Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Slankie's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Hmmm volgens mij zit ik nu in een periode waar ik stil sta Rollende ogen
Als ik naar m'n eten kijk doe ik niets anders als dat ik gewend ben. Schommel met 2 ons eraf en dan er weer bij dus even de weegschaal in de kast en gewoon lekker doorgaan waar ik mee bezig ben...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 21:21    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Slankie,
Is normaal hoor.
Inderdaad de weegschaal even weg en gewoon door gaan.
Afvallen komt dadelijk wel weer op gang.
Hoelang geleden ben jij nu geopereerd?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 21:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
16 weken geleden..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 21:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik vind het ook niet heel erg. Had er rekening mee gehouden...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 21:46    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Was een kort plateau...weegschaal is weer m'n beste vriend. Nog 2,5 kilo tot volgend streven...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 7:38    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
De problemen met mijn ontlasting gaan nu echt steeds erger worden. Ik krijg een aanval van gigantische kramp (lig echt krom) en moet dan echt rennen! Kan niet ophouden en het is waterdun. Ik kan niets via het internet vinden, zie deze klachten eigenlijk alleen bij de GBP. Het is gelukkig nagenoeg reukloos maar het is nu al vaker gebeurd dat we noodstop moesten maken bij benzinestation of n een winkel. Het is helaas ook paar keer echt mis gegaan Schaam Schaam Zou ik dit met de internist kunnen bespreken of toch afspraak maken bij de chirurg of misschien diëtiste?

Gister:
- rijstewafel kaas
- mandarijn, glas melk
- boterham kipfilet (3 kwart)
- cherrytomaatjes
- stamppot zuurkool
- glas karnemelk

Vandaag:
- eiwitshake
- mandarijn
- erwtensoep
- rijstewafel
- rijstewafel met kaas
- boontjes, knodel, gehaktschnitzel
- yoghurt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 18:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Slankie,
Vervelend zeg.
Hoe zit je met je vezels in je voeding?
Evt. een vezelsuplement tijdelijk bij slikken. daar kan het vaster mee worden.

Met betrekking tot hele dunne (lichte kleur) ontlasting is er bij ons door de dietiste uit het bariatrisch team aangegeven dat het kan komen door toch te vettig eten/drinken. Het wordt allemaal moeilijker opgenomen en dan moet het er toch uit zullen we maar zeggen.
Zelf dacht ik een tijdje geleden goed bezig te zijn met s'morgens en s'middags een flesje activa yoghurt drink te nemen voor een goede darmflora. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat mijn maagje kleiner is en mijn darmen korter.
Nou, die darmflora ging werken want de hoeveelheid "goede" bacterieen is dan dus teveel. Ik had ongeveer een week lang 3 flesjes op een dag gedronken en ben daarna 2 dagen aan de diaree geweest. Voordeel was wel dat ik toen bijna 4 kilo afviel (op de verkeerde wijze dus en heb ze ook weer terug gevonden Erg blij )

Ik zou even contact opnemen met het bariatrisch centrum.
Je bent vast niet de eerste en enigste die er last van heeft.
Hopelijk kunnen ze je daar verder helpen zodat je je weer een stuk beter gaat voelen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 18:51    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hmm volgens een test op internet krijg ik maar de helft aan vezels binnen van wat ik moet krijgen (15 van de minimale 30)...

Ik vind de ffm te duur dus morgenavond bij de kruidvat kijken wat ze hebben. Met mijn voeding kan ik wel iets maar niet heel veel meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 18:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
slankie2012 schreef:
Hmm volgens een test op internet krijg ik maar de helft aan vezels binnen van wat ik moet krijgen (15 van de minimale 30)...

Ik vind de ffm te duur dus morgenavond bij de kruidvat kijken wat ze hebben. Met mijn voeding kan ik wel iets maar niet heel veel meer.

Hoi,
Je zou ook Allbrann in de ochtend kunnen proberen. Dat heeft een behoorlijk hoog vezelgehalte.
Anders heeft Wasa ook vezelrijke crackers.
Met dat soort dingen kun je ook al aardig wat aanvullen.

Het kruitvat zal zeker wel wat hebben maar kijk wel uit mbt prijs/kwaliteit. Soms is goedkoop ook duurkoop en heeft het weinig nut. Wellicht zit er iets van De Tuinen bij je in de buurt. Zij zijn ook goed in advies van dergelijke dingen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 18:38    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Voedingsvezel is de verzamelnaam voor een aantal stoffen die zich in de celwand van planten bevinden. Voedingsvezel komt dus alleen voor in plantaardige producten. Bij het bewerken van voedingsmiddelen zoals het malen van graan tot bloem en het pellen van rijst, worden de meeste vezels verwijderd. Onbewerkte producten bevatten meestal meer voedingsvezel.
De belangrijkste leveranciers van voedingsvezel zijn volkoren- en roggebrood en andere volkorengraanproducten, groente, fruit, aardappelen, zilvervliesrijst, noten en peulvruchten zoals bruine en witte bonen, kapucijners en linzen.
Er zijn twee soorten vezels: in water oplosbare en niet in water oplosbare vezels. De oplosbare vezels zitten vooral in groente, fruit en peulvruchten. Deze vezels hebben een gunstig effect op de stoelgang en helpen tegen diarree. Oplosbare vezels hebben ook een gunstige invloed op het cholesterol- en glucosegehalte van het bloed. Het cholesterolverlagende effect kan helpen tegen hart- en vaatziekten. Mensen met diabetes hebben belang bij het glucoseverlagende effect van oplosbare vezels.
De niet-oplosbare vezels zitten vooral in de volkorengraanproducten. Deze vezels zuigen zich in de darmen vol met water. Het voorkomt verstoppingen, omdat de ontlasting door de vezels soepel en zacht blijft.

---

Vooral oplosbare vezels nemen dus. Ben wel blij dit te lezen want reageer erg op koolhydraten. De koolhydraten uit fruit en groente reageer ik beter op. Zo ff opzoeken welke groente en fruitsoort veel vezels bevatten...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 20:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 15 van 29