus het gaat wat dat betreft wel weer goed. Nu nog volhouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jun 2017 9:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Netjes Savvie!

Ik dik in de plus, maar er is nu alweer een halve kilo minder dus het was vast vocht. Gisteren wel een heel slechte dag gehad. Veel chips en chocola gegeten en 's avonds patat. Ik hoop dat het deze week weer beter gaat want ik wilde 24 juni onder de 73 eigenlijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 9:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1