Wat mag ik hier?
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
*Als je inlogd mag je meer.
| Auteur |
Bericht |
irmadc Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 12-10-2009 Berichten: 115 Dieet: diëtiste Woonplaats: Kloosterzande
|
|
Hoihoi,
Meiden, een dik applaus voor jullie! Geweldig zeg, zo'n beetje allemaal een kilo of meer afgevallen! Ik ben supertrots op jullie!!! Helemaal geweldig. Hier gaat het ook weer beter. Ik zit weer op de rails en heb het weer terug te pakken. Ik hoop dat ik het ook volhoud, want meestal gaat het vrijdags en in het weekend mis... en als ik ongi ben heb ik mega veel zin in slechte dingen, dus ja....
Maar goed, als ik jullie resultaten zo zie, wil ik natuurlijk niet onderdoen, dus het motiveert enorm!
Het is hier nog steeds megadruk... vanavond EHBO, morgenavond kijkavond na de projectweken en na het weekend rapportgesprekken, dus dat is best veel..... Maar goed, dat hoort erbij he......
Nogmaals een dikke duim voor jullie!
Liefs Irma_________________ ***Mijn streefgewicht is en blijft voorlopig 64... In 2006 gestart met afvallen op 103,4 kilo *** |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 19:05 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
linda88 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 495 Dieet: Gezond eten Woonplaats: groningen
|
|
hallo allemaal
nou, ik kreeg de broeken gister in huis, willen ze niet eens over mijn dikke bovenbenen
terwijl ik ook een spijkerbroek in dezelfde maat heb liggen en die wil wel over mijn benen en kont, alleen de knoop wil niet dicht. nou ja kan wel maar moet je niet kijken hoe
dus wel een teleurstelling. en heel erg spannend of ik dat dan wel ga redden dit jaar om ze aan te kunnen, maar er is maar 1 manier om achter te komen he! door gaan!
alleen wel moeilijk want gister had ik nog al een heftige ruzie met mijn vriend, pffff
en toen thja ben ik eigenlijk alles gaan eten wat niet moest en nu zit er 1 kilo aan in plaats van dat ik deze week afval.
ik ga nu heel hard mijn best doen om die kilo dit weekend kwijt te raken....... maar jeetje
hoe doen jullie dat? ik bedoel gemotiveerd blijven ook al zit je leven echt tegen??? uit de meeste dingen put ik namelijk wel kracht zoals dat mijn zus heel gemeen kan zijn tegen mij, dan denk ik nou wacht maar in de zomer ben ik vast veel afgevallen, dat geeft mij dan extra kracht omdat ik ook wil dat zei het ziet dat ik het wel kan.
maar als dan je relatie niet meer zeker is zucht
sorry voor het rare bericht. heeft natuur lijk niks met afvallen te maken, maar hoe houden jullie vol in zware tijden? ik wil namelijk niet opgeven! want die broeken gaan mij passen dit jaar! want ze zijn prachtig. ik denk alleen wel 20kg kwijt te moeten voor ik ze dicht kan hebben, en over die boven benen heen haha
maar wat wel leuk is, is dat ik met een prijsvraag een boek heb gewonnen, dus kan ik die vandaag lekker gaan lezen, en verder reageer ik mij wel af op het huishouden, dat is ook nos eens nuttig haha en dan kan ik ook altijd nog een uur gaan lopen. dus vandaag genoeg te doen
iedereen heel veel suc6 en een fijne dag
ik hoop maandag met beter nieuws aan te komen
groetjes linda |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 11 mrt 2010 7:30 |
|
 |
Daisies Vaste Weegclubfan

|
|
Je kan met je vriend toch hetzelfde denken als bij je zus...
dan denk je..wacht jij maar tot de zomer..dat ik slank ben..wat ga jij dan een spijt krijgen dat je nu zo tegen me hebt gedaan
Wat me wel duidelijk is, is dat jij een emotie-eter bent.. Als je je rot voelt, ga je eten..en dat zou je eigenlijk om moeten zetten...
als je je rot voelt en je staat voor de kast met lekkere dingen, dan moet je denken..nee, ik doe dit niet..want als ik straks ben afgevallen, voel ik me niet meer rot...dus ik bereik het 'me goed voelen' niet door te gaan eten...snap je me een beetje?
Heel veel plezier met je boek!
