Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



slagroombolletjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7376
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Slagroombolletjes

Ingrediënten:

Bolletjes:

water 1 dl

zout snufje

sojameel 10 gr

proteïnepoeder 30 gr

boter 40 gram

ei 1

Vulling:

slagroom

zoetstof naar smaak
Bereiden:

Verwarm de oven voor op 160 graden. Vet een bakblik in. Breng het water met een snufje zout aan de kook in een pannetje. Als het kookt, haal dan pannetje van het vuur en voeg al roerend de proteïnepoeder en vervolgens het sojameel toe. Vervolgens weer op een laag vuur en voeg de boter toe en blijf roeren, totdat het deeg van de wanden valt. Is hij nog te nat, voeg dan nog wat proteïnepoeder toe. Als het van de wand valt, zet het vuur uit en voeg het ei al roerend toe. Blijf het goed mengen totdat het deeg weer wat droger wordt. Vul een spuitzak en maak hoopjes van +/- 2 cm. Of als je geen spuitzak hebt draai kleine balletjes. Leg ze op de bakplaat en zet ze in de oven. Ze worden eerst plat, net als koekjes maar rijzen later. Bak ze totdat ze goudbruin en gerezen zijn, ongeveer 25 minuten. Laat ze vervolgens afkoelen. Klop de slagroom met zoetstof. Spuit, wanneer de bolletjes afgekoeld zijn, de slagroom erin. Of snijd ze open en doe er slagroom in.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar volgens mij zit er in dit gehele recept z'on 6 KH. Je haalt er met gemak 10 bolletjes uit dus dat zou dan op ongeveer 0,6 KH per bolletje komen.

Recept van Ingrid van Lith

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 22:32    
Vrouw Weeggegevens   patriciawegerif
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 14-8-2009
Berichten: 2
Dieet: atkins


  Reageer met quote
[
hoi,
ik heb dit recept gemaakt maar bij mij worden ze niet plat en rijzen ook niet neem aan dat ze ook hol van binnen moeten zijn en dat is ook niet het geval. hoe kan dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7376
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Hoi Hoi
misschien zou je er een zakje bakpoeder in kunnen doen. Het is niet mijn recept maar je zou het kunnen proberen.

Deze kan je ook nog proberen. groeten Greet

https://www.weegclub.nl/forum/maan-cakejes-t2726.html

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 21:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1