Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Snoetje zet de eerste stap naar een nieuw leven.

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
Hoi,
Laat ik mij even voorstellen ik ben een vrouw en ga voor een maagverkleining. Ik ben 1;63 en weeg 101,3 kg en heb heb suiker type2.

2 weken geleden is de knop omgegaan en na veel twijfelen ben ik naar de huisarts gegaan en heb een verwijskaart gevraagd voor een maagverkleining.
Omdat mijn verzekering voorschrijft dat ik maar in bepaalde ziekenhuizen mag worden behandeld ben ik op zoek gegaan waar de wachtlijsten het kortste zijn.
Nieuwegein had een wachtlijst van ongeveer 5 maanden. Rotterdam kon mij vertellen dat de wachttijd tot een jaar was. Daarna Eindhoven gebeld en wat werd ik daar aan de telefoon al vriendelijk te woord gestaan.
Ik belde op dinsdag, kreeg op woensdag een vragenlijst binnen die ik donderdag weer retour stuurde en tot mijn verbazing kreeg ik zaterdag een uitnodiging voor 14 februari precies 2 weken later.

Ben afgelopen dinsdag daar een halve dag geweest en kreeg van iedereen (verpleegkundige, diëtiste en psycholoog) groen licht, Mijn vervolgafspraak is al op 27 maart bij de chirurg en ze gaan er van uit dat die akkoord gaat. Die dag moet ik dan ook naar de anesthesist. Het is dus allemaal heel snel. Ik heb me voorgenomen hier wat mee te lezen en op te steken van jullie ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 20:38    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Snoetje,
Om te beginnen natuurlijk van harte welkom hier bij Weegclub!

Fijn te lezen dat je zo snel uitgenodigd bent voor de gesprekken.
Heb je al een idee voor welke operatie je wil gaan?

De beide ziekenhuizen in Eindhoven zijn goed.
Zelf ben ik in het Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven geopereerd.
In welk ben jij geweest? Het MMC of het Catharina?
Bij de meeste ziekenhuizen als je voor een G-Bypass zou gaan is de wachttijd +/- 5-6 maanden.

Groetjes en ik ben benieuwd naar het vervolg.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 20:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Ik ben in het Catharina Ziekenhuis geweest en ze hebben daar verteld dat vanaf het gesprek van afgelopen dinsdag wij rekening moeten houden met tot 5 maanden wachttijd, gezien de komende vakantie hoop ik dat het eerder gaat worden.
Moet wel zeggen er was een dame in de groep die al bij haar eigen ziekenhuis de gesprekken met de psycholoog en de diëtiste had gehad ze kwam alleen nog voor een gesprek met de verpleegkundige en de chirurg. Ze vertelde aan het einde van de ochtend bij het bloedprikken dat ze al eind maart geholpen gaat worden, ik hoop dus dat de wachttijden op dit moment meevallen in het CZE. ik heb de voorkeur voor een G-Bypass maar de keuze is natuurlijk aan de chirurg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 21:03    
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Hoi hoi,
ik zelf ben medio november voor mijn eerste afspraak naar de Obesitas Kliniek bij het CZE (Catharina) in Ehv geweest en inmiddels ben ik al geopereerd op maandag 13-02-12. Dus qua (wacht)tijd valt het allemaal wel mee. Ook over het CZE en de Obesitas-Kliniek niets meer dan lof. Ze laten daar in het hele traject dat je daar doorloopt niets aan het toeval over. Als ik kijk naar de lijst afspraken die ik heb meegekregen is ook op de nazorg niets aan te merken.

Trouwens als je op 1402 in Eindhoven bent geweest heb ik je van een afstand gezien. Vanuit mijn kamer (8.12 west) kon je direct in de ontvangstruimte van de obesitaskliniek kijken. Nieuwsgierig als ik ben heb ik die ochtend tegen negenen gekeken of er die dag een groep kwam voor de 'introductie'-ochtend. Hou er rekening mee dat ook je tweede afspraak, met chirurg wat langer duurt... Als het goed is krijg je op die dag gelijk een afspraak voor de de pre-opratie en de anesthesie en een uitgebreide groepsvoorlichting. Ik wens je veel succes en met Eindhoven heb je echt een goede keuze gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 21:52    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi HuubkeUden,

Ik had al op het forum jou stukje gelezen en dat je tevreden bent over CZE. Was al een hele geruststelling voor mij.
Je hebt het over een 2e gesprek met de chirurg, ik heb afgelopen dinsdag geen gesprek met hem gehad alleen met de de andere 3. De 27e maart heb ik mijn eerste gesprek met de chirurg en ze hebben me al voor bereid dat het de hele middag gaat duren ivm pre-operatie , anesthesie en de uitgebreide groepsvoorlichting van een uur. Hoe lang heb je na deze afspraak die ik de 27e maart krijg moeten wachten op de datum van de operatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 22:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Snoetje,
Mijn 2e afspraak had ik rond de 15e december 2011 en tot mijn verbazing trok de chirurg daar gelijk zijn agenda en noteerde de datum van 13 februari 2012 voor de operatie. Kort voor de afgesproken datum krijg je dan via de afd chirurgie de exacte tijd. Ik ben geopereerd door Dr. Zoet. Terwijl mijn chirurgengesprek was met Nienhuis. In dat gesprek wordt ook duidelijk of de chirurg kiest voor de sleeve of de by-pass. Bij mij was dus het eerste het geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 23:32    
Vrouw Weeggegevens   Debby30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
ik ben 2 maart geholpen aan een GBP in het rijnstate ziekenhuis in arnhem. Het is me echt 200% meegevallen. heb totaal geen pijn alleen de nietjes waren iets of wat vervelend. Ook het eten en drinken gaat goed.

maar zoals ik het bij jullie lees hebben jullie wel een voor en natraject of helemaal niet???

Ik heb 7weken voor de operatie 7 voorbijeenkomsten gehad van 4uur en ik heb ook een natraject dat ik moet volgen tot juni 2013 heb ik al een agenda vol met afspraken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 18:58    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jawel bij het CZE (Catharina Ziekenhuis Eindhoven) wordt ook de hele agenda volgepland met terugkom afspraken. Heb nu een agenda gevuld tem 31-12-12.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 20:00    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Geldt ook voor het MMC Eindhoven/Veldhoven

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 21:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik was vandaag in Eindhoven voor mijn eerste controle bij de chirurg en heb nog even nagevraagd hoe lang de nazorg duurt. Het hele natraject bij het Catharina Ziekenhuis duurt 5 jaar. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 13:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2