Ik wou eerst niet naar de sportschool gaan vandaag..maar nu las ik net dat korte rokjes en hotpants in komen deze zomer..dus toen dacht ik..daar ga ik op deze manier nooit inpassen...dus ik ga zo toch maar even naar de sportschool  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 11:03 |
|
 |
Knop om Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 25-2-2010 Berichten: 140 Dieet: gezond eten en als eerste aanzet ABC van WC
|
|
Kop op Linda, natuurlijk kan je het hier even van je afschrijven.
Hoort wel bij het afvallen want als het tegenzit thuis dan heeft dat vanzelfsprekend op je lijngedrag.Maar zo snel een kilo eraan?Die is er vast ook weer snel af.Jij had toch dat boek van Beck? Lezen!!!!Maar je geest moet eerst weer een beetje blij zijn voor je heel resoluut kunt lijnen.Schrijf alle positieve dingen op, je boek wat je hebt gewonnen, alle kilo's die je al wel kwijt bent enz enz.
Vandaag weer goed er om denken dan ben je die kilo zo weer kwijt!
Zelfs raak ik gemotiveerd doordat ik na mijn boost nog goed blijf afvallen.
Dat het beperkte eten in verhouding met vroeger duidelijk resultaat heeft, ik ga ook elke dag op de weegschaal hoor.
Zit er een ons aan baal ik enorm maar eigenlijk is die er dan de volgende dag ook wel weer af dus dat is natuurlijk ook logisch.Je lichaam wisselt altijd in gewicht.
Verder eet ik echt maar drie keer per dag en neem geen tussendoortjes zoals fruit of wortels, biscuit.Ik heb echt geen hongergevoel, heel vreemde gewaarwording trouwens.Dan dus 1x per dag even 5 winegums snoepen, heel bewust zitten genieten op de bank.Alle taart heb ik deze week weer afgewimpeld, pindakoekjes, potten drop die mij aanstaren op mijn werk doen mij niets meer.De hele dag denk ik dat ik van de zomer slank ben.
En die zomerwarmte mag gauw komen want ik heb het zóóóó verschrikkelijk koud.............Slaap met een dikke pyama en sokken onder een dubbel dekbed.Overdag staat de kachel hoog en als ik op de bank zit heb ik standaard een fleeche deken over mij heen.
De broeken gaan al lekker van mijn kont af zakken, ja dit alles maakt dat ik supergemotiveerd ben omdat het eindelijk weer eens lukt.
Vandaag oefeningen op de wii gedaan anders heb ik wel erg veel slap vel over, lekker gezonnebankt, kortom de boost heeft mij overduidelijk op een goed spoor gezet waardoor de motivatie beter dan ooit is.
Dus Linda, raap je zelf bij elkaar en schrijf wat positieve dingen op papier zodat je weer beter gemotiveed verder kunt gaan!
Daisies, veel sportplezier! denk aan de korte rokjes  _________________
Van de zomer ben ik slank.... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 11:37 |
|
 |
linda88 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 495 Dieet: Gezond eten Woonplaats: groningen
|
|
@knop om
nee ik heb het boek van beck niet, maar wel bedankt voor je reactie. en het klopt. afvallen gaat veel beter met een blije geest.
vandaag ben ik al wat blijer. en ga weer gewoon eten vandaag. en niet snoepen. dan zie ik wel hoe ik er maandag voor sta
@daisies
ja, klopt. ik weet het. ik heb van mijn dietste die ik jaren geleden had ook gehoord dat ik een emo eter ben. en ja dan je gedrag verbuigen is heel moeilijk, want niks geeft de voldoening zoals het eten. maar daarin tegen is er ook niks wat mij zo rot laat voelen als die overtollige kilo's
vandaag voel ik me al wat beter en eet ik weer gewoon, alleen wel moeilijk omdat ik gister zo'n suiker en vet boost heeft gehad, wil mijn lichaam vandaag wel weer wat
maar ik zet wel door, en heel erg bedankt voor de lieve woorden.
groetjes linda |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 11 mrt 2010 11:46 |
|
 |
nienkew87 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 22-11-2009 Berichten: 1895 Dieet: Weight Watchers FlexiPoints Woonplaats: Achterhoek
|
|
Heej Linda! Je mag hier schrijven wat jij wil! Gewoon lekker van je weg schrijven, kan soms een heleboel helpen! Moeilijke momenten in mn leven zijn voor mij nooit echt een reden geweest om te gaan eten/snoepen.. Ik kan je hier dus niet echt tips voor geven om ze makkelijker door te komen.. Maar denk dat Daisies wel een heel goed punt heeft hoor!
