Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Samen eindelijk eens naar ons echte streefgewicht

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Charlotte68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
micha1 schreef:
Hoi Charlotte 68, zie inderdaad (Elisabeth) erg weinig groente en fruit en veel koolhydraten. Mijns inziens moet dit net andersom zijn: veel groente en fruit elke maaltijd en geen of zeer weinig koolhydraten.Lachen
Ik heb gelezen dat je vandaag nog geen fruit op hebt.

Wat je mijns inziens uitstekend doet, is de eiwitten. Daar krijg je voldoende van. Dat is goed ! Lachen

Nu zit iedereen anders in elkaar, maar globaal denk ik wel dat je toch over het algemeen meer aan de groentes en fruit moet, ook voor de conditie van je lichaam. Dit alles is slechts mijn mening, en je mag het volledig verwerpen, dat is jouw zaak.Lachen

Ik zou met dit dieet echter niet afvallen, en ik zou me erg slecht voelen bovendien.(al die koolhydraten)

Enfin. Wanneer je meer commentaar wilt, hoor ik het wel.
Voel je nergens aangevallen, ik geef alleen mijn mening, en jij hebt volledig recht op jouw mening. Maar misschien heb je er iets aan, zoniet, prima Lachen

ja ik wil meer commentaar!! Temeer omdat dit een voorgeschreven dieet is van de diëtiste. Heb haar al eens gevraagd of ik minder koolhydraten mocht, maar zij wil sowieso niet dat ik onder de 100 koolhydraten per dag kom, en dan alleen nog maar om te proberen. Volgens haar neem ik zelfs nog te weinig rijst enzo, mag 190 gram zijn!!! Nou dat krijg ik nooit op. In al haar dagen zie ik tussen de middag brood en in de avond rijst, pasta of aardappelen.

Wat een gevecht.

Heb je misschien een goed advies voor een vervangend menu dat koolhydraatbeperkt is? Alle tips zijn welkom want ik denk namelijk dat ik hartstikke goed bezig ben alleen er gebeurt niet veel....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 dec 2017 23:39    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Charlotte, wat is dit voor een dietiste? Volgens een bepaalde stroming ofzo?

Ik ben begeleid door een dietiste van het ziekenhuis.
Door mijn reuma, maar eigenlijk voor iedereen, is het van belang dat je elke dag voldoende vitamine, mineralen, eiwitten, bouwstof, uit je voeding haalt om gezond te blijven.
Dat betekent iig 2 stuks fruit en 250/300 gram groente.
Vlees of vervanger is 80 gram en dat geldt ook voor rijst, zo n 75 gram.
Aardappels 3 te grootte van een ei per dag.

Zou de karnemelk vervangen door magere kwark, zit veel meer eiwit in en je voelt je lang verzadigd.

.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 7:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de tips. Dit is een geschoolde diëtiste hoor. 75 gram rijst is ongekookt. Dat wordt qua inhoud ongeveer twee keer zo veel als het gekookt is. Ik heb gisteren 1 stuks fruit op. Ik ben niet zo'n fruittypje.. hihi. Maar toch, daar zou ik eens op kunnen letten dat ik meer groente en fruit neem. Maar voor wat betreft de koolhydraten ben ik er nog niet helemaal uit. Je zou toch denken, met dit bovenstaande voorbeeld van een dagmenu moet het er toch af vliegen!! Temeer omdat ik voorheen nogal eens een blokje kaas of worst nam. Zoete dingen hou ik niet zo van dus dat is geen probleem.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 8:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Trouwens,

Gaat dit draadje nog door tot we werkelijk op ons streefgewicht zijn? Ik vind het fijn dat er niet zo heel veel meedoen. Bij die drukke draadjes raak ik het overzicht kwijt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 8:32    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   micha1
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Charlotte68, ik twijfel enigszins over die dietiste.
1. Bij mijn weten kun je bij vrijwel uitsluitend koolhydraten als voedsel nooit afvallen.
2. Je lichaam krijgt bij dit dieet vrijwel geen noodzakelijke bouwstoffen, exact wat Elizabeth01 al zei, om zichzelf goed te voeden. Je weerstand kan niet anders dan naar beneden gaan. Dat is niet wat je wilt, en zeker niet de bedoeling van een dieet !
3. Een dieet zonder groente en fruit, terwijl dat het hoofdbestanddeel zou moeten zijn is mijns inziens enigszins vreemd.
4. Je dietiste vindt je hoofdbestanddeel van je dieet : koolhydraten, nog steeds te weinig koolhydraten...

Conclusie, dit lijkt me geen dieet om af te vallen. Ik zou denk ik als ik jou was nagaan wat voor opleiding deze dietiste gehad heeft. Ook zou ik even checken wat haar ervaring is en zoeken naar reviews over haar . En wat Elizabeth01 al zegt: hoort ze tot een bepaalde stroming of iets dergelijks ? Ga dat even na. Niet vragen aan haar, maar zelf opzoeken op internet. Ik heb een dietiste meegemaakt met een eigen ''instituut'' die stiekem een deal had met een bepaalde fabrikant van bepaald voedsel. Verder was deze persoon uitstekende dieet coach, maar ze had geen opleiding op dit gebied.

