Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

September challenge: positief gedrag beloond

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Dit is een tiende editie van de positief gedrag beloond challenge.

Even de spelregels:

Gewicht is even niet belangrijk.
Het gaat erom dat je positief gedrag beloond.

Maak voor jezelf een schema waarbij je je eigen positieve gedrag noteert. Dit kan een Excel bestandje zijn, maar ook gewoon een stuk papier of schriftje of in je telefoon.

Je bedenkt wat je aan positief gedrag zou willen belonen. Dat kan zijn je aan je (eet)plan houden, dagelijks sporten/bewegen, op tijd naar bed/je rust inplannen of zelfs gedrag wat niets met de lijn te maken heeft (bv dagelijks iemand (jezelf) een complimentje geven)

Bij aanmelding graag even aangeven wat je eigen persoonlijke doel is.

Je kunt eventueel jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen als je een bepaald aantal "punten" hebt gescoord.

Verder is het natuurlijk de bedoeling dat je regelmatig doorgeeft hoe het gaat. In feite vind ik dit zo belangrijk dat, als je niet mee schrijft zonder goede reden (vakantie bv) ik je zal verwijderen. We willen alleen positief ingestelde mensen hier, die daar ook samen aan willen werken.

Veel succes...

Dit sprintje blijft de eerste week van september open staan. Wie te laat is kan natuurlijk wel gewoon mee babbelen en zich later inschrijven voor de volgende challenge.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 11:14    

Reageer met quote
En we gaan stug door met positief zijn. Voor mij persoonlijk werkt dit sprintje heel goed. Ik heb al verschillende dingen ingevoerd die beklijft zijn, zoals dagelijks oefeningen doen.

Mijn doelen blijven bestaan. Zie onderschrift.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 11:17    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
OK, ik heb even in het oude sprintje gekeken naar voorbeelden van doelstellingen:
1. minimaal 7,5 uur slaap is goed voor 1pt
2. me houden aan mijn dieet, 1pt
3. bewegen, afhankelijk van inzet 1-2pt.
4. iets voor mezelf doen (ontspanning), 1pt.

Dat houdt dus in dat ik minimaal 4pt per dag moet kunnen halen x 30= 120. Ik gooi er 10pt bovenop om mezelf een beetje uit te dagen, dus ik ga voor 130pt. Hoppa!

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 13:29    
Vrouw Weeggegevens   Min 10

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik ben er ook weer bij! Augustus vergeten we maar snel. 😉

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 14:44    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Beetje uitdaging is absoluut een goed idee Marjon.

Minnetje, je wéét dat je het kan. Gewoon dóórgáán Kussen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 15:05    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: gezond eten èn bewegen

Reageer met quote
Positief gedrag belonen, daar ben ik altijd vlak voor.
Dus ik doe graag mee, Odette!

Ik ga nog even nadenken over mijn doelen. Omdat ik nu aardig de smaak te pakken heb van zonder suiker te leven, zou ik dat wel graag vol willen houden.
Helaas slaap ik slecht, dus een goede nacht zou ik wel willen belonen, maar zo werkt het niet denk ik... want daar heb ik weinig tot geen invloed op (was het maar waar).
Complimentjes geven is ook een goeie!
O ja, en wandelen natuurlijk!!! In een ander sprintje heb ik 35 km per week als doel... met af en toe een georganiseerde tocht lukt dat aardig, maar nu ik die voorlopig even niet in het verschiet heb, ga ik dat vast niet redden. Maar kom op, positief ingesteld zijn, dus ik ga een wandeling hier gewoon een punt geven.
Ik denk nog even verder na, en dan kom ik wel terug hier met mijn plan.

Leuk dit!

September challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), >3 km wandelen. >12 km fietsen, menu noteren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 100 punten, tussenstand 50 punten op 15 september.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 15:45    

Reageer met quote
Geke schreef:
Leuk dit!
ja hè? Weer eens wat anders.

Slapen heb je inderdaad weinig invloed op. Op de afgesproken tijd naar bed, als dát je probleem is. Anders is dit geen goed doel voor je. Pak je toch gewoon wat anders. Tussentijds wisselen of aanpassen kan ook. Kijk maar hoe het zich ontwikkeld. Leuk dat je meedoet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 16:11    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   marjond

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik ben ook een slechte slaper, maar weet wel dat ik er enigszins invloed op kan uitoefenen (ontspannen, bewegen, etc). Ik heb dan ook wel gezet 7,5 slaap maar het is meer de stok achter de deur om op tijd in bed te liggen.
Nu we het over slapen hebben, zou suiker van invloed zijn op je nachtrust want ik slaap zo waar beter de afgelopen twee weken Geschokt

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 18:03    

Reageer met quote
Ik zou zeggen, als het werkt, gewoon doen (geen suiker voor het slapen gaan). Experimenteer ermee en laat het ons weten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 18:13    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik doe mee Erg blij Heb vakantie en wil voor gelijke stand gaan wil lekker langere wandelingen of fietstochten maken en vooral de batterij opladen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 18:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 1 van 10