Nou, nu snel naar bed.. Gisteravond vergeten de wekker te zetten, dus schrok wakker toen de wekker van mn vriend ging Had toen eigenlijk al de deur uit willen zijn! Oops.. Maarja, vandaag wel voor het eerst weer eens 6uurtjes gewerkt Er zit verbetering in.. Volgende week ga ik proberen elke dag zo'n 5 - 8 uur te maken, zodat ik de week erna weer op volle kracht mee kan doen op het werk, en weer gewoon mn 40uur kan maken.. Ben benieuwd!!
Vandaag overigens weer een goede dag gehad, wat strengheid betreft.. Nog 1 dagje te gaan!! (Ik merk wel dat nu ik geen hele dagen werk ik veel meer moeite heb met mn vocht per dag.. Normaal drink ik sochtends, smiddags en savonds een halve liter water met daarbij nog verscheide koppen thee.. Maar omdat ik nu sochtends al een extra uur en smiddags een extra uur kwijt ben omdat ik in de auto zit en ik niet wil drinken net voor ik in de auto moet, wordt het al vrij lastig.. Drink nu eigenlijk voornamelijk 3-4 koppen thee op het werk en dan smiddags/savonds thuis nog een halve liter water.. Is echt te weinig  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 23:35 |
|
 |
xPetra Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 16-6-2009 Berichten: 400 Dieet: gezond voedingspatroon en sporten Woonplaats: Nijmegen
|
|
@Linda
Misschien een tip, een foto van je 'dikkere' ik op de koelkast/snoepkastje plakken of anders een papiertje met je 5 sterkste motivaties.
Zet hem op, gewoon doorgaan en weeg je eetkeuzes goed af.
You go girl!
@Knop om
Die kou kan, naast het winterweer, ook nog komen door het afvallen.
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar ik gok dat je minder vet hebt dat je warm houdt ofzo?
Het kan in ieder geval wel.
Fijn om te horen dat het bij jou zo top gaat!
Gisteren had ik wat sporten betreft een rustdag, qua eten heb ik me vrij goed gehouden en vandaag ook.
Zo rond een uur of 5 vond ik het gisteren en vandaag erg moeilijk omdat ik ontzettend zin had in kroket, ik ben zelfs naar de snackbar gefietst maar toch omgekeerd naar de AH om daar sla te halen.
Daar was ik wel even supertrots!
Donderdags heb ik normaal gesproken tennisles maar daar stop ik mee, het is te weinig intensief.
Daarvoor in de plaats ben ik gaan fitnessen, dik anderhalf uur!
En normaal gesproken sport ik eigenlijk alleen met een vriendin maar die was te misselijk.
Vinden jullie het dan ook niet ontzettend makkelijk om zelf ook niet te gaan?
Ik wel in ieder geval maar toch is het me gelukt, omdat ik steeds bewuster ben van het lekkere goede gezonde gevoel dat ik na afloop heb.
Hoe gaan jullie om met ongezonde aanbiedingen in supermarkten?
Uberhaupt wat zijn jullie tips en trucks om onnodige dingen mee te nemen vanuit de supermarkt?
Zo meiden, bijna weekend, vaak met extra verleidingen..
dus ga zo door recht op ons doel af!
Liefs |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 23:46 |
|
 |
a9n3s Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 4-4-2009 Berichten: 160 Dieet: gezond eten en meer bewegen Woonplaats: Warmond
|
|
Ik maak van te voren altijd een boodschappenlijstje en koop niets wat daar niet op staat, simpel!! Ik heb er ook niet zoveel moeite mee om verleid te worden in de supermarkt. Misschien moet je boodschappen doen net nadat je gegeten hebt.
Vandaag lekker dik een uur gewandeld met een vriendin die ook een gezondere levensstijl wil. We steunen elkaar enorm! En vanaaf nog een uur wezen Zumba-en met mijn schoonzusje in de sportschool. Ik mocht een proefles meedoen, maar dr was een invalster en die was niet zo best dus had niet echt veel gedaan.