Dit alles is mijn mening, maar ik schrik hier een beetje van. Met dit dieet - zoals je dit opschrijft - zakt naar mijn mening je weerstand wel wat naar beneden, en ikzelf zou nooit afvallen hiermee. Het is weinig moeite om die dietiste even te googlen. en haar opleiding, onderzoek dit ! Kijk of ze referenties heeft. Misschien heeft ze die niet !

Dit alles is slechts mijn mening, jij hebt het volste recht op jouw mening, altijd en overal. Wanneer je hier allemaal niets aan hebt, prima, ik geef mijn eerlijke mening, en wanneer je die volledig wil verwerpen, prima.

Verlengingssprintje.
ik kan een verlengingssprintje maken. Speelde al met het idee. Zal het alvast maken en dan start het pas officieel over 2 weken maar je kunt je al opgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 11:05    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dit heb ik op internet gevonden:

ik ben als diëtist afgestudeerd aan de opleiding Voeding en Diëtetiek op de Haagse Hogeschool

Ook dit vond ik:

Mijn aanloop richting voedingskundige…

Mijn naam is xxx en ik ben voedingskundige / diëtist bij xxx. Na vier jaar aan de opleiding ‘Voeding en Diëtetiek’ gestudeerd te hebben, ben ik deskundige op het gebied van (gezonde) voeding, verschillende diëten en het (dis)functioneren van het menselijk lichaam.

En ja, zij schrijft wel groente en fruit voor hoor. Ik kom er alleen niet dagelijks aan.

En ik sta open voor alle tips, je hoeft niet te zeggen dat ik het volste recht op mijn mening heb hoor.. dat weet ik maar ik ben hier om te leren. En zoals het nu gaat gaat het naar mijn idee veel te langzaam.

Wat doen jullie dan? Hoe ziet jullie dagmenu eruit?

Laatst aangepast door Charlotte68 op wo 06 dec 2017 12:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 12:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dagmenu 6 december

Ontbijt:
125 gram magere kwark

Tussendoor: nakd reep (advies diëtiste)
koffie

Lunch:
150 gram gekookte rode bieten
80 gram zure haring
gesnipperde ui
200 ml karnemelk

Tussendoor:
thee
1 Wasa volkoren cracker met Milner smeerkaas 20+ 15 gram

Diner:
100 gram aardappelschijfjes
3 tomaten
50 gram spekblokjes
30 gram 30+ geraspte kaas
1 ui
250 ml karnemelk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 12:13    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Ik snap werkelijk niet veel van jouw dagmenu!

wat is een nakd reep?

slechts 150 gr.groente en 3 tomaatjes
haring (vet) spekblokjes (vet) geraspte kaas (vet)
100 gram aardappelschijfjes? Bak je die?

En waarom karnemelk? Of vind je dat lekker?

En weer mis ik 2, 3 stuks fruit.

Krijg jij de diëtiste vergoed door je ziektekostenverzekering?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 19:00    

Reageer met quote
Zal even opschrijven zijn zoals het er bij mij uitziet.
Uiteraard afgestemd op wat ik lekker vind want anders is het niett vol te houden😊

Ontbijt
1 snee volkoren brood, ontbijtkoek, 2 cappuccino (halfvolle melk)

tussendoor
150 gr.magere kwark
mandarijntje

Lunch
2 sneeen roggebrood met plak kaas, kop thee, stukjes komkommer, snoeptomaatjes

Tussendoor
appeltje schillen, klein handje noten

Avondeten
Vleesvervanger, 200 gram snijboontje, 3 gekookge aardapoels te groott van een ei

Avond
cappucino, snack a jack en cola light

Ik varieer dagelijks met groente, fruit, aardappels kan ook kopje rijst zijn of pasta, tussendoor drink ik water, thee, 2x in de week eet ik een gekookt eitje op brood.

Toen ik 80 woog viel ik hier op af en nu blijf ik er stabiel op.
Regelmatig is er bloedgeprikt, heb geen tekorte, neem wel dagelijks vit b6,b12 en vit d
Hoop dat je er iets aan hebt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017 19:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nee ik krijg de diëtiste niet vergoed. Zij heeft een schema voor me opgesteld dat moest ik betalen. Zij werkt bij een personal trainer.

Die spekblokjes van 50 gram stonden niet in het menu maar behoorden tot een ovenschotel, maar zoals ik het gisteren op heb past dat wel qua calorieën. Een nakd-reep is een verantwoord tussendoortje, aldus de diëtist.

Ik zal het eens volgens jouw lijstje doen.

Karnemelk vind ik lekker ja bij de lunch en na het diner.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017 8:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Pagina 11 van 14