Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Selwenas hier ben ik weer, nu met WLS vraagjes

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Selwenas
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Een jaar geleden heb ik me hier geregistreerd omdat ik het niet meer zag zitten met het lijnen.

Mijn verhaal in het kort.

In 2009 ben ik begonnen met het prodimed dieet. Begin gewicht 101kg en eind gewicht 65kg. Heerlijk gevoel! Daarna zwaar terug gevallen, er zat weer 20kg aan. Een poging gedaan om met het sanaslank dieet die kilos er af te krijgen. Zonder resultaat.

En nu? Nu ben ik 2kg verwijderd van het hoogst behaalde gewicht. Hier baal ik zwaar van! Ik ben niet meer het meisje dat ik ooit was en wie ik graag wil zijn. Nu ben ik me aan het oriënteren voor een gastric sleeve. Heb inmiddels heel veel info vergaard en ook veel verhalen gelezen op het forum.

Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen? Zo niet, zou je me kunnen vertellen waar ik dan moet wezen?

Ik heb alle voordelen en nadelen van een gastric sleeve en een gastric bypass naast elkaar gezet. Nu is mijn conclusie dat een sleeve veel minder complicaties met zich meebrengt dan de bypass. Het enige voordeel van de bypass is dat je meer gewicht verliest in tegenstelling tot de sleeve.

Mijn vraag is dus, waarom zou ik voor een bypass kiezen dan een sleeve??

De vraag aan jullie die een WLS hebben ondergaan, waarom hebben jullie voor een bypass gekozen ipv een sleeve? En visa versa..

Groetjes Selwenas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 15:39    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Selwenas, balen dat het je niet lukt de afgevallen kilo's eraf te houden meid. Misschien kun je hier
http://www.weegclub.nl/forum/maagverkleining-en-chirurgische-ingrepen-f193.html
meer info vinden. Ron weet er veel van.
Succes, Karin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 15:56    
Vrouw   Selwenas

Reageer met quote
Hoi Karin,

Ik zal daar eens gaan kijken en lezen. Dankjewel!

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 16:23    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Heb je diabetes? Ben je een zoetekauw? In dat geval raden ze GBP vaak aan. Of je daar nu meet mee afvalt? Ik vind het niet echt bewezen. Laat ik het zo zeggen dat de onderzoekende niet van m'n stoel lieten vallen.

Ik ben voor de sleeve gegaan omdat:
- ik geen zoetekauw ben
- ik geen diabetes of andere indicaties erbij heb
- ik in de toekomst gewoon een gebakje of iets zoets wil kunnen eten
- ik een volume eter ben, vaak en veel, altijd honger
- ik van de sleeve nog wel naar GBP kan maar niet andersom

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 16:39    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Selwenas,
Ik kom hier vanavond of morgen op terug.
Ik had net al een heel aardig eind getyped en toen drukte ik op het verkeerde knopje Schaam Schaam .
Resultaat: bericht weg Rollende ogen

Mbt verschil afvalverschil sleeve en G-Bypass loopt dit % gewijs gezien redelijk gelijk op hoor. Ligt er ook sterk aan hoe de persoon in kwestie zich aan de afspraken houdt.
Verschil met de maagband is wel een stuk groter.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 16:56    
Vrouw   Selwenas

Reageer met quote
Hoi Slankie,

De punten die je hebt opgesomd kan ik me volledig in herkennen!!
Er is in dat rijtje niets wat ik kan toevoegen. Wel lust ik zo nu en dan wel chocolade. Maar buiten dat om eet ik veel liever hartig.

Bedankt voor je antwoord! Daar heb ik veel aan.
Nu nog even afwachten wat mijn huisarts ervan denkt.. Ik ben het gedieet helemaal zat. Er moeten echt spijkers met koppen worden geslagen voordat het de spuigaten uit loopt.. Op dit moment voel ik me echt wanhopig. Alles wordt beďnvloed door mijn gewicht. Wanneer is het mijn tijd op deze strijd nou eens te winnen?
Zucht..

Laatst aangepast door Selwenas op di 02 okt 2012 17:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 16:57    
Vrouw   Selwenas

Reageer met quote
Oja, ik heb geen diabetes of andere aandoeningen dat mrt overgewicht temaken heeft. Alleen last van mn knieën en enkels.
Ook eigenlijk elke dag hoofdpijn of migraine. Ik weet niet of dit aan mijn overgewicht te wijten is..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 16:59    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw   Selwenas

Reageer met quote
Hoi Ron,

Oohh no!!! Boos niet grappig! Maar wel heel herkenbaar!
Bedankt voor je antwoord, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat merk de bypass meer afgevallen kon worden dan met de sleeve maar dat ligt natuurlijk per persoon weer anders m.b.t. leefstijl, gewoontes en discipline.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 17:04    
Vrouw   Selwenas

Reageer met quote
slankie2012 schreef:
Heb je diabetes? Ben je een zoetekauw? In dat geval raden ze GBP vaak aan. Of je daar nu meet mee afvalt? Ik vind het niet echt bewezen. Laat ik het zo zeggen dat de onderzoekende niet van m'n stoel lieten vallen.

Ik ben voor de sleeve gegaan omdat:
- ik geen zoetekauw ben
- ik geen diabetes of andere indicaties erbij heb
- ik in de toekomst gewoon een gebakje of iets zoets wil kunnen eten
- ik een volume eter ben, vaak en veel, altijd honger
- ik van de sleeve nog wel naar GBP kan maar niet andersom

Hoe gaat het met je sinds de operatie? 20Sept dacht ik te lezen . Hoe bevalt het je? Ben je ergens tegen aan gelopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 17:15    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Het is nabijkwam 2 weken gelederen ben nog volop herstellende. In eerste instantie viel het me tegen (pijn) maar nu helemaal geen spijt meer...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 19:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3