Morgen, zaterdag en zondag moet ik weer werken en dan is het altijd lastig wat ik eet. We hebben nooit pauze de we staan altijd te eten tussendoor :S Zolang ik van tevoren bedenk wat ik ga eten lukt het me wel goed om mij er aan te houden. Alleen weet ik nog wat ik als avondeten voorgeschotelt krijg. Best wel lastig dat je dat zelf niet kan beslissen.
Zaterdag nog een housewarming van een goede vriendin van me. Iemand tips om niet in de verleiding te raken? Gewoon niets nemen of zelf iets meenemen? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 23:53 |
|
 |
Daisies Vaste Weegclubfan

|
|
Inderdaad, je moet nooit met honger boodschappen doen..dat heb ik ook eens gelezen, want dan neem je allemaal lekkere dingen mee..en dat is mij zelf ook al een keer overkomen..hahaha
Petra...het is inderdaad lastig om alleen de stap naar de sportschool te nemen..mijn vriendinnen studeren allemaal ver weg, of hebben geen tijd te sporten..dus ik sport altijd alleen..en ik geef toe..ik blijf ook heel vaak thuis, hahaha....dan heb ik toch geen zin..in probeer vaak naar de groepslessen te gaan, omdat je dan echt een uur intensief bezig bent en met 'het fitnessen rust ik tussendoor veel meer...
En agnes..ik denk dat je beter niets kan nemen...is heel moeilijk, maar mijn ervaring is..dat als ik besluit een beetje te nemen..ik uiteindelijk de smaak te pakken heb en toch weer teveel neem...
Of maar zelf een hapjes schaal met gezonde dingen.komkommer, paprika, selderij enz.. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 10:00 |
|
 |
roza Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 21-2-2010 Berichten: 85 Dieet: gezond en minder eten Woonplaats: belgie
|
|
meiden, eerst en vooral mijn excuses even stil geweest te zijn
heb vande week, gaande van zondag tot gisteren een heel erge dip gehad, heb ik al heel lang niet gehad, geleden sinds mijn depresie 4jaar geleden, dus was wel even in paniek, wat de situatie er niet beter op heeft gemaakt,
redenen: ik zit vanwege een soort slecht nieuws verwerkingsproces met 3 depresieve gezinsleden thuis (ik was degene die er nog niet onder bezweken was),
mijn broer is depresief zonder dat ie het weet, en niemand weet ook waarom,
mijn moeder is depresief omdat ze echt te veel leed meedraagt; mijn vader heeft kanker en zijn klok tikt als maar sneller zeg maar, waardoor zij de enigste thuis is die geld in het laadje moet brengen, ze klopt dagen waarbij ze om 7u thuis vertrekt en tegen 18u-19u soms thuis komt, daarnaast moet ze vaak nog koken en andere huishoudelijke taakjes, omdat mijn vader het niet meer kan, en mijn broer het gewoonweg niet doet,
ik zit vaak nog in de les of studeer in de bibliotheek en pas later thuis, ik ontvlucht het thuis zijn ook wel vermoed ik,
in ieder geval; deze week ben ikk zoals reeds vermeld wat meer thuis gebleven, waardoor ik ook wat taakjes op mij heb genomen, en zo ook minder tijd had om te studeren, samen met het feit dat samenleven met 3depresieve mensen die je graag ziet omrinngd bent, heel erg confronterend is,
dus vandaar (ik wou het kort uitleggen, waarvoor 2e x excuses) dat ik in een put zat zeg maar, hier niet erg aanwezig was, en me op vlak van eten ook wat heb laten gaan,
ook ik ben een emo eter,
heb dinsdag nacht gewoon, in pakweg 5minuten op mijn eentje een buis pringels-chips leeg gegeten
sporten ben ik we blijven doen, maar het eetpatroon verwaarloos ik zo,
nog steeds eigenlijk,
heel erg verevelend en ik weet niet hoedat ik het moet aanpakken
@petra: gewoon na je eten, met een verzadigd gevoel naar de winkel gaan, of met buikpijn
je loopt gegarandeerd al het lekkers zonder moeite voorbij
tot later
en sorry voor even mijn biografie neer te zetten,
ik wou het gewoon even van me afschrijven, en daar zijn jullie nu mijn slachtoffers van geworden, nogmaals excuses
x
Roza |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010 17:07 |
|
 |
|
|
|
|