Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Problemen met low carb dieet

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Phil
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Ketosedieet

Reageer met quote
Hey iedereen!

Ik ben onlangs voor de 3de x begonnen met het low carb dieet. Vorige keren is het me redelijk goed gelukt maar telkens is het er stilletjes aan weer bij gekomen.

Nu woon ik met mijn vriendin samen en zijn we het samen aan het doen, wat best wel helpt! Maar we lopen tegen enkele problemen, en ik hoop dat jullie raad weten...

Eerst m'n vriendin:
Maandag zijn we begonnen met ieders minder dan +- 20 gr koolhydraten te eten. Ik heb best wel wat ervaring met deze diëten en we doen dus alles op ons zelf, zonder hulp. Ik weet op wat te letten en hoe het allemaal werkt.
Mijn vriendin zat rond dinsdag al in ketose, echt heel snel dus. Maar ze is pas vanaf vandaag beginnen afvallen... Hoe komt dit? Of komt het soms traag op gang?
Nog een probleem, en de grote reden waarom ik dit hier post: ze is smorgens vaak heel erg misselijk, en heeft al 3 x moeten overgeven deze week. Het is telkens zo dat ze na het opstaan zich slapjes voelt, misselijk, en dan gaat liggen, en dan moet ze overgeven. Dit is al gebeurd met lege en volle maag, het lag dus niet meteen aan het soort eten. Ik heb zelf ook soms wel dat ik een beetje slapjes ben en mijn maag wat lastig/zwaar voelt, maar moet nooit effectief overgeven... Ik moet er wel bij zeggen dat ik Kalium en multivitaminen supplementen neem. Zij neemt de Kalium voorlopig nog niet, en de multivitaminen heeft ze heel veel moeite mee om deze door te slikken en binnen te houden. 1 x heeft ze kort nadien gebraakt en gisteren kreeg ze hem niet binnen door de kokhalsreflex. Ze heeft ze dan niet genomen en vandaag is ze ook bang dat hij er weer uit zou komen. Het zijn dan ook van die grote stinkende pillen... We gaan straks pillen met smaakje halen (maar misschien moeilijk te vinden zonder suiker?).
Maar de grote vraag is : waarom wordt ze zo misselijk? Wat kunnen we hier tegen doen? Ze heeft geen ervaring met dit dieet dus misschien is het nogal een schok voor haar lichaam, dat dan op deze manier reageert? Iemand een idee?
Ik moest zelf meteen aan ketoacidose denken maar na wat research blijkt dit zeer zeldzaam te zijn bij niet-diabetes patienten...

Dan over mezelf: ik ben sinds maandag heel streng het dieet aan het volgen maar raak maar niet in ketose. Normaal lukte dit telkens rond de 3de dag maar nu is het reeds de 5de dag en nog steeds blijven de ketostix beige (geen verkleuring). Ik drink wel veel water, maar dat deed ik vorige keren ook en toen zag ik wel de juiste kleur op de stix... enkel soms niet als ik héél veel had gedronken.
Ik eet/at wel dagelijks zeker 30-40 gram nootjes, een halve tomaat, kauwgom, etc... dingen dat normaal wel kunnen maar misschien dat alles samen toch te zot / teveel Kh vormen en zo mij uit ketose houden?
Ik heb vandaag een extra strenge dag ingelast (1 Ei + spek als ontbijt, eiwit shake als snack, sla + ei + kleine halve tomaat + garnalen + mayo als lunch, dan nog een shake als snack en vanavond kip + bloemkool). Als ik hierna nog steeds niet in ketose ben dan snap ik het niet meer... Ik ben geen enkele dag boven de 25 gram Kh uitgekomen dus het zou moeten werken zoals het vorige keren ook deed!

Suggesties zijn welkom (vooral over de misselijkheid, dat is het dringendste!) ! Thanks!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2016 12:08    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi Phil, ik heb geen ervaring met deze manier van afvallen. Overgeven lijkt me geen goeie reactie, ik zou gelijk stoppen als ik haar was. Of de huisarts raadplegen.
Klinkt niet goed.

Misschien vind je mijn vraag kritisch maar ik wil hem toch stellen. Waarom ga je nu voor de derde keer voor deze methode als je er al twee keer door bent afgevallen maar stilletjes aan toch weer aankomt? Ik vraag me af waardoor dat komt. Is het niet gewoon tijd om af te vallen met een methode waardoor je op gewicht blijft? Past deze methode ook voor later in je dagelijkse eetpatroon?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 19:32    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Misschien een idee om het niet op eigen houtje te doen maar bv. de eerste 70 dagen van het dr. Frank dieet te volgen. Je hoeft dan niets zelf uit te rekenen, wisselen van dagen mag en ook van ontbijt en lunch.Dit is strenge fase waarin heel weinig khdr. genuttigd worden. Daarna wordt het opgevoerd naar meer.
Ik heb dit dieet ook gevolgd en of ik wel of niet in ketose ooit ben geweest weet ik niet. Boeit me eerlijk gezegd ook niet, als je maar afvalt.
Natuurlijk moet je lichaam even wennen maar misselijk ben ik niet geweest bij mijn weten.
Andere reden van ochtend misselijkheid: beetje zwanger misschien?

Sterkte met afvallen.

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 19:36    
Vrouw Weeggegevens   Monique2016
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt en of het oke is om nu nog te reageren, maar om in ketose te komen en te blijven heeft je lichaam vet nodig, het is dus belangrijk om je macro´s op orde te hebben. Het meest ideale is 70% vet, 20% eiwitten en 10% koolhydraten.

Succes!

Afgevallen in CM (Arm, buik, heupen en been): Na 13 weken: 57,5 CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 sep 2016 15